Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

5-åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-09, 21:10   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: 5 åringen nekter å spise på 14 dagers ferie, hva gjør vi?

Har ikke lest hele tråden. Men her er hva jeg hadde gjort:

Jeg hadde sagt at du tar med havregryn, soyamelk, knekkebrød og leverpostei til syden samt kjøper epler til ham der på én betingelse. Og det er at han smaker en eneste liten bit på middagen på restauranten hver dag. Han trenger ikke spise opp, han trenger ikke like det, han trenger ikke stresse med noe som helst, han trenger ikke gå sulten heller. Om han bare smaker en liten, liten bit på noe hver dag så er det nok. Da skal han få spesialforpleiningen sin. Hele ferien gjennom. Men han må smake skikkelig. Biten trenger ikke være større enn en femtiøring - bare akkurat nok til at han smaker hva det smaker.

Og finner han noe han liker så får han en tier om han spiser det. Finner han ikke noe så er det greit.

Med den kosten han har så får han i seg sunt fett fra fisk, proteiner og karbohydrater og litt vitaminer, så det er greit. Han kan leve på den maten der. Den er ikke ideell, men den er levelig.

Hvis det er noen trøst så var jeg ekstremt kresen da jeg var liten - og er totalt fri for det i dag. Men jeg ble over tredve før jeg smakte min første reke. Og enda eldre før jeg spiste min første oliven.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.