|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inne
Det tror jeg er en helt annen diskusjon. Jeg kunne selvsagt skrevet noe om hva de som ikke kan evt bruker penger på i stedet for turer i svømmehallen med barna, men jeg lar det være. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Textrovert
|
Den var teit og fordomsfull, 007.
|
|
|
#23 |
|
Tatt på
|
Og det finnes kommuner der det ene offentlige bassenget også blir brukt av skolene (mulig fordi det er den samme eier?).
|
|
|
#24 |
|
© All rights reserved
|
Deg om det, Divine. Det handler, i 99% av tilfellene, om prioriteringer, i alle fall når det gjelder at man ikke kan pga økonomisk årsaker. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Textrovert
|
Det tror jeg faktisk ikke noe på. Jeg snakker ikke for meg selv, altså, for vi har vært sløve med å ta med guttungen i bassenget, men det har skyldtes sløvhet og ikke økonomi. Men jeg tror faktisk at det finnes SVÆRT mange der ute som ikke kan ta seg denne økonomiske friheten.
|
|
|
#26 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneTullekommentar, 007. For en familie på fem koster det i underkant av 500 kroner å bade i vår nærmeste svømmehall. Det er klart det handler om prioriteringer, men det er ikke alle som har de samme midlene å prioritere fra.
|
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Det tror jeg også. Jeg snakker heller ikke for meg selv, vi har bare vært i innendørsbasseng en eneste gang med Glitterbarnet på grunn av prioriteringer, men jeg vet om mange som ikke har råd til å legge ut over 200 kroner hver helg for å bade med ungene. I tillegg har man massevis av foreldre som ikke kan svømme selv, noe som selvfølgelig vanskeliggjør det å lære et barn det.
|
|
|
#28 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneDet er mange som ikke kan gå i bassenget mad barna pga at de reagerer på klor, at de får klausdroforbi av mange mennesker, at de ikke takler svømmehaller pga dårlig rengjøring, pga at de ikke kler av seg i offentlighet, pga at de får hodepine av basseng (ofte en kombinasjon av mye bråk, klorlukt og fuktig luft) eller av andre årsaker. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Nei. Det handler i så fall om 99 % av tilfellene, for jeg regner med at du ikke slenger ut av deg tall uten å ha en begrunnelse for det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har nettopp denne uken vært gjennom samme runden Divine, i forhold til høstens svømmekurs, og det lot seg ordne så greit at! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Textrovert
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneAh, så bra. Da skal jeg sjekke om det går an å finne en slik løsning der vi bor også.
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Mye av problemet med svømmeundervisningen i skolenes regi er rett og slett at lærerne ikke er fullt ut kompetente til oppgaven. Selv når nivået er såpass ulikt er det ikke noe problem å få samtlige til å svømme i løpet av 10-12 timer. Skulle ønske skolene benyttet seg av den spisskompetansen som finner rundt om på dette området. |
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Heldigvis er til og med sosialtjenesten opptatt av svømmeopplæring slik at en god del barn får sine svømmekurs og kontigenter dekket via denne tjenesten. |
|
|
|
#34 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneNår er det vanlig at de lærer å svømme (skikkelig brystsvømming, ikke hundesvømming)? Jeg ser flere her nevner 5,5 og 6 år. Er det for tidlig (ambisiøst
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Nå kan nok Skvetten og Ru veldig mye mer enn meg om dette, men jeg mener å ha lest er at de ikke har koordinasjonen på plass før rundt 5 år og oppover. Før det er det hundesvømming og flyting som gjelder.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg kommer fra en svømmerfamilie (men jeg har ikke vært med i svømmeklubb selv) men min kusine mener jeg sa at at fireåringer som regel er for små til å ta til seg detaljerte ting i gruppe. Herremannen var 4-5 år når han kunne "froskesvømming", rygg og crawl. Men han har gått på baby. og barnsvømming siden han var 8 uker og jeg har regnet ut at han har gått på kurs i ca 105 timer (minus de få ganger som han har vært syk eller vi har vært på reise). Nå har vi svømmebasseng og han bader hver dag og det er klart at det gir effekt. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
er her
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneVi er heldige og har tilbud om bruk av svømmebasseng gjennom jobben, vi prøver å dra hver helg, men det har blitt lite av det i det siste. Minsten har vi på babysvømming som vi betaler for så vi prioriterer dette, men jeg trodde virkelig svømme tilbodet på skolen var bedre en det jeg leser om her. Kommer fra landet og er oppvokst med ukentlige svømmetimer gjennom barne og ungdomsskolen...
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Brystsvømming bør nok ikke innlæres før barnet behersker crawlteknikken. Rett og slett fordi det er crawlsvømming som har er så lite komplisert bevegelsesmønster at selv små barn tar det lett. Brystsvømming er veldig komplisert og jeg må si at jeg aldri har lært fra meg det før barna behersker crawl fullt ut og er alt fra 6-8 år gamle. |
|
|
|
#39 |
|
En som trener
|
Sv: Svømmeundervisning - inspirert av et par andre tråder her inneJeg betalte for svømmekurset til sønnen min i går. Kr 1550 for 8 ganger |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Det høres veldig dyrt ut. De fleste kurs går over 10-12 ganger, det er det antallet timer som blir ansett som optimalt. Har ikke hørt om at man må bli medlem av en klubb for å få være med på kurs. |
|
![]() |
|
|