|
|||||||
| Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noe å tenke påUinteressert som jeg er i den type musikk hadde jeg nok ikke fattet at han spilte spesielt bra. Har hørt på linken.
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Noe å tenke påJeg er veldig glad i slik musikk og hadde nok stoppet opp dersom jeg hadde hatt tid til det, men jeg må innrømme jeg ikke hadde tatt meg tid til det om jeg hadde en jobb jeg måtte rekke.
Den dagen kunne jobb vært jobb.
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Noe å tenke påUt fra dette kan vi trekke slutningen at i New York er det mye bakgrunnsstøy, og at de fleste bruker mp3. |
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noe å tenke påMan skal også huske at å oppfatte kvalitet er en treningssak. Er det en sjanger man hører lite på, er det vanskeligere å bedømme om noe er "bra" eller "dårlig". Det gjedler kanskje spesielt sjangre som krever mer av lytteren, som endel klassisk, samtidsmusikk og f.eks. black metal.
|
|
|
#25 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Noe å tenke påDet er f.eks en del kunstinnstallasjoner jeg ikke hadde oppfattet som kunst dersom de ikke hadde stått på et museum eller i et utstillingslokale, så settingen er nok viktig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noe å tenke påKontekst er hele ideen bak bruken av "ready-mades", altså vanlige gjenstander plassert i en kunstkontekst. Som f. eks. Duchamps pissoar, som er selve symbolet på kunst som setter idé foran utførelse.
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Noe å tenke påJeg er den første til å innrømme at jeg er helt håpløs på alt kunstnerisk. Jeg gripes noen ganger sterkt av noe. For eksempel Vildanden av Ibsen. Eller Brooklyn Bridge. Eller Bryllup på Trollhaugen. Disse griper meg så sterkt at jeg har hatt en intens fascinasjon av dem helt siden jeg første gang traff dem. |
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Noe å tenke på
But that would never happen. Hvis de da ikke hadde stått linet opp, Lars med en skarptromme mellom bena, James og Kirk med kassegitarer, og Robert med en kontrabass. Og hadde du da catchet at det var Metallica? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ringskrømt
|
Ja, det hadde jeg. Hadde jeg derimot ikke catchet det, hadde jeg likevel stoppet opp og lyttet. (Så fremt de spilte musikken sin eller annen musikk jeg liker.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Jeg er absolutt ikke sikker på at jeg hadde catchet det på vei til barnehage og jobb med en unge under armen. Samme hvor fin musikken var. Både fordi jeg aldri ville forventet å møte Metallica på Nationaltheatret stasjon, og fordi jeg ikke ville ha tid til å stoppe.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Ja, men det visste vi jo fra før av.
Det hadde ikke behøvd å være Metallica, men han fiolinisten kunne ha spilt "Nothing else matters", og flere hadde nok stoppa opp. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Noe å tenke påJeg vet ikke hva et sånt eksperiment skal si oss jeg... At vi har det for travelt? At vi ikke gjenkjenner fiolinister? At vi ikke gjenkjenner kunst? At vi ikke tør stoppe hvis vi ikke har penger på oss?
|
|
|
#38 |
|
Glamorøs
|
Jeg tviler på at noen som helst med økonomisk sans syns at operaen er bortkastet. Det er for tiden Norges mest besøkte turistattraksjon, og alle forestillingene er utsolgt. Selve bygget er også bredt profilert ute i verden, og har endel å si for turistnæringen.
|
![]() |
|
|