Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 14:28   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Homofile bør ikke holde hender (www.db.no)

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nå er du ute og plukker bær. Tror du vil oppleve at de fleste som utgjør FRP sine nye velgergrupper er folk som ser på retten til å leve ut, f.eks. sin homofile legning, som en del av de hardt tilkjempede friheter man føler at er truet ved en vedvarende og mangeslungen innvandring fra religiøse kulturkretser. Der homofili ikke bare er et av de største kulturelle tabuer, men også hvis forbud er ett av de sterkest etterlevde religiøse dogmene. I enkelte land også straffet med døden. FRP har blant annet et knippe yngre innvandere på valg i år, som sikkert kan fortelle deg litt om akkurat det...

Jeg tenkte på slike og slike saker da jeg skrev dette, men jeg er selvfølgelig klar over at mange av FRPs nye velgere nok ser på homofili og homofile rettigheter om noe naturlig og positivt. Likevel skal vi ikke gå så veldig mange år tilbake i tid før vi finner er FRP der de fleste medlemene var ganske så homofobe.

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det du sier her er at hat mot homofile er ok hvis det er den o hellige profeten sine ord, mens dem som har andre beveggrunner for sitt hat bør skjerpe seg?

Hm...nå synes jeg kanskje du bør skjerpe deg litt. Hva var det i mitt innlegg som fikk deg til å tro at jeg mener homofili-hat er OK hvis religion tilsier det? Jeg synes bare det er et tankekors at vi reagerer så sterkt på denne episoden. (Mener noen i tråden til og med forseslo at muslimer burde dra seg tilbake der de kom fra hvis de ikke aksepterte homofile som leier i gatene.) Vi aksepterer langt på vei at kvinner og barn blir undertrykket i islams navn, men viss noen plukker på homsene våre av samme grunn, da blir vi indignerte.
Jeg sier ikke at det er OK å bruke vold slik denne mannen gjorde, men ingen bør vel bli så veldig overrasket over utsagnet som kom før sparkingen. Jeg ble i alle fall ikke det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.