Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke bruke solkrem i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 10:50   #41
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke bruke solkrem i barnehagen

Jeg er enig med Iset og Brutus, men jeg synes det er litt drøyt å reagere på barnehageansatte som er brune i april og kler av seg litt ute. Jeg er selv en varm person som fort kler av meg og brun var jeg i april (etter en sydentur, men jeg skjønner at det ikke var akkurat det du siktet til, men likevel.)

Tilde: Jeg antar svigerfaren din har rett, men jeg kan egentlig ikke helt skjønne at mange barn flere vil få hudkreft nå enn tidligere. Ok, mange slurver kanskje, men jeg har inntrykk av at barn aldri har blitt mer smurt enn i dag og aldri med høyere faktor. Det er sjelden jeg ser brente barn, i motsetning til da jeg var liten, for ikke å snakke om på 80-tallet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:18   #42
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sånn som jeg fortstår det utfra tråden er det det å bli brent som er det verste. Dvs å bli brun skader ikke?
Det er utrolig hvor brun gutta's bestemor blir bare hun soler seg pittelittegrann. Hun ble aldri smurt som barn, trengtes visst ikke.
Ser ut som om yngstesønnen min har hudtype derifra.
Og det er en lettelse å slippe maset med solkrem hele tiden; som jeg og eldstesønnen må ha.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 11:59   #43
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Tilde: Jeg antar svigerfaren din har rett, men jeg kan egentlig ikke helt skjønne at mange barn flere vil få hudkreft nå enn tidligere. Ok, mange slurver kanskje, men jeg har inntrykk av at barn aldri har blitt mer smurt enn i dag og aldri med høyere faktor. Det er sjelden jeg ser brente barn, i motsetning til da jeg var liten, for ikke å snakke om på 80-tallet.[/quote]

Vi har et helt annet ozonlag i dag enn for 20-30 år siden.
Jeg husker godt vi ble smurt med solkrem som barn, men kun på stranden.

Jeg har hud som blir mørkebrun veldig fort, og kan ikke huske jeg har vært solbrent, men jeg smører meg alltid alikevel. (Men med lav faktor, og ikke ørten ganger til dagen.)
Våre barn blir også mørkebrune, men de blir alltid smurt med solkrem til tross for god hud og godt grunnlag.
Men jeg kjøper ikke hvilken som helst solkrem, og jeg smører ikke hele tiden. (Heller ikke med faktor 30 her hjemme, men det gjør jeg i syden.)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:01   #44
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

En - 1 - skikkelig solbrenning som barn, med blemmer og slikt dobler faren for malignt melanom. Og da blir risikoen ved å bruke litt solkrem på deler av kroppen totalt neglisjerbar i forhold.

Jeg er så glad for at ikke ungene har min hudtype. Må nok bare innse at jeg har stor sjanse for å få malingt melanom. Jeg har til tross for høy solfaktor blitt solbrent og fått blemmer (2 grads forbrenning) over hele skuldrene både som barn og en gang som voksen. Si sol til meg og blir knallrød. Resultatet har de seneste årene vært at jeg holder meg mye inne på dagen sommerstid.

Gammel 21-07-09, 12:04   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis har ikke gutta den lyse "fregnehuden" jeg har. Jeg var ofte solbrent som barn, veldig solbrent. Heldigvis er det sjeldent jeg blir solbrent lenger, men det er vel mest fordi jeg smører meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:07   #46
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Mine barn er relativt lyse i huden. Jeg selv blir lett brent, og har alltid blitt det.

Jeg har beskyttet barna ved bruk av klær, og litt solkrem på armer, ben og utsatt steder (bak i nakken), 1-2 ganger om dagen på solrike dager.
De har ikke blitt brent, og mitt inntrykk er at barna oppsøker skygge om de kan.

Har ALDRI opplevd at barna har blitt brent eller brune gjennom klær.

Er vi på en strand bruker vi mer solkrem, ev UV-klær.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:34   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vel, sær eller ei, jeg er en liten anelse usikker på hvordan jeg skal tolke dette

Det var helt vennskapelig og ganske oppriktig ment: veldig mange av de førstegangsmødrene jeg kjenner som fortsatt har små barn, fungerer slik som du: er godt orientert om barnestell, ernæring, barnets behov og så videre – og er sterkt opptatt av å gjennomføre prinsippene i praksis. På FP er det denne varianten av nybakte foreldre som er normen heller enn unntaket. Derfor er du ikke spsielt sær, synes jeg. Og da min eldste var rundt året var jeg akkurat slik selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 12:39   #48
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var helt vennskapelig og ganske oppriktig ment: veldig mange av de førstegangsmødrene jeg kjenner som fortsatt har små barn, fungerer slik som du: er godt orientert om barnestell, ernæring, barnets behov og så videre – og er sterkt opptatt av å gjennomføre prinsippene i praksis. På FP er det denne varianten av nybakte foreldre som er normen heller enn unntaket. Derfor er du ikke spsielt sær, synes jeg. Og da min eldste var rundt året var jeg akkurat slik selv.

Og det forsterker mitt syn på at jeg føler meg med "hjemme" her enn der de tidligere nevnte "terminvennene" oppholder seg.

Gammel 21-07-09, 13:00   #49
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og det forsterker mitt syn på at jeg føler meg med "hjemme" her enn der de tidligere nevnte "terminvennene" oppholder seg.

Det skal du få meg til å tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 13:44   #50
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når mellomste gutten min gikk i barnehage fikk de beskjed om at han ikke skulle smøres med solkrem. Det fordi han ikke tålte det og fikk eksem over hele kroppen.
Nå var han av den typen som flakset ut med minimalt med klær så fort han fikk anledning så huden hans hadde fått et godt underlag før den verste varmen kom og sola stkete som mest.
Han er nå snart 12 år og det nærmeste han har kommet solbrent er et snev av rødskjær i huden. Det har han hatt 2 ganger og det etter at han ble større.

Gammel 21-07-09, 14:05   #51
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jeg har ikke noe imot solbrune ansatte, bevares, der er jo voksne og bestemmer selv. Helt ok det. Men når man er ute hele dagen uten fysisk skjerming, og henviser til "at man bare kan smøre seg", og man "må sole seg mens det går an", så vet jeg ikke helt om jeg er 100% med på det. I bhg til guttungen er det slik at det pedagogiske opplegget styres av om sola skinner eller ikke. Det blir feil, etter mitt syn. I tillegg lærer barna at solkrem gjør at man kan gå lettkledd i sola uten at det er farlig. Mens man istedet burde fokusert på generelt solvett. Økte krefttall har sammenheng med overeksponering generelt, hull i ozonlaget eller ikke. Solkrem eller ikke.

Det hadde vært artig å se hvor stor del av forbruk pr. person som går med til solkrem i Norge versus eksempelvis middelhavsland, der befolkningen har et langt mindre mindre panisk soleksponeringsbehov....

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:09   #52
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det hadde vært artig å se hvor stor del av forbruk pr. person som går med til solkrem i Norge versus eksempelvis middelhavsland, der befolkningen har et langt mindre mindre panisk soleksponeringsbehov....

Jeg synes ikke det er noe rart at nordmenn har litt mer behov for å være ute i sola enn de som lever med sol og varme året rundt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:11   #53
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer nettopp fra Spania. Det var helt klart et flertall av spanjoler på stranden. Og veldig mye solkrem til salgs i butikkene.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:29   #54
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg kommer nettopp fra Spania. Det var helt klart et flertall av spanjoler på stranden. Og veldig mye solkrem til salgs i butikkene.

Sikkert rett det. Men har du lagt merke til hva som er på strendene i Europa og som nesten er fraværende på norske strender, med unntak av for små spedbarn? Det er solparasoller. Du ser dem på eldre bilder fra Norge og. Det har med solvett å gjøre. At det er masse solkrem til salgs på badesteder i Spania er vel ingen bombe. Med det antall briter og skandinaver som frekventerer

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:35   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn blir heller ikke solbrent. :bidrar:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:35   #56
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert rett det. Men har du lagt merke til hva som er på strendene i Europa og som nesten er fraværende på norske strender, med unntak av for små spedbarn? Det er solparasoller. Du ser dem på eldre bilder fra Norge og. Det har med solvett å gjøre. At det er masse solkrem til salgs på badesteder i Spania er vel ingen bombe. Med det antall briter og skandinaver som frekventerer

Mye parasoller, ja. Men i Norge har det ikke like mye for seg, for solen står ikke rett over hodene våre, og en parasoll må settes et stykke unna for å ha effekt. Ikke så lett på en full strand. Dessuten er det stor forskjell på hvor hardt solen tar. Det virket ikke som Dronningen trodde meg, men min datter blir ikke solbrent her hjemme (det har ihvertfall ikke skjedd til nå). I Spania derimot, der må det grundig smøring til.

Det er absolutt flest spanjoler der vi er, både på stranden og ellers. De kjøper tydeligvis solkrem de også.

Men en forskjell har jeg sett: Når vi kommer utpå ettermiddagen, så går de hjem. Det gjør vi også, så jeg kan observere at omtrent samtidig ankommer britene. Lett lyserøde.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:46   #57
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt merkelig å velge noe basert på hvor *naturlig* det er. Å ikke smøre barna fordi barnet ikke blir brent/er i skyggen/bruker UV-klær er jo en reell grunn - fordi det er skummelt og unaturlig og sånn er en ikke-grunn. Det finnes solkremer som er gjennomgode, både hva solbeskyttelse og innhold angår, man må bare velge en som er sjekket opp mot begge disse faktorene, og det er nødvendigvis ikke den som vinner TV2-testen. Gronnhverdag er fin-fin å bruke.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 14:50   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sånn på siden her, Skremmern (og bortsett fra at jeg er helt enig med deg), hvilke solkremer er gode både på innhold og solbeskyttelse? Jeg trenger tips. Vi prøvde Coops Änglamark på ferie, da ble flere i familien brent. Finnes det andre gode?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:11   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kan sikkert Esme arrestere meg på dette, men i hvert fall da jeg var på dermatologikongress for 10 år siden, var juryen fremdeles veldig ute på om solkrem faktisk beskytter mot hudkreft. Et av argumentene var at incidensen ikke gikk nedover i Australia (der hudkreft var den nest største dødsårsaken for unge mennesker, etter bilulykker, men altså foran drukning), selv om det har blitt en veldig solid kultur for høy SPF. Jeg ble nektet å kjøpe noe mindre enn 12 der, siden jeg var så lys i huden, selv om jeg egentlig sjelden blir solbrent.

Hvis total soleksponering også er en viktig faktor for hudkreft, kan man tenke seg at bruk av solkrem = mindre brent = mer eksponering, siden det tross alt er få som ligger og steker seg i solen når de har det skikkelig vondt.

Nå jeg holdt på med dette (som sagt, 10 år siden), var det heller ingen entydige beviser for at europerere med lys hud hadde mer hudkreft enn de av oss som er velsignet med "sterkere" hud, når de bodde i samme land (altså justert for sosiale vaner mellom engelskmenn og spanjoler).

Jeg har fått to barn med "sterk" hud, men jeg lar de absolutt ikke sprade i solen uten beskyttelse selv om de blir fort brune og jeg aldri har sett dem brent.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-09, 15:17   #60
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes heller ikke det er rart at sola styrer litt av hverdagen i barnehagen. At man rokkerer på ting når det er fint vær og fint å leke ute. Men i vår barnehage er de aldri ute hele dagen på de heteste dagene. Da er de ute på morgenen og ettermiddagen og inne midt på dagen når sola er som sterkest. Og de blir smurt. Har noen glemt/mistet solkremen så låner de av andre. Jeg synes det er helt greit at de låner vår solkrem, og at vi låner andres, mye heller det enn at de blir brent. En innsmøring i en potensielt 'usikker' solkrem antar jeg er mye mindre farlig enn å bli solbrent skikkelig en gang.

Selv er jeg ingen smørefantast. Raske turer ut kan foregå uten smøring. Vi er mye på Kanariøyene. På vinteren er ikke sola så sterk, og ikke er det så alt for varmt heller. Så er vi borte på noe har ungene ofte på seg t-skjorte, kjole el. lignende som beskytter de mest utsatte stedene. Smører da gjerne litt i ansiktet. Nå i sommer derimot er sola knallsterk der nede og det blir noe helt annet. Da er det smøring fra topp til tå på morgenen. Og påfyll på rygg, skuldre og ansikt. Da bruker jeg stift med faktor 50 under øynene som er et sted som er særlig utsatt for unger som bader mye. Har vært der i to og en halv uke nå. Storesøster ble fint brun til tross for faktor 30 som hun brukte for det meste. Lillebror på halvannet har mer tander hud og ikke vært eksponert for sol i lengre perioder. Han har fått 'farge' i ansikt, på armer og legger. Har vi vært på stranda har han hatt UV-klær og hatt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.