Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 23:47   #21
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili

Verken min eller mannens familie har hytte, så dette er ingen problemstilling hos oss. Når det gjelder ferier kunne jeg godt ha feriert en ukes tid med mannens foreldre (i separate boenheter), men ikke med mine.

Vi har leid hytte sammen med familie nå til vinteren, det regner jeg med at skal gå smertefritt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:05   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avsporing fra "er du en feriemartyr". Er det et "offer" å dra på hytta med famili

Jeg har vært på en tur med foreldrene mine etter at jeg ble voksen. Vi dro sammen til Fuerteventura julen 2007. Det gikk greit det, men jeg har ikke noe behov for å gjøre det igjen. Jeg får helt hetta av å være for mye sammen med mamma. Brødrene mine har vært mer på ferie med foreldrene våre.

Mannen har stor familie og vi har vært på endel familiegreier med brødrene hans og familier. Greit nok. Men vi foretrekker å dra på ferie alene. Det betyr at vi heller sjeldent drar sammen med venner og.

Brødrene mine deler campingvogn med foreldrene våre, det har aldri vært aktuelt for min del. Vi hadde nok ikke vært på hytte sammen med noen av de heller hvis det var aktuelt. Kanskje yngstebrodern.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:30   #23
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nei, ikke noe problem i det hele tatt! Jeg er vant med å feriere både i telt og hytte uten strøm/vann, samt campingvogn.

Har feriert flere ganger både med min familie, samt svigerfamilie både med og uten komfort - ikke noe problem.

Dog etter 14 dager i syden, og i samme leilighet som mine foreldre, så går min far tom for historier, og starter på nytt igjen . Det er muligens et større problem for gubben enn meg - jeg lukker bare ørene .

Jeg er en relativt omgjengelig type, og er heldig både med egen familie og svigerfamilie.

Gammel 03-07-09, 00:55   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har "begge deler". Vi har i alt 5 hytter i familien. En har vi ikke vært i enda (ligger så langt unna), en har god standard, en har veldig god standard, og to av dem har enkel standard.

Jeg må innrømme at de to hyttene med god standard er å foretrekke. De to andre hyttene med enkel standard har f eks. ikke innlagt vann (den ene bare kaldt vann fra pumpe), og bare snurredass-toalett. Dusje kan man gjøre ved å fylle på en beholder. Den ene hytta er i tillegg for liten til to familier. Vi kan godt ta noen helgeturer dit, men å være der lenger enn et par dager synes jeg blir for tungvindt til å være sjarmerende. Jeg er vel av typen som bare ikke synes at det er spesielt avkoblende å gå ned i levestandard...

Det er ikke så mye vi ferierer sammen med familie. Det blir helst noen hyttehelger en sjelden gang. Derimot ferierer vi ofte sammen med venner og trives godt med det.

Gammel 03-07-09, 00:57   #25
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å feriere med svigers/foreldre er aktuelt kun om vi har hver vår leilighet. Funket på sydentur. Alle under samme tak på hytta går maks i to netter.

Gammel 03-07-09, 09:00   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Så absolutt. Så egentlig er det vel mer et spørsmål om hvorvidt man går overens med familie/svigerfamilie godt nok til å feriere sammen.

I vårt tilfelle har det ingenting med "å gå overens med". Vi går brillefint sammen med familien, men jeg får hetta av å være "tvunget" sammen med hvem som helst over en lengre periode.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:04   #27
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ingen hytter i familien vår, men vi reiser ofte på besøk til familie og er der over lenger tid. Må innrømme at jeg ikke er så veldig begeistret for å være hos mamma mer enn noen få dager, der er det trangt og ingen mulighet for å trekke seg unna og være for seg selv. Hos pappa derimot har vi god plass å boltre oss på og i fjor var vi der i 4 uker og storkoste oss.

Har faktisk aldri prøvd å bo sammen med svigers i mer enn noen få dager, så der har jeg vanskeligheter for å uttale meg.. men jeg er av den typen at jeg gjerne vil ha litt plass/luft rundt meg og ikke gå å trakke oppå hverandre hele tiden.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:10   #28
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er hyggelig å dra på hytta med familie og svigerfamilie. Det trenger ikke være i ukesvis da, men noen dager er bare kos.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:28   #29
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

... men jeg lurer rett og slett på om hvor mange dette er utenkelig for? Altså ferieturer med foreldre/svigerforeldre eller annen familie.
Og ville det å være på en hytte uten "moderne bekvemmeligheter" være utenkelig for deg mer enn en dag eller to?

Ferie med svigermor er totalt utelukket. At hun er noen dager hos oss utenom min ferie er ok, da er jeg uansett på jobb det meste av dagen, men jeg vil ikke bo hos henne eller dra noe sted med henne. Har ikke gjort det på mange, mange år. Ferier med andre i familien er helt greit så lenge det er en ferietype som passer meg. Primitivt hytteliv er også helt i orden så lenge jeg slipper unna dotømming.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:32   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg liker ikke å være uten moderne bekvemmeligheter mer enn to dager nei, og en ferie som innebefattet det hadde vært et stort offer for meg. Jeg kan reise på ferie med slekt, men er da avhengig at man bor sånn at man slipper å gå oppi hverandre.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kunne ikke tenke meg å dra på hyttetur med hverken egen eller mannens familie. Hotellferie e.l. med separate rom og separate dagsplaner går.

I vårt tilfelle har det ingenting med "å gå overens med". Vi går brillefint sammen med familien, men jeg får hetta av å være "tvunget" sammen med hvem som helst over en lengre periode.

Jeg drar aldri på noe hytte uansett. Vil jeg ha det jævlig og primitivt stenger jeg bare av halve huset, skrur av varme og strøm, plasserer noen ubehagelige madrasser på gulvet og plasserer en kombinert bæsje- og tissebøtte utenfor.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:53   #31
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Med mamma og pappa - en uke er absolutt maks, da begynner jeg og mutter å gå hverandre på nervene.
Med svigermor - et par,tre dager, men det er et offer.

Hytta vår har hverken strøm eller vann, og jeg koser meg masse der.

Gammel 03-07-09, 11:28   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orker ikke være lenge på hytten til mine foreldre, om mine foreldre er der. Jeg får spader etter kun kort tid.
Svigerhytten går fint, bortsett fra all den jævla myggen som hoper seg opp.

Noe offer er det dog ikke. Så lenge jeg får sitte innendørs og sutre over gigantmyggstikk på kveldstid.

Gammel 09-07-09, 14:39   #33
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Meget treffende beskrevet det der. Lite privatliv kombinert med begrensede rensefasiliteter. Ikke det at man ikke tåler litt svettelukt, men vaskeklut fra samma balja som s.....mor osv, jaja

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:09   #34
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt være noen dager på hytte med mine foreldre, 3-4 dager eller så går fint (får litt noia på slutten) - vi er det hver påske og av og til om sommeren. Jeg kan være på en 1-2 dagers tur med svigermor også, men da skal det være for et godt formål....
Jeg tar gjerne hytte uten så mange bekvemmeligheter uansett med eller uten svigerforeldre og foreldre.

Jeg ville aldri planlagt en mer avansert ferie med hverken mamma og pappa eller svigermor med mindre de betalte, og det er ikke aktuelt å bruke mye av ferieukene om sommeren med dem.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:19   #35
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har vært flere dager på hytte med både mine og mannens foreldre (ikke samtidig). Jeg foretrekker mine foreldre. Ikke at det er noe som helst i veien med svigerforeldrene mine, men jeg synes det er annerledes med mine egne.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 15:26   #36
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ligger ikke i min natur å være en martyr av noe som helst slag.

En helg på hytta vår med svigers er helt greit, men jeg tror ikke jeg hadde orket det med mine foreldre. Svigers kan nemlig ikke sitte i ro, de må gjøre noe hele tiden. Altså, jobbe. Så ett helgebesøk av de på hytta resulterer i at vi får gjort masse.

Vi har hytte med strøm, men ikke innlagt vann. Og det går helt glimrende å ikke dusje noen dager. Vi bruker vaskebalje og klut, men vi bytter nå vann så alle får rent vann å vaske seg med.

.....men jeg gleder meg nå til vi får dusj på hytta alikevel.

Gammel 09-07-09, 15:33   #37
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi kan godt være på hytta sammen med foreldrene mine et par dager. Men en uke i slengen ville vært for lenge oppå hverandre der.
Har vært på en ukes tur sammen med dem og broren min med familie, det var bare koselig, for da gjorde alle en del ting for seg selv, så vi ble ikke gående oppå hverandre hele tiden.

Hyttetur med svigers utgår, de er utrolig lite aktive, og har ikke vært på ferie på flere år. Veeeeeldig kjedelig å skal holde en samtale i gang over flere dager når de ikke har noe å snakke om som vi ikke har hørt før.

Gammel 09-07-09, 16:02   #38
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å dra på primitiv hytteferie er ikke aktuellt for meg, hverken alene eller sammen med familie. Det var sånt jeg gjorde da jeg var ung. Nå vil jeg ha det komfortabelt og lettstelt.
Vi var sammen med foreldrene mine på sommerferie i fjor og det var hyggelig, men min mor er lat og er ingen avlasning i forhold til hverken barn eller husarbeid, så det er ingenting vi kommer til å gjøre igjen. Da blir det i separate boenheter.

Lillebroren min og samboeren min maser stadig om at vi skal reise på tur sammen, men det er så mye "styr" rundt de at jeg kvier meg. Vi er vant til unger som ikke krangler og at de leker og underholder seg seg og synes det er deilig.

Gammel 09-07-09, 16:03   #39
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Ikke det at man ikke tåler litt svettelukt, men vaskeklut fra samma balja som s.....mor osv, jaja

Man har jo hver sin klut og vann nok til alle, da vet du.

Hytta vår har et bittelite kott med badebalje. Vann henter vi i bekken til vasking, og den første som står opp om morgenen sette rpå en megastor kjele vann til vask. Om sommeren står vi bak hytta på en stubbe, hvor det er helt privat og avskjermet, ingen kan se deg. Der kan selv den mest sjenerte stå naken og uforstyrret. En ti-litersbøtte og et litermål, og vips; instant "dusj". Vel, ikke helt, men godt å få vasket hele kroppen om man skal være der mer enn en helg.
De tøffeste har vel også gjort det vinterstid.

Vi går som nevnt godt overens med både egne foreldre og svigerforeldre, og de går godt overens sammen. Vi har vært på Sydentur med begge par samtidig ( ja, i en leilighet, men det var en STOR privatleid leilighet med flere soverom), og vi leier en liten og høyst primitiv hytte sammen på åremål.

Vi er nok veldig heldige som er såpass like alle sammen. Jo visst kan det gå en smule varmt i diskusjonene iblant, men jeg tror "cluet" for at det går så greit på begrenset plass er at alle finner sine ting å gjøre. Noen går tur, andre leser, noen drar og fisker, og noen ting gjør vi sammen alle sammen. Det er en veldig avslappa atmosfære, og ingen tvang til å være med på noe alle sammen. Vil noen spille spill, så gjør de det. På ingen måte trenger alle å være med. Det er nok dette som gjør at ferier sammen går stort sett knirkefritt. Selv om vi bor/sover på begrenset plass, er vi allikevel ikke "oppå hverandre" hele tiden.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-09, 16:07   #40
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ville vært et offer, ja. Av samme årsaker som glitter nevner.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.