Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjole på skole?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-09, 01:30   #41
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjole på skole?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Storepoden hadde nye hverdagsklær husker jeg.

Jeg selv var stivpyntet i lakksko, blondestrømper, amerikakjole med blonder, krølltanghår og klemme . De sier eplet ikke faller langt fra stammen, men en plass må da grensen gå. Dette var i 1980, og mine venninner hadde fløyelsbukser, fløyelsskjørt og fotformsko. Trenger jeg si at jeg følte meg utenfor eller?

:kremt: Jeg trodde du beskrev din bekledning på din sønns første skoledag her- til jeg leste 1980. :fikk masse festlige bilder i hodet!:

Gammel 23-07-09, 01:32   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla bestemte selv og hadde nye jeans som var gråsorte, rutet skjortekjole og grå hettejakke. Hun var ikke særlig pyntet, men det var de klærne hun valgte og hun ville absolutt IKKE ha på seg kjole eller skjørt og særlig ikke pentøy. De fleste jentene var nok hakket mer pyntet, men ikke superfinkjolen liksom.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 01:33   #43
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begynte vel i 1984 jeg. Hadde på rosa og gult bomullsett med striper. Skjørt og topp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 10:52   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da sønnen vår begynte på skolen i fjor hadde vel de fleste av jentene skjørt eller kjole, men ikke noe overpyntet.

Da jeg begynte på skolen hadde mamma sydd nytt sett til meg med skjørt og anorakk i samme blå stoff og jeg hadde hvit bluse til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:08   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

1989.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

I 1989 gikk jeg på videregående. ldis:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I 1989 begynte jeg på universitetet. :knirk:

Hva er det for slags gamlingforum jeg har havnet på?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:39   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg tror du har ett eller annet slags morskompleks.

Gammel 23-07-09, 17:47   #47
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg ble gravid for andre gang, hvis du vil høre mer om 1989.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:03   #48
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

:kremt: Jeg trodde du beskrev din bekledning på din sønns første skoledag her- til jeg leste 1980. :fikk masse festlige bilder i hodet!:

Jeg syns jeg ser meg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 18:24   #49
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen år kommer rullatorforumet her tenker jeg. :framsynt:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 21:03   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde Dolly duck joggedress, buksen var mintgrønn å genseren var, rosa/hvitstipete med dolly trykt midt på. Det var i 1987.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 23:32   #51
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Og hva med mor og far?

Lurte egentlig litt på hvorfor så mange skrev om hva de hadde på sin egen første skoledag. Jeg mente egentlig på sine barns første skoledag.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 00:22   #52
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Lurte egentlig litt på hvorfor så mange skrev om hva de hadde på sin egen første skoledag. Jeg mente egentlig på sine barns første skoledag.

Det husker jeg virkelig ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 00:34   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke for mitt bare liv huske hva jeg hadde på meg første skoledag. Det var i 1983, jeg husker noen røde cordfløyelsbukser jeg også, men jeg husker ikke om jeg hadde dem på den dagen.

Da poden begynte i første i fjor, var det noen av jentene som hadde kjole. Hverdagskjoler vil jeg nok kalle dem ja, ingen var stivpyntet. Litt mer ryddig flettet på håret enn de ofte er ellers. Noen jenter hadde bukser også. Guttene hadde stort sett nye hverdagsklær, jeg husker ingen med skjorte og slips. Det samme blir det på toern som begynner i høst, nye hverdagsklær. Jeg har bare på meg vanlige klær den dagen, forresten. Foreldrene blir skysset ut etter kun få minutter for å få informasjon et annet sted mens barna er i klasserommet. Jeg fikk litt nella av lite fotomotiver.

Gammel 25-07-09, 13:20   #54
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I 1989 var jeg ikke bare ferdig på universitetet, jeg hadde jobbet i fem år.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:27   #55
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her varierte antrekket til barna fra veldig pent til hverdagspent. Foreldrene hadde på seg alt fra arbeidstøy for håndtverkere (skulle videre på jobb sikkert) til litt penere.

Jeg hadde skjørt med en topp til, slik jeg er på jobben til vanlig.
Ingen blomster her og ingen prinsesskjoler. Rosa og for mye dill skyr 1-klassingene her som pesten, det er jo barnslig. Kjolejenta vår har forresten blitt buksejente i løpet av dette året, det skjer ting når man starter på skolen ja.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:31   #56
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Her stiller guttene i nye hverdagsbukser og pen skjorte første skoledag. Jentene har jeg lite oversikt over.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:32   #57
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Datteren min hadde kjole, det hadde de fleste av vennene også.

Her er det dessuten vanlig at de har med en blomsterbukett. Jeg bekreftet mitt rykte som ekstremplanlegger da jeg sådde blomster til denne samme vår - det er jo ikke så mange hageblomster som blomstrer i august.

Noe så deg kan jeg nesten ikke tenker meg. Kongebra!

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Om noen år kommer rullatorforumet her tenker jeg. :framsynt:

Neida. Vi bare skifter intonasjon fra foreldre-forumet til for-eldre-forumet.

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:34   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her stiller de fleste i nye klær. Ikke i lakk og blonder, men pene hverdagsklær og som regel nye sko. Foreldrene stiller i pene hverdagsklær/kontorantrekk som regel.

Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:10   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle dager, må jeg tenke over hva JEG har på meg også?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 17:41   #60
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

/ /

Da jeg begynte på skolen i 1989 hadde jeg turkis bukse og en rosa og hvit strikket cardigan.

aC er ung - men ikke så ung at hun ikke fikk med seg siste rest av det sjarmerende 80-tallet!

Høsten '89 begynte jeg i 2. klasse på vgs og hadde byttet ut pastellfargene med palestinaskjerf&buttons.

Men til spørsmålet: nye hverdagsklær her (gutt). Jentene hadde hverdagskjoler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.