Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere med PC, slår dere den av?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 09:46   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere med PC, slår dere den av?

Jeg slår alltid av PCen min før jeg legger meg og den er alltid av hvis jeg skal være borte noen timer eller er på jobb. Har den sjeldent i ventemodus eller dvale. Hva gjør dere? Jeg synes det er litt "skummelt" å la den stå på hele tiden. Er det jeg som er hysterisk?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 09:55   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dere med PC, slår dere den av?

Slår den av om natta, ikke om jeg skal ut en tur.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 09:56   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Min nekter å starte hvis jeg slår den av. Så her står den på nesten hele tiden. Jeg slår den av hvir jeg reiser bort, eller hvis noen sover i etasje over.

Gammel 28-07-09, 10:00   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår av maskinen om jeg stikker ut en tur, og jeg slår den alltid av før jeg legger meg om kvelden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 10:04   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Slår den av om kvelden.

Gammel 28-07-09, 10:07   #6
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 10:10   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den står som oftest på.

Gammel 28-07-09, 10:25   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laptopen står som regel på, den andre slar vi av.

Gammel 28-07-09, 10:25   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Slår den av når jeg legger meg. Da jeg var hjemme i perm slo jeg den på på morgenen, og av på kvelden, vareirte om jeg slo den av når vi gikk ut eller ei, men den sto myyyyye i dvale, ettesom jeg bare snek meg til et par minutter på, innimellom. Hadde ikke funka å slå den av og på, innen jeg hadde rukket å få den på, var jo "friminuttet" over...

Den på jobb står forøvrig alltid på, etter råd fra IT-avdelinga restarter jeg når jeg går hjem. På den måten får den med seg oppdateringene de gjør sentralt, men de lastes ikke før pc'n slås på, eller altså restartes, derved slipper jeg at den står i oppdateringsmodus den første halvtimen når jeg kommer på jobb pga ny programvare, det tar den altså når jeg restarter den på ettermiddagen. Så bare logger jeg på på morgenen. Siden vi altså har tusenvis av pc'er stående i dvale på jobb hver natt, antar jeg at det ikke anses som så farlig. At jeg ikke gjør det sånn hjemme, kommer vel mer av at selv om dette er praktsik på jobb, så er det ikke noen grunn til det hjemme.

Gammel 28-07-09, 10:39   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår alltid av, slik at den får gjort de oppdateringene den skal og "ryddet".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 10:43   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår den av om kvelden og hvis vi skal ut. Det står som oftest på om dagen hvis vi er hjemme.

Gammel 28-07-09, 10:53   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg slår alltid av, slik at den får gjort de oppdateringene den skal og "ryddet".

Oppdaterer den ikke uavhengig av på og av? Det gjør iallfall min og slår seg av og på selv om den må det i forhold til oppdateringene gjort.

Gammel 28-07-09, 11:05   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oppdaterer den ikke uavhengig av på og av? Det gjør iallfall min og slår seg av og på selv om den må det i forhold til oppdateringene gjort.

Joda, den gjør det også. Men det er ikke alle oppdateringene som gjør det tror jeg. I tillegg så "rydder" den litt når jeg skrur den av, det gjør den ikke hvis den står på hele tiden. Men det er nok mest vane, jeg ser ikke noe poeng i å ha den på hele natten når jeg ikke bruker den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:07   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår den alltid av. Er det noen grunn til at man IKKE bør gjøre det?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:13   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg slår den alltid av. Er det noen grunn til at man IKKE bør gjøre det?

Aner ikke......

Gammel 28-07-09, 11:22   #16
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg bare lukker den.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:23   #17
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg bare lukker den.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:25   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Slår den som oftest av om kvelden, men innimellom glemmer jeg det.

Gammel 28-07-09, 11:27   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slår den alltid av. Dvs det hender jeg lar den stå i dvale om jeg er hjemme og ikke bruker den. Dette gjelder laptopen vel og merke. Det er den jeg bruker mest og det er den som bråker mest og blir varmest. Jeg tenker at jeg "sparer" litt på den ved å ikke la den stå på hele natten i det minste. Reduserer også mengde støv og dritt ned i tastaturet.

Stasjonæren er jeg mye sløvere med. Den slår jeg som oftest av på kvelden, men ikke ellers.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 11:38   #20
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg bare lukker den.

Da går den i dvale?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.