Sv: Mac eller ikke mac?
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg hadde forresten sånn speilskjerm på acermøkka jeg hadde før denne. Aldri mer. Min MacBook Pro fra 2008 har heldigvis ikke slik skjerm
Ja, de aller aller fleste bærbare pc-er for konsumentmarkedet har det etter hvert, men det er litt "grader" av hvor ille det er på alle. Personlig her har jeg også MBP fra 08 som er med matt skjerm, men prøvd de nye modellene også. Jeg synes ellers egentlig at 1440x900 er litt liten oppløsning på en 15", og man må opp på 17" MBP for å få 1680x1050 - oppløsningen som 15"-modellen burde ha hatt.
Skal faktisk sies at jeg generelt sitter med et bedre inntrykk av mange av de pc-ene som selges til bedriftsmarkedet enn de typiske konsumentmodellene når det gjelder kvaliteten på det jevne, selv i samme prisklasse. Det er kanskje at man må gå bittelitt ned på ytelse på samme prisen, men det kan være verdt det. Annen ting med en del av bedriftsmodellene til pc-produsentene er at det inkludert i prisen, selv om man er privatkunde, har raske serviceløsninger og en del med on-site-service så lenge man bor relativt sentralt. Servicemessig når det gjelder reperasjoner er det mange som har svært dårlige erfaringer med Apple, som sender maskinene til utlandet for reperasjoner og som gjerne prøver seg med det de definerer som garantibegrepet vs. norsk forbrukerkjøpslov...
|