Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-09, 18:13   #27
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men Him, det blir jo som å si at det er irrelevant at et budskap kommer fra kreasjonistene når man diskuterer evolusjon …

Kreasjonistargumenter tar det som regel 1 sekund å identifisere og 2 sekunder å avvæpne, så de må gjerne prøve å snike seg inn i evolusjonsdebatter.
Innvandringsfiendtlige kilder syns jeg derimot bør identifiseres, for det er ikke så enkelt å skille mellom fakta og synsing i samfunnsdebatter som i naturvitenskaplige debatter.

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jadda, jadda.

Men uansett burde kanskje SSB gjøre alternativene sine litt mer reelle?
Hvorfor gjør de ikke det?

Vil man ikke ha debatt om dette?
Eller er det så greit at det ikke er noe vits å tenke på?

Jeg tror at man bør tenke over litt om hvordan det vil bli fremover. Hvordan unngå ghettofisering, white flight, osv.
Hvis man vil unngå det, da.

Jeg syns SSB har gjort en fantastisk jobb når de bare bommer med 1000 folk. Det er ikke lett å spå, særlig om fremtiden.
Klart vi må begynne å planlegge bedre. Noe av det vi kunne blitt flinkere på er å skru distrikspolitikken i mer innvandrervennlig retning. Mange innvandrere kommer fra storbyer, og de vil selvsagt søke mot Oslo. Men jeg har også møtt mange som er oppvokst med gårdsdrift eller fiske og som har en drøm om å drive med det samme i Norge. Hvis primærnæringene hadde tenkt litt lengre enn til sine egne avleggere når de snakker om rekrutteringsproblemer, ville de hentet inn noen av disse når de skal ut i arbeidspraksis i forbindelse med språkopplæringen. For de har jo ikke sjans til å kjøpe et gardsbruk, ei melkekvote eller en fiskebåt med kvote. Slike investeringer har de aller fleste flyktninger ingen sjanse til å gjøre, og de er svært lite som legges ut på det åpne markedet.

Asylmottakene er desentraliserte. De som får oppholdstillatelse blir ofte bosatt i nærheten av mottakene de første årene. Men når de er ferdige med den første norskopplæringen har de ikke noe arbeid eller venner som holder dem igjen i utkantsstroka, og de flytter sørover. Det er her jeg tror vi må gjøre en bedre innsats. Få flere bedrifter til å ta inn folk i språkpraksis, og hvis de viser seg egnet; la dem fortsette å jobbe der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.