Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Merking av klær

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-09, 20:52   #41
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merking av klær

Merker jakker, dresser, luer og votter. Sko og støvler. Alt slikt som det lett kan bli litt rot med i garderobene og som koster endel. Vanlig innetøy og skiftetøy har jeg sluttet å merke. Snuppa er veldig flinkt til å holde orden på klærne sine, aldri opplevd at noe har blitt liggende å slenge ett eller annet sted i barnehagen.......

Har mistet to plagg i barnehagen, en nesten ny Regnbueull bukse og en ullsokk. Begge deler var merket, men borte var de og ble de . Kan ikke huske vi mistet noe i barnehagen til storesøster.....

Jeg bruker klistrelapper som jeg klistrer på merkelapp innvendig og/eller i nakken på jakke/dress. De holder seg veldig bra, og detter de av etter en stund, klistrer jeg bare på en ny.
Sluttet å stryke da jeg smeltet et bittelite hull innvendig i reimatecdressen. Enda så forsiktig jeg var, klarte strykejernet tydeligvis å komme borti stoffet allikevel . Dessuten er det sååå mye enklere å klistre enn å dra fram strykebrett osv......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 20:55   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en periodemerker.
Jeg tror jeg må ha meg en ny runde.

Gammel 10-08-09, 22:24   #43
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg bruker klistrelapper som jeg klistrer på merkelapp innvendig og/eller i nakken på jakke/dress. De holder seg veldig bra, og detter de av etter en stund, klistrer jeg bare på en ny.

Samme her. Enkelt og praktisk. Jeg er ei kløne og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brent meg med strykejernet når jeg har merket klær.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 22:58   #44
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Merker alt. Er jo en del jobb, men det kjennes rett ut å gjøre det.

Gammel 10-08-09, 23:29   #45
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg startet flink, men så dabbet det veldig av.

Jeg merker ting som votter osv.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:30   #46
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er mye jobb jeg, enda så mye jeg sjåpper.
I fjor var det mye jobb fordi det var barnehagestart, da sto jeg et par kvelder. Men etter det synes jeg absolutt ikke det er mye jobb å merke.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:39   #47
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg merker alt unntatt sokker.
Synes ikke det er noe særlig stress, når jeg har handlet klær til ungene så skriver jeg navn på merkelappen i samme slengen som jeg tar av prislappen.

Gammel 10-08-09, 23:44   #48
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker ALT – sokker og truser inkludert. Som mor til verdens største vims, er det egentlig et valg om å merke alt eller kjøpe ny garderobe annenhver måned.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:45   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Er dere flinke til å merke barnehagetøyet til ungene?
Merker dere alt?

Jeg merker alltid, og jeg merker absolutt alle plagg. Men jeg ser jo at ikke alle er like flinke, det ligger alltid en full kurv i barnehagen med klær uten navn som lengter etter eierne sine. Derfor lurer jeg, er FP foreldre flinke med dette?

Jeg var som deg da jeg hadde småunger, men nå gidder jeg ikke bruke tid på det lenger. Jeg har aldri mistet noe. (Til nå.)

Jeg merker yttertøy og inneklær jeg er redd for. Pluss sko. Ellers gir jeg blaffen. :ærlig: Nå har jeg merket og merket i snart åtte år, så det får være nok. Jeg er ikke SÅ redd for å miste ei truse, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 23:45   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig forelsket meg i klistrelappene fra www.presis.no. Lappene klistres på klærne (eller helst på vaskelappen) og sitter som et skudd, vaske etter vask. Det er mindre jobb enn merkepenn, til og med.

Gammel 10-08-09, 23:46   #51
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg var som deg da jeg hadde småunger, men nå gidder jeg ikke bruke tid på det lenger. Jeg har aldri mistet noe.

Jeg merker yttertøy og inneklær jeg er redd for. Pluss sko. Ellers gir jeg blaffen. :ærlig: Nå har jeg merket og merket i snart åtte år, så det får være nok. Jeg er ikke SÅ redd for å miste ei truse, liksom.

Jeg har ikke merket på denne måten når jeg har hatt skolebarn. Da har det kun vært yttertøy og dyre plagg.

Gammel 10-08-09, 23:51   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes forresten heller ikke det er noen stor jobb. Jeg merker med tusj eller kulepenn. Men jeg gidder altså ikke så mye lenger likevel. :lat:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 01:05   #53
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Merker det jeg absolutt ikke vil miste.

Ellers merker vi i teorien alt, men det kan gå en stund fra det er kommet i hus til det har fått navn på.
Men sånn som reimadress og andre dyre ting forlater ikke huset uten navn i.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 02:30   #54
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merker alt jeg kan få strykejernet bortpå, jeg. :innrømmer: og der strykejernet ikke får feste, har jeg klistrelapper an mass (3 ruller: 1 rull til jentungen, en til guttungen og en med hele familiens navn på) .
Jeg har til og med merket stengene på brillene/solbrillene mine, og hårbøyler til jentungen.

Om en barnehageansatt hadde sleivet noe ut av seg om at jeg måtte merke bedre, ja da hadde jeg tatt det for fleip å være.

Jeg gikk til og med berserk i jentungen sitt pennal i første klasse, og klippet og limte på klistrelapper på alle blyanter, linjaler, blyantspissere osv. (mest fordi jentungen min viste seg å være SamlerTM og tok alt hun fant i eget pennal. " jammen mama, det blir jo bare kastet om jeg ikke tar vare på det. Det er jo ingen som savner det når lærern spør?!"

Jeg har lagt min elsk på www.merkmester.no, der blir bestillingene mine liggende og jeg kan enkelt bestille nye uten å vri huet for å finne ut hva jeg skal skrifve fra gang til gang.

Tusj/merkepenn ser jegikke på som noen lettvindtr løsning for min del, da barna mine har dobbeltnavn og langt etternavn. Strykelapp er da så informativt, plass til både fullt navn, telefonnummer og jegvetikkehva.

Jeg legger alt nytt i en haug, og henger ikke på plass/tar ikke i bruk før det er merket. Gjelder også ski, skisko, staver, skøyter, hockeykøller OSV.

Gammel 11-08-09, 08:20   #55
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har forøvrig forelsket meg i klistrelappene fra www.presis.no. Lappene klistres på klærne (eller helst på vaskelappen) og sitter som et skudd, vaske etter vask. Det er mindre jobb enn merkepenn, til og med.

Hvordan merker man sokker, da? Klistrelappene sitter ikke så godt i elsatikk, føler jeg.
Vi bruker også Presis, men jeg synes det er veldig dyrt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 10:29   #56
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvordan merker man sokker, da? Klistrelappene sitter ikke så godt i elsatikk, føler jeg.

Jeg vrenger sokken og stryker på navnelappen loddrett. Null problem.

Gammel 11-08-09, 12:16   #57
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tusjet på en del i dag tidlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 12:19   #58
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også en tusjer, mest fordi strykejernet bare er framme hver 16. mai. Prøver å få tatt alt som kommer inn i huset før det går videre til barnehagen.

Gammel 11-08-09, 12:24   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men merker dere noen forskjell på hvor mye som forsvinner om dere merker eller ikke? Jeg synes ting forsvinner i omtrent like stort tempo uansett. Og de kommer ikke tilbake noe oftere om de er godt merket av en eller annen grunn.

Jeg skjønner det med merking for å lette jobben for personalet altså, men mhp forsvinning har det ikke gjort noen forskjell for vår del.

Gammel 11-08-09, 12:50   #60
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Jeg gikk til og med berserk i jentungen sitt pennal i første klasse, og klippet og limte på klistrelapper på alle blyanter, linjaler, blyantspissere osv.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Sokkene merker jeg med merketusj på innsiden av vrangborden. Det koster vel 130 kr for 90 merkelapper fra Presis. Én genser eller bukse som kommer til rette i stedet for å forsvinne, så har jeg spart inn hele beløpet, tenker jeg.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men merker dere noen forskjell på hvor mye som forsvinner om dere merker eller ikke? Jeg synes ting forsvinner i omtrent like stort tempo uansett. Og de kommer ikke tilbake noe oftere om de er godt merket av en eller annen grunn.

Nå har jeg aldri vurdert å ikke merke, så noen forskjell kan jeg ikke snakke om, men ting bruker å komme til rette igjen, både i barnehagen og på skolen, så jeg er overbevist om at merkingen lønner seg. Som sagt så er Frøkna ekstremt vimsete, så det meste som ikke er merket eller boltet fast bruker å forsvinne for henne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.