|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Tåler regn
|
Sv: Merking av klær
Ja og du som ikke merker Sokk(er) en gang fordi de ikke er så farlige om de forsvinner |
|
|
|
|
|
#62 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har kun mistet en lue et par ganger, og de har dukket opp igjen etter noen dager. Ellers har det aldri blitt borte noe som helst. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Merking av klærJeg merker så og si alt, men det hender nok at det glipper med enkelte ting. Sokker og truser merkes sjelden, med mindre det er f.eks dyre ullsokker el.l. Alt som legges av skifteklær i bhg/skole er merket, da selv sokkene. Bruker en merketusj (tekstiltusj), synes det er genialt enkelt.
|
|
|
#64 |
|
Bedreviter
|
Sv: Merking av klærVi mistet forøvrig et par joggesko i barnehagen en uke etter at de ble kjøpt inn, til stor irritasjon for meg, som hadde merket dem etter alle kunstens regler. Det viste seg nemlig at merking av skoene ikke hjalp mot nedgraving i sandkassa. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Merking av klærJeg merker ytterklær, ullklær, sko, støvler og slike ting. Luer og votter ofte og.
|
|
|
#66 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Disse bruker vi også. Ligger en bunke i hver av ungenes skap. Hver gang jeg har handlet noe nytt klister jeg en lapp på før jeg legger det på plass, og dermed er det ganske lettvint å ha alt tøyet merket til enhver tid. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Merking av klærJeg klistrer de lappene fra navnelapper.no rett på klærne også jeg, evt på vaskelappen. Sitter de og. Jeg kjøpte jo slike som skulle strykes på, men det ble det jo aldri noe av.
|
|
|
#68 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Merking av klærFørste året merket jeg absolutt alt, og mistet hele tiden klær. Jeg gikk gjennom alle hyllene og plassene til de andre ungene ukentlig for å plukke med meg snuppas tydelig merkede klær, og etterlyste gang på gang regntøyet. Det året forsvant det 3 regnbukser! Jeg ble så rasende en dag jeg kom for å hente og ungene lekte ute, mens snuppa måtte stå inne og se på fordi hun ikke hadde skiftetøy eller regnbukse, og da jeg så over ungene som lekte ute kunne jeg peke ut to av regnbuksene hennes, og tror dere ikke at da disse ungene ble avkledd inne hadde den ene på seg den splitter nye Skogstad-dressen snuppa hadde mistet uken før. Merket med strykelapp og skrevet med tusj på merkelappen på begge plagg. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
lider av tastleksi
|
Jeg tror ikke det var innstillingen til de ansatte i advelingen til snuppa, for vår erfaring var i grunnen at klærne hang alle andre steder og ble brukt av feil unger støtt. Men det var ekstremt hos oss tror jeg, uansett er jeg glad vi er ferdige med problemet en stund. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Merking av klærMen dere som skriver at noe av tøyet ( f eks skiftetøyet) ikke merkes: hvordan i huleste sorterer dere tøyet i dagliglivet da? Er ikke det å skaffe seg ekstra jobb?
|
|
|
#72 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Merking av klærGlemte forresten litt reklame for prisene hos merkmester.no. En lang strimmel med strykelapper med 1000 stk koster bare rundt 300,-
|
|
|
#73 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Jeg har kjøpt. Jeg er like "psyk" som deg når det kommer til merking. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har ei jente på 4 og en gutt på 1,5 - så jeg synes ikke akkurat det er vanskelig å se hva som er hvem sitt i hverdagen.
|
|
|
#75 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærNjaaa, jeg merker ytterklær, støvler og sko. Votter/hansker og luer. Om jeg får "ånden" hender det jeg merker gensere og bukser også. Men det er heller sjelden.
|
|
|
#76 |
|
Stabilt ustabil...
|
|
|
|
#78 |
|
Borte
|
Sv: Merking av klærJeg har aldri vært flink til å merke klær. Det er bare utejakker, dresser, regntøy og støvler som har blitt merket fra oss, og ting som jeg har vært spesielt redd for. Vi har aldri mistet noe og Vesla har alltid hatt kontroll på klærne sine. Man blir sløv av sånt.
|
|
|
#79 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merking av klærNei, akkurat nå er jeg helt håpløs. Vi flyttet inn i nytt hus før sommeren så nå har jeg rotet bort klistermerkene til klærne også. Får vel bare bestille nye da... |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Erfaren nok
|
|
![]() |