|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?
Det er nok en veldig liten andel av posten som ikke kommer frem,og det jobbes nok med at ting skal komme frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes faktisk det er endel tull med pakker. Jeg sender endel og har sånn passe dårlig erfaring.... Snart tør jeg ikke annet enn å kun sende med sporing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gangster girl
Hva har økt sterk i posten i det siste da? De 3 siste årene har det gått opp 1.50 kr for å sende ett brev under 20 g rundt i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gangster girl
Sporing er nok lurt ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
JEg sender nesten aldri brev. Men fra at omadressering før var gratis, til at man skal betale 245 kroner for å få posten ettersendt i en uke, og at man skal betale dyrt for det, det kallser jeg "øke strerkt".
![]() |
#26 |
Gangster girl
Omadressering har kostet penger i mange år... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?Jeg har bemærket en sterk forringelse i postservice i de 6 år vi har bodd i huset vårt. Det begyndte vel da posten skulle rasjonalisere for en 2-3 år siden. Pludselig fikk jeg ikke hentelappene mine - jeg handler mye på nettet - og posten ble, selv om det var adressert til riktig adresse og postnummer, systematisk omadressert til et annet postnummer og en annen kommune, med tilhørende forsinkelser. Jeg har reklamert på postkontoret hver gang og ringet til Postens kundeservice, uten at det hjelper noe. Vanlige forsendelser fra utlandet, som tidligere har vært maks. en uke om nå frem, er nå en 2-3 uker om det. Jeg får også jevnlig levert post som ikke er til meg.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
De ansatte er ikke særlig konkurranseutsatt da. Servicen må opp dersom det skal kunne forsvare at man nekter en kunde to biter med tape. Og hvor mye svinn er det ikke på de varene de har utplassert i god kleptoman-avstand hos puklikum? Kramgoda låtar vol 7-12 eller 2.verdenskrig 1-22 er vel heller ikke noe man betaler dobbel pris for mens man venter på tur
![]() |
#29 |
Det har vel ikke så mye med saken å gjøre at du syns det er tull?
![]() |
#30 |
|
Det er vel få som har lidd mer enn nettopp de ansatte under omstillingene som har vært. Jeg hadde en stilling i Posten for 7 år siden og i løpet av årene i deltidsstillinger rundt omkring på postkontorer i en stor norsk by fikk jeg med meg en del av det som skjedde. Nå i dag er det nesten ingen igjen av de ansatte som var der den gang. De som jobber der i dag består av den gangs tilfeldige vikarer og folk som har kommet inn via vikarbyrå. De ansatte var konkurranseutsatt i høyeste grad og jeg får vondt av å tenke på prosessen slik den var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Redusert postservice?Du får jo en mnd gratis da.
![]() |
#33 |
![]() |
#34 |
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg frekventerer et av landets travleste postkontorer. De som jobber der er en blanding av yngre garde, blandings kulturbakgrunn. Og en halvpart med eldre fra nedlagte kontorer rundt om i nærområdet. Første gruppe er serviceminded og alt på stell. Siste deler seg på kjønn. Der menna er hygglelige og kan service. Mens kvinnene virker slitne og bitre og viker ikke av veien for å prate skit om egen bedrift sine innstramninger etc til kundene. Det gir et elendig bilde for kunden når disse folka krever en krone for en bærepose, og slenger i ei bisetning om at "..detta er business, og skyld ikke på meg!.."
![]() |
|
|