|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Redusere barnetrygden med 200 for frukt og et varmt måltid på skolen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
119 | 79,87% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 20,13% |
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
By the Sea
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilVeldig bra sitat, Eia!
![]() |
#64 |
maler
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilMen legger de seg så mye oppi hva barna har med som skolemat da? Jeg synes egentlig at all den tid vi ikke har skolemåltid i Norge, må det holde at de anmoder om å ha med sunne matvarer. Foreldrene må få bestemme tenker jeg.
![]() |
#65 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, minus 200 i mnd er da billig for varmt måltid og frukt.
![]() |
#66 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa hvis det hadde latt seg gjennomføre. Jeg vil gjerne at mine barn skal ha varm mat istede for brød. Jeg liker godt varm mat og ser ikke noe problem med å spise det to ganger om dagen.
6. og 9. trinn.
Jentungen fikk tilsnakk av læreren en gang fordi hun hadde med seg rundstykke på skolen. Vi hadde ikke mer brød hjemme og vi kjøpte et rundstykke på vei til skolen. Rundstykke smuler nemlig for mye. Knekkebrød derimot er lov, det smuler ikke så mye ifølge læreren.
![]() |
#67 |
By the Sea
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilGud hjelpe så gale lærere dere har til barna deres...
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, gjerne. Jeg snakket nettopp med en barnehagestyrer som påsto at det var billigere for barnehagen å gi ungene varmmat enn brødmåltid, og det er ikke en barnehage som gir ungene torosuppe. |
![]() |
![]() |
#69 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilNei, jeg personlig ville ikke det. Men jeg synes gjerne at tilbudet kan komme likevel, da, av hensyn til dem som trenger det. Såfremt man altså likevel selv kunne stå for barnas mat om man ønsker det.
![]() |
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg stusser, som Fnatten, over at mange setter likhetstrekk mellom "varm mat" og "sunn mat" (på samme måte som andre igjen tror at "brød og pålegg" = "sunn, norsk, solid kost").
![]() |
#71 |
www.bomulls.no
|
Kan ikke annet enn å signere på denne - poden er ikke særlig begeistret for varm mat og jeg vil heller kunne VELGE å betale for dette, enn at det skal gå av barnetrygden og dertil ikke helt frivillig!
![]() |
#73 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilSå lenge de hadde servert sunn og god mat som ungene faktisk liker så hadde jeg absolutt gjerne betalt for det.
![]() |
#74 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, jeg hadde gjerne betalt 200,- kroner for at barna skulle få (varm) lunsj på skolen. Snuppas barnehage har varm lunsj annen hver dag, og barnehagen er imponert over hvor mye mat kokken får ut av matpengene. Det startet opprinnelig som et prosjekt i noen få barnehager her, men da prosjektet var over gikk foreldrene med på å øke matpengene med 50,- kroner i måneden for å kunne beholde tilbudet. Her snakker vi sunn mat med gode, lokale rådvarer, innkjøpt og tilberedt av en faglært kokk, og der barna får være med på kjøkkenet.
![]() |
#75 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det det som startet som et prosjekt der flere barnehager deler samme kokk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilEn forutsetning for å innføre skolemat må være at den er sunn. Jeg mener ikke at man skal trekke dette fra barnetrygden, det finnes bedre måter å finansiere dette på, f.eks ved å bruke penger fra formueskatten, e.l.
![]() |
#77 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilAh, er det formueskatten som er den nye "Sareptas krukke", altså?
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilSå har jeg jo ikke svart selv.
Sist redigert av amo : 26-08-09 kl 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Nei, det er formueskatten absolutt ikke. Noen av oss har jo programfestet å bruke noen milliarder derfra til en statlig likelønnspott, og det er jo unektelig en glimrende idè. Til gjengjeld synes jeg den fungerer godt som bilde på rettferdig fordelingspolitikk. Andre partier,som Venstre kommer jo aldri i posisjon til å forhandle om slike saker en gang - hverken i sosial fordelingspolitikk eller i miljøsaker
![]() |
#80 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilNår jeg ser maten vår statlige barnehage disker opp med til varmlunsj en gang i uka, tenker jeg er at det er bedre å lage matpakka sjøl og hvertfall ha innflytelse over hva de håpefulle får i seg. Men hvis det faktisk var sunn og ordentlig mat, ville jeg gladelig betalt for det.
![]() |
|
|