Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stemmer du "taktisk" i stortingsvalg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 21:33   #21
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmer du "taktisk" i Stortingsvalg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Grunntanken er ideologisk, og så kan jeg finne på å stemme taktisk ut fra det.
...................

Gammel 01-08-09, 21:39   #22
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det taktikk, men jeg skal i år for første gang ikke stemme på partiet som jeg, stort sett, står nærmest politisk (en del ting jeg er uenig med de er det dog). Det at de åpner for regjeringssamarbeid med FrP er en deal breaker, og gjør at jeg ikke kan stemme på de.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 21:44   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, taktisk og taktisk. Jeg står nok nærmest Arbeiderpartiet, men har sansen for den rødgrønne koalisjonen, så sist stemte jeg SV, siden de hadde så dårlige meningsmålinger rett før valget.

Gammel 01-08-09, 21:50   #24
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kunne også stemt Venstre, men Sponheim selger seg jo til hvem som helst, så jeg tror jeg dropper det.

Jeg tror du har misforstått et og annet, for han har jo vært veldig tydelig på at Venstre ikke kommer til å samarbeide med FrP.

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal stemme taktisk eller ideologisk. Nærmest hjertet er Venstre, men det kan hende jeg stemmer AP denne gangen.

Gammel 01-08-09, 21:56   #25
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg stemte taktisk ved forrige stortingsvalg, men kommer til å stemme ideologisk denne gangen, og da blir det SV.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:11   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror du har misforstått et og annet, for han har jo vært veldig tydelig på at Venstre ikke kommer til å samarbeide med FrP.

Sponheim er maktkåt og kommer glatt til å selge både seg selv, sjelen, velgere og partiet dersom Siv lokker med en regjeringspost. Banna bein!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:30   #27
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007: Der vedder jeg gladelig 1000 kroner mot deg.

Gammel 01-08-09, 22:31   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ref. den andre tråden, ang. Høyre og FrP.

Stemmer du taktisk mtp mulige regjeringssamarbeid, eller ser du hvert parti for seg, og satser på at de i hvert fall skal ha størst mulig innflytelse, om det nå er her eller der?

Eller stemmer du mer intrikat taktisk, for eksempel dersom du kan bidra til et vippemandat i akkurat ditt fylke? (gjelder kanskje særlig små fylker, hvor hver stemme teller mer?)

Eller er du som meg, og stemmer på det partiet du står nærmest ideologisk?

Har ikke lest tråd.

Nei, jeg stemmer aldri taktisk. Aldri. Jeg har alltid, og kommer alltid, til å stemme ut fra ideologi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:34   #29
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært noen stor fan av Sponheim, men akkurat når det gjelder dette med Frp så synes jeg han virker klinkende klar og troverdig. Selger han rumpa si, så mister V mange velgere. Trur eg.

Gammel 01-08-09, 22:42   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror sant å si det ville vært spikeren i kista for Venstre.

Men jeg kjenner også venstrevelgere som synes det standpunktet er helt feil. De er så misfornøyd med de rødgrønne at de vil ha et skifte, også om det innebærer å støtte en H/FrP-regjering.

Gammel 01-08-09, 22:45   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemmer på det partiet som står meg nærmest ideologisk, og heldigvis er lederne enige i at den ideologien utelukker samarbeid med visse andre partier.

Slik kan det sies hva jeg føler er sant for meg med.

Gammel 01-08-09, 22:46   #32
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Venstre er litt som Foreldreportalen. Et lite fåtall med høye tanker om seg selv som ikke skjønner at ikke alle andre har sett det samme lyset

Gammel 01-08-09, 22:48   #33
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har aldri vært noen stor fan av Sponheim, men akkurat når det gjelder dette med Frp så synes jeg han virker klinkende klar og troverdig. Selger han rumpa si, så mister V mange velgere. Trur eg.

Er det så mange velgere å miste da?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

007: Der vedder jeg gladelig 1000 kroner mot deg.

Jeg vedder gjerne i mot, og håper at vi aldri finner ut hvem av oss som har rett.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:48   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer ofte litt taktisk, i og med at jeg vipper litt mellom et par partier. I år blir det ekstra viktig siden jobben min står og faller på hvilken regjering vi får.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:49   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nasse: jadajada. Jeg så det, men gadd ikke å endre. Og litt sant er det jo.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:54   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Venstre er litt som Foreldreportalen. Et lite fåtall med høye tanker om seg selv som ikke skjønner at ikke alle andre har sett det samme lyset

Og da lurer jeg på hva det store flertallet med lave tanker om seg selv som bor i mørket stemmer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:04   #37
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg uttalte meg noe klønete. En stor andel velgere burde det ha stått.

Gammel 01-08-09, 23:05   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Scarlett:

Gammel 01-08-09, 23:05   #39
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Grunntanken er ideologisk, og så kan jeg finne på å stemme taktisk ut fra det.

Jeg har stemt høyre tidligere. Sannsynligheten for at det skulle skje nå er meget liten. Og det er fullstendig utelukket når de vurderer regjeringssamarbeid med Frp.

Gammel 01-08-09, 23:22   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sponheim er maktkåt og kommer glatt til å selge både seg selv, sjelen, velgere og partiet dersom Siv lokker med en regjeringspost. Banna bein!

Jeg er ikke noen stor fan av Sponheim, men dette stemmer bare ikke.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hey!

Jeg vedder gjerne i mot, og håper at vi aldri finner ut hvem av oss som har rett.

Veddemålet er registrert!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.