Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vis meg et fint spisebord

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 22:54   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg et fint spisebord

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor langt må bordet være for å få plass til 10?

Hotellstandard er 60 cm pr. individ. Dvs. 4 stk på langsiden = 2,4 m langt bord. (4 + 4 + en på hver ende = 10)

Gammel 17-08-09, 22:55   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi en gang bytter ut møblene våre som vi har flyttet med oss hit & dit så skal vi ha lave spisebordstoler for at de ikke skal ruve så mye.

Gammel 18-08-09, 07:31   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Lave stoler ja. Ikke ruvende. Det er jo absolutt et poeng.

Vi har Bjursta 90x90 på kjøkkenet nå. Jeg liker det bare sånn passe av to grunner

1) Klaffene glir fra hverandre og ut av sporet sitt under bordet
2) Det er akkurat ikke plass til to på hver side når det ikke er utslått, og når det er utslått og vi er mange må en sitte med beina mot bordbeinet.

Det blir kanskje noe annet med en større størrelse?
Forøvrig likte jeg dette, som finnes i mørkebrunt og blir 201/247/293 cm langt;

Vi har mørkt spisebord nå og hadde egentlig tenkt å "gå lysere" neste gang. I tillegg hadde jeg tenkt å styre unna "IKEA-home" så jeg er åpen for flere forslag som kommer fra andre butikker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 08:40   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Bjurstad-eigarar; korleis held desse møblene seg? Eg har høyrt at dei kan få litt fargeforandring etterkvart. Stemmer det? Billybokhyllene er av same materiale, trur eg, og synes ikkje dei har fått noko stygg farge. Våre hyller er i bjørkelaminat.

Gammel 18-08-09, 09:32   #25
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De nye bordene i Bjurstad- serien har hekter under slik at platene ikke glir fra hverandre. Vi har det nest største og er passe fonøyd. Som deg synes jeg ikke det blir så mye større når vi legger i plate og de på enden krasjer litt i bordbeinet.

Det største er veldig fint, da har man plass til tre stoler på hver siden ute å ta i noen plater.

Gammel 18-08-09, 17:11   #26
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har dette eikebordet. Har to tilleggsplater som festes i endene, så det kan bli enda større. Det finnes i en mindre utgave også.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 001.jpg (184,4 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg 002.jpg (184,5 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 003.jpg (177,3 KB, 15 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 17:33   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Billybokhyllene er av same materiale, trur eg, og synes ikkje dei har fått noko stygg farge. Våre hyller er i bjørkelaminat.

Da kan jeg bare ile til og si at det samme trodde jeg om våre. Til vi pakket ned alt for å flytte, og oppdaget at samtlige Ikea-møbler i bjørk er gulnet som bare fysj.

Vi har arve-spisestuebord, som vi har kombinert med ikea-stoler.

Gammel 18-08-09, 17:35   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er det som er trist med de en gang så fine bjørke-møblene fra Ikea; de gulner til furu på tre år.

Gammel 18-08-09, 21:01   #29
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det eneste jeg er litt misfornøyd med, er at bordplatene glir litt fra hverandre under daglig bruk, så jeg tar meg stadig i å dytte sammen bordet mens vi spiser middag.

Det har ikke jeg opplevd med vårt Bjursta-bord. Vi har det største i brunsort, og der er det fint plass til tre stoler på hver side uten plater. Vi kjøpte vårt våren 2008. Kjøpte noen billige stoler på Ikea til (fattig student), men har beholdt dem siden vi liker dem godt.

Gammel 18-08-09, 21:14   #30
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også å huske at bjørkeBillyene gulnet litt, selv etter bare ett års bruk. Vi har fem-seks-sju hyllemeter på loftet så det blir spennende å se. Ser ikke egentlig hvor vi skal få plassert dem i det nye huset så det spørs om de må vekk. Får man solgt slike?

Gammel 18-08-09, 21:15   #31
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Om jeg kjøper Bjursta til stuen, og får plass til det gamle på kjøkkenet så kan vi lage monsterlangt bord i hagen om det virkelig trengs. /

Gammel 18-08-09, 21:19   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

http://www2.bolia.com/nn-NO/catalog/...isebord/Nordic

Jeg likte dette bordet i eik og stål fra Bolia.

Gammel 18-08-09, 21:20   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Egentlig vil jeg finne det perfekte bordet, med stil og sjarm, på loppemarked, men det er vel lite sannsynlig.

Gammel 18-08-09, 21:23   #34
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også å huske at bjørkeBillyene gulnet litt, selv etter bare ett års bruk. Vi har fem-seks-sju hyllemeter på loftet så det blir spennende å se. Ser ikke egentlig hvor vi skal få plassert dem i det nye huset så det spørs om de må vekk. Får man solgt slike?

Har akkurat solgt unna 11 år gamle Billy hyller i bøk. Fikk ikke all verden for dem, men de gikk fort unna. Finn.no

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 21:24   #35
Skytte

Skytte sin avatar

Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Vi vurderer Bjursta i eik nå (det som er fra 140-220 langt), men aner ikke hva slags stoler vi skal gå for. Synes Bjursta bordene virker geniale i og med at de ekstra platene ligger gjemt under bordet.

Og vips ligger det nå i stua og venter på å bli skrudd sammen.

Gammel 18-08-09, 21:28   #36
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Har akkurat solgt unna 11 år gamle Billy hyller i bøk. Fikk ikke all verden for dem, men de gikk fort unna. Finn.no

Hva tok du for dem? Våre er bare brukt ett år. Da måtte det fantastiske biblioteket vike til fordel for barnerom.

Gammel 18-08-09, 21:31   #37
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Hva tok du for dem? Våre er bare brukt ett år. Da måtte det fantastiske biblioteket vike til fordel for barnerom.

Vi hadde tre lave hyller som vi solgte for totalt kr. 200, ei høy hylle med vanlige hylleplater kr. 100, ei hylle med glassdører og -hyller kr. 175 og en cd-hylle kr 75.

Regner med at dere kan få mere med tanke på at det er nyere og ikke minst i en farge som er litt mere populært. Nå skal vi forsøke å selge det gamle bordet og stolene våre - også i bøk. Blir godt å få det ut av huset.

Gammel 18-08-09, 21:35   #38
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Er ikke bøk ganske retro og poppis da? :sporer fullstendig av:

Gammel 18-08-09, 21:37   #39
Skytte

Skytte sin avatar

Standard

Er ikke bøk ganske retro og poppis da? :sporer fullstendig av:

Er det? Jeg er i allefall mektig lei bøk nå.

Det var i allfell fornøyde folk som var her og hentet.

Gammel 18-08-09, 21:39   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...=null&tot=null

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.