Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønnsnivået i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-09, 19:30   #27
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lønnsnivået i Norge

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes vel egentlig verken boligpriser eller lønn bør justeres. Skulle lønnen i Oslo hatt et påslag på grunn av boligprisene blir det jo snakk om en subsidiering. Og da høres det ut som om det er en menneskerett å få bo i hovedstaden. Grunnen til at prisene i Oslo er høye er på grunn av etterspørselen, det er et press på markedet for mange vil bo her.

Men lønnen i Oslo har da et påslag, har den ikke? Det er bare ikke satt i system slik som Londontilleget i England. I min bransje er det iallfall, så vidt jeg forstår, høyere lønninger og timepriser i Oslo enn i for eksempel Lillehammer eller Bergen. Men offentlig sektor har vel ikke noe påslag så vidt jeg vet. I London har jo offentlig ansatte noen tusen pund ekstra i året. Og dette er vel begrunnet i at lønns- og kostnadsnivået i London er høyere, ikke i at skal være en menneskerett å bo der. Det er mulig det ikke er et problem her i landet, men hvis det er det syns jeg det blir bakvendt å fremstille det som en subsidiering slik du gjør; poenget vil jo i så fall være at man ønsker godt kvalifiserte offentlig ansatte i høykostområder også, og at det offentlige, i likhet med private aktører, for å få det faktisk må betale det det koster.

Ben "for distriktstillegg" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.