|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Redusere barnetrygden med 200 for frukt og et varmt måltid på skolen? | |||
| Ja |
|
119 | 79,87% |
| Nei |
|
30 | 20,13% |
| Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolemat - Poll lagt tilTja.
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Skolemat - Poll lagt til
Den tanken slo meg ikke en gang.
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilDet finnes skolekjøkken, de har det i sjette klasse. Men for å si det sånn - de har ikke råd til å kjøpe inn skikkelige råvarer, så ungene lærer ingenting om hverken fisk eller kyllingfilet der. Det er minimalt med proteiner å spore og masse løsninger for veldig billig mat. |
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilSP - jeg er enig med deg i at det kunne vært en fordel for de som har helt håpløst kosthold hjemme. Men da tror jeg nesten at skolefrokost hadde vært bedre. Sist redigert av Slettet bruker : 24-08-09 kl 13:53. |
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilSelvsagt. |
|
|
|
#47 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skolemat - Poll lagt tilDet er skolekjøkken fra 6.klasse. Eldste her skal ha det i morgen for første gang og det blir spennende å høre hva de har laget. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Skolemat - Poll lagt tilEg har svart ja, men eg trur faktisk eg ville gått for grovt brød, sunt pålegg, egg, melk, grønsaker og frukt. Me har frukost og lunsjordning i barnehagen. Det fungerer veldig bra. Eg skulle gjerne sett at Storesøster fekk same tilbud.
|
|
|
#50 |
|
By the Sea
|
Veldig enig!
|
|
|
#51 |
|
Ferdig!
Sv: Skolemat - Poll lagt tilEn total avsporing, men er hamburger usunn mat og sende med ungene? |
|
|
|
|
|
#52 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolemat - Poll lagt tilSunn mat er som regel dyr, så tipper de ville fått en del Toro og fiskepinner. Synes ikke de bør berøre barnetrygden, men heller sette opp skatten litt hvis de pengene går til varm mat på skolen. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Nei, det må da være sunt nok?
|
|
|
#54 |
|
Ferdig!
Det er det jeg mener også, men eldste sa i sta at de ikke fikk ha med seg det fordi det var så usunt. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilNå har jeg ikke skolebarn enda, men jeg svarte ja. Det betinger jo selvsagt at barna får sunn mat på skolen. Om det er kald eller varm mat spiller forsåvidt ingen rolle.
|
|
|
|
#56 |
|
maler
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg er redd for at hvis det blir et opplegg med automatisk trekk fra alle skolebarns barnetrygd, blir det ikke nødvendigvis så god kvalitet på produktet. Prosjekter som får penger uansett kvalitet bruker ikke akkurat å føre til at kvaliteten blir bedre enn forventet. Jeg betaler gjerne mer enn 200 kr mnd for sunn mat på skolen, men jeg vil ha muligheten til å takke nei hvis det er mat som ikke passer.
|
|
|
#57 |
|
By the Sea
|
Veldig lite av dette (har jeg noensinne sett en slik matboks i løpet av mine 14 år i barneskolen tro
Jeg river meg i håret når jeg hører sånt.
|
|
|
#58 |
|
saftig
|
Enig. Og ser en på brødmaten som serveres på SFO her vi bor, er det dårlig kneip og dårlig pålegg. Og når en i tillegg har masse grisete hender som flytter virus og bakterier over på maten til den som kommer etter, så blir jeg småuggen.
|
|
|
#59 |
|
saftig
|
|
|
|
#60 |
|
By the Sea
|
Sv: Skolemat - Poll lagt tilObelix - om jeg var i dine sko tror jeg jammen jeg hadde sendt med to kakediagram til den læreren der; ett med fordelingen av næringsstoffer i hamburger i grovt hamburgerbrød, og ett med fordelingen av næringsstoffer i brød med prim.
|
![]() |
|
|