|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Overgang fra pc til MacJeg har blitt en liten operativsystemjunkie og har derfor også lyst på en Mac! Hvordan fungerer en Mac egentlig i forhold til en Windows/Linux-maskin? Blir det mye trøbbel? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Overgang fra pc til MacJeg vet bare at mac funker og at pc er noe dritt. Jeg liker å ha office på macen, det gjør ting litt lettere.
|
|
|
|
#3 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Overgang fra pc til MacIft. Word og slikt så kjøper man bare Office-pakka for Mac.
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Overgang fra pc til Mac
Jeg syntes Linux er morro da, fordi det er så mye knot ( i alle fall tidvis morro), så dette var jo ikke bare bra å høre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Om man kan kjøre dualboot på Mac så burde det gå å kjøre en server på den ene partisjonen ja. Men da må man sikkert bruke et Unixprogram for dette med mindre Mac har sitt eget. Det går? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Overgang fra pc til MacFor vanlig bruk, slik som jeg gjør, er maskinen over hodet ikke treg eller varm. Den er nå nesten full, og jeg merker ingen forskjell i ytelse.
|
|
|
#7 |
|
heimføing
|
Sv: Overgang fra pc til MacHer i huset (jobben) står det PC'er som servere, og vi jobber på Mac'er. Men ikke spør om det tekniske ang. den biten, der er jeg blond - men det meste ellers vet jeg |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Ok, men jeg tenkte dele harddisken på Macen og bruke den tidvis som server mot den andre pcen min (som jeg skal kun bruke til skolebruk). Bare få å kunne gjøre oppgaver ol på skolen. Slippe avhenge av skoleserveren. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Jo men da kan jeg bare skrive i open office eventuelt bare la være å redigere og kopiere hele greia over manuelt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
nju nja njo
|
Sv: Overgang fra pc til MacJeg er veldig fornøyd med open office, bare vær obs på PowerPoint. Min erfaring er at det ikke ser likt ut hvis du viser presentasjonen i Windows, så da er det greit å låne seg en PC før man holder foredrag.
|
|
|
#11 |
|
kamerat
|
Sv: Overgang fra pc til MacJeg synes Open Office funker veldig greit, og gidder ikke ha Office på den bærbare Macen min. Har ikke kompatibilitetstrøbbel med det. Jeg har en Linux-partisjon på den, det fungerer sånn nokså greit, men det er litt kluss også. Men om du liker kluss, så …
|
|
|
#12 |
|
Pauset
|
Helt ok at det er mas å få ting til å virke, men greit at det er stabilt når det først virker. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overgang fra pc til MacHvis man for enkelte formål kan trenge Windows kan en virtualiseringsløsning være enklere enn å bruke Bootcamp. Har selv Windows XP kjørende via Virtualbox. Virtualbox er veldig enkelt å sette opp. Det er ikke like bra som Parallels eller Vmware Fusion, men så er det gratis. |
|
|
|
![]() |
|
|