Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Opprinnelig lagt inn av Mex, her.
For det folk flest ser er feks at kommunen ikke har råd til å fylle vann i svømmebassenget, men de har utrolig nok råd til å sette opp en rar skulptur som ingen skjønner noe av utenfor rådhuset.
Folk flest setter seg for dårlig inn i ting (som interesserer meg! ). Det er så dumt når sånt blir satt opp mot hverandre.
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Og så er det nok sånt at 98 % av Norges befolkning ikke blir LEI seg om noen sier at "nå blir det ikke mer penger til samtidsmusikk". Altså, vi er jo mange som intellektuelt sett syns det er en Viktig Ting Som Hører Hjemme I Helheten, men det er vanskelig å oppdrive mye entusiasme rundt det. I forhold til vann i svømmebassenget eller om bestemor skal få hjelp til å stå opp før lunsj, liksom.
Nettopp, det er ikke målbart på samme vis. Men det man ikke tenker på er det jeg skrev over, at forsvinner den mest "intellektuelle kunsten", for å bruke et litt dumt begrep, så vil alt under også forvitre og gradvis forsvinne. Og samfunnet fordummes. Også kan vi jo ikke ha et samfunn som er slik at så lenge ikke "jeg" interesserer meg for det, så skal det ikke ha støtte, slik som Frps politikk er.