Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Dere med PC, slår dere den av?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 12:01   #21
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere med PC, slår dere den av?

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg bare lukker den.

Lukke PC?

Jeg lar den aldri stå på når den ikke er i bruk.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:10   #22
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Oppdaterer den ikke uavhengig av på og av? Det gjør iallfall min og slår seg av og på selv om den må det i forhold til oppdateringene gjort.

Samme her. Det gjør min laptop og det gjør turbo sin. og det gjør stasjonær pcen.

Nå i sommer er det meste bare laptopene som er i bruk.Og så driver mann å fikser en halv spist eple. Så gleder meg til å holde på med mac igjen

Laptopene klappes bare igjen. Turbo sin slåes av for den står på rommet hannes for tiden, og har vært på 2 ganger på 2 mnd
Stasjonæren bruker å stå på hele tiden. den går automatisk i dvale om den ikke blir brukt på 1 time eller noe sånt.

Sist redigert av Honda : 28-07-09 kl 12:19.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 12:14   #23
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Je slår den aldri av... :lat:

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:54   #24
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Slår den av og tar ut kontakten - som stort sett står i siden batteriet er elendig - når jeg legger meg og om jeg skal ut. Konsekvent.

Gammel 28-07-09, 13:56   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen av PC-ene står alltid på (webserveren, for eksempel), noen står på mesteparten av tiden (fordi de ofte står og gjør ting store deler av tiden), og noen slår vi av når vi ikke bruker dem. Laptopen min slår jeg av noen ganger i uken, og setter den ellers i "suspend" om kvelden og når jeg går hjemmefra.

Gammel 28-07-09, 14:00   #26
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laptopene slås av og PC bak TV (mediacenter-PC) slås av. Det samme gjøres med de fleste av mannens PC-er. Serveren står på. Hvis noen lurer på hvor mange PC-er vi egentlig har så vet jeg det ikke selv.Det jeg vet er at det kun er server som står på om natta.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:00   #27
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Slår dem av for natten og på om morgenen om jeg er hjemme. Tenker litt på brannfare og slikt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 14:13   #28
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis noen lurer på hvor mange PC-er vi egentlig har så vet jeg det ikke selv.

Åh bra det er flere enn meg

Jah serveren vår står og på hele tiden

Gammel 28-07-09, 16:51   #29
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Kjører den i dvalemodus (hibernate), som strengt tatt er det samme som å slå den av. Ved å sette den i dvalemodus legges alt innhold i RAM over til en fil på harddisken og maskinen slår seg helt av - man kan da omså trekke ut kontakten på en stasjonær pc. Når man slår den på igjen blir innholdet hentet inn fra filen og man er "tilbake der man slapp". Oppstarten blir da en del raskere.

Når pc-en settes i "ventemodus" står det fortsatt en del strøm på blant annet hovedkort og minne.

Jeg vil egentlig se på det som mer "skummelt" å ha en bærbar pc stående på enn en stasjonær pc. Nettopp batteriet blir det "kritiske" elementet her.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 17:07   #30
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den stasjonære pleier å surre hele døgnet, men nå bruker vi for det meste den bærbare, og den slåes av før leggetid.

Gammel 28-07-09, 17:56   #31
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg slår av om jeg ikke bruker den. Det handler først og fremst om miljøet dernest om at det ofte er stygt vær i denne byen her.

Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 18:18   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min står på hele dagen, i dvale om natten.

Gammel 28-07-09, 19:03   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Min slås sjelden av. Den går i dvale etter 15 minutter eller noe.

Stort sett er jeg innom mange småturer i løpet av dagen og jeg blir smårar av å måtte vente på å starte opp hver gang (dessuten inbiller jeg meg at den bruker mer strøm ved å starte opp mange ganger for dag enn å stå i dvale i mellomtiden).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 19:04   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg slår den alltid av. Er det noen grunn til at man IKKE bør gjøre det?

Sikkert ikke sånn rent teknisk, man bør vel egentlig skru den av av og til hvertfall. Men jeg har den alltid på, fordi jeg laster ned (og seeder) om nettene.

Gammel 28-07-09, 19:39   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får fnatt av summingen. Tenåringen har problemer med PC-en sin, og får ikke slått den av, så den står alltid på, og jeg har alltid lurt på om det er uheldig, siden både han og lillebroren sover på det rommet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 19:52   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

og seeder

Hva er det?? Hva sår du??

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 20:20   #37
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme som deg - den er av om natten, og når jeg er borte noen timer eller på jobb.

Gammel 28-07-09, 20:23   #38
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Har bare laptop. Den slår jeg helt av og tar ut kontakten på om natta. På dagtid bare lukkes den igjen mellom bruk.

Gammel 28-07-09, 21:11   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klapper den igjen. Slår den av av og til.

Gammel 28-07-09, 21:13   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg får fnatt av summingen. Tenåringen har problemer med PC-en sin, og får ikke slått den av, så den står alltid på, og jeg har alltid lurt på om det er uheldig, siden både han og lillebroren sover på det rommet.

Vår laptop står i stua, i etasjen under soverommene. Hadde ikke hatt den på inne på noe soverom nei.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hva er det?? Hva sår du??

Det har med nedlasting å gjøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.