|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærMerker jakker, dresser, luer og votter. Sko og støvler. Alt slikt som det lett kan bli litt rot med i garderobene og som koster endel. Vanlig innetøy og skiftetøy har jeg sluttet å merke. Snuppa er veldig flinkt til å holde orden på klærne sine, aldri opplevd at noe har blitt liggende å slenge ett eller annet sted i barnehagen....... |
|
|
|
|
|
#43 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klær
Samme her. Enkelt og praktisk. Jeg er ei kløne og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brent meg med strykejernet når jeg har merket klær.
|
|
|
|
#44 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærMerker alt. Er jo en del jobb, men det kjennes rett ut å gjøre det.
|
|
|
#46 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærJeg synes ikke det er mye jobb jeg, enda så mye jeg sjåpper. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Merking av klærJeg merker alt unntatt sokker.
|
|
|
#49 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg var som deg da jeg hadde småunger, men nå gidder jeg ikke bruke tid på det lenger. Jeg har aldri mistet noe. (Til nå.) |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bedreviter
|
Sv: Merking av klærJeg har forøvrig forelsket meg i klistrelappene fra www.presis.no. Lappene klistres på klærne (eller helst på vaskelappen) og sitter som et skudd, vaske etter vask. Det er mindre jobb enn merkepenn, til og med. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
MORMOR
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Merking av klærJeg synes forresten heller ikke det er noen stor jobb. Jeg merker med tusj eller kulepenn. Men jeg gidder altså ikke så mye lenger likevel. :lat: |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Merking av klærMerker det jeg absolutt ikke vil miste.
|
|
|
#54 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Merking av klærMerker alt jeg kan få strykejernet bortpå, jeg. :innrømmer: og der strykejernet ikke får feste, har jeg klistrelapper an mass (3 ruller: 1 rull til jentungen, en til guttungen og en med hele familiens navn på) .
|
|
|
#55 |
|
Sviiisj!!
|
Hvordan merker man sokker, da? Klistrelappene sitter ikke så godt i elsatikk, føler jeg.
|
|
|
#56 |
|
MORMOR
Jeg vrenger sokken og stryker på navnelappen loddrett. Null problem. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Merking av klærJeg er også en tusjer, mest fordi strykejernet bare er framme hver 16. mai. Prøver å få tatt alt som kommer inn i huset før det går videre til barnehagen.
|
|
|
#59 |
|
maler
|
Sv: Merking av klærMen merker dere noen forskjell på hvor mye som forsvinner om dere merker eller ikke? Jeg synes ting forsvinner i omtrent like stort tempo uansett. Og de kommer ikke tilbake noe oftere om de er godt merket av en eller annen grunn.
|
|
|
#60 |
|
Bedreviter
|
Sokkene merker jeg med merketusj på innsiden av vrangborden. Det koster vel 130 kr for 90 merkelapper fra Presis. Én genser eller bukse som kommer til rette i stedet for å forsvinne, så har jeg spart inn hele beløpet, tenker jeg.
Nå har jeg aldri vurdert å ikke merke, så noen forskjell kan jeg ikke snakke om, men ting bruker å komme til rette igjen, både i barnehagen og på skolen, så jeg er overbevist om at merkingen lønner seg. Som sagt så er Frøkna ekstremt vimsete, så det meste som ikke er merket eller boltet fast bruker å forsvinne for henne. |
|
|
|
![]() |
|
|