Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolemat - Poll lagt til

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Redusere barnetrygden med 200 for frukt og et varmt måltid på skolen?
Ja 119 79,87%
Nei 30 20,13%
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-09, 18:47   #1
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolemat - Poll lagt til

Ja, jeg hadde gjerne betalt 200,- kroner for at barna skulle få (varm) lunsj på skolen. Snuppas barnehage har varm lunsj annen hver dag, og barnehagen er imponert over hvor mye mat kokken får ut av matpengene. Det startet opprinnelig som et prosjekt i noen få barnehager her, men da prosjektet var over gikk foreldrene med på å øke matpengene med 50,- kroner i måneden for å kunne beholde tilbudet. Her snakker vi sunn mat med gode, lokale rådvarer, innkjøpt og tilberedt av en faglært kokk, og der barna får være med på kjøkkenet.

Gammel 25-08-09, 19:58   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ja, jeg hadde gjerne betalt 200,- kroner for at barna skulle få (varm) lunsj på skolen. Snuppas barnehage har varm lunsj annen hver dag, og barnehagen er imponert over hvor mye mat kokken får ut av matpengene. Det startet opprinnelig som et prosjekt i noen få barnehager her, men da prosjektet var over gikk foreldrene med på å øke matpengene med 50,- kroner i måneden for å kunne beholde tilbudet. Her snakker vi sunn mat med gode, lokale rådvarer, innkjøpt og tilberedt av en faglært kokk, og der barna får være med på kjøkkenet.

Er det det som startet som et prosjekt der flere barnehager deler samme kokk?

Jeg er for. Tenker også litt på de barna som ikke har det så enkelt hjemme, og kanskje ikke engang har matpakke med på skolen.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:19   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Så har jeg jo ikke svart selv.
Jeg er for det, men mener det er mest fornuftig å innføre det på mellomtrinnet. På småtrinnet er det ofte vi foreldre som vet hva barna spiser og liker, og vi er flinke med å passe på at de får frokost før de går på skolen og at de har matpakke med.
Så er jeg på linje med Skilpadda, at jeg mener det bør innføres pga. lojalitet til alle de barna som ikke får oppfølging på matfronten hjemme.
Det viser seg at flere og flere lar vær å spise frokost dess eldre de blir og de lar være å ta med seg matpakke. En del må klare å komme seg avgårde på skolen selv etter at de er blitt for store for SFO, og man kan regne med at de da går uten tilbud om mat like til de kommer hjem om ettermiddagen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 26-08-09 kl 18:00.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.