Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hjelp! Jeg må lære basic fransk på en og en halv måned!

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-09, 14:13   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp! Jeg må lære basic fransk på en og en halv måned!

De har kanskje ingen sånne kurs nå, men tilbyr privatundervisning. Og det hadde da vært akkurat det du trenger? Særlig hvis du kan få jobben til å betale?

Gammel 27-08-09, 14:25   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner med aC har sagt at hun kan fransk, så det vil være litt snålt å be jobben betale?

Hæ? Hæ? Hæ? Har jeg rett? Hæ?

Gammel 27-08-09, 14:32   #23
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Berlitz kjører spesialtilpasset privatundervisning, sånn hvis du får jobben til å betale altså.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:34   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peut-etre on peut prendre un cafe un soir? Et on peut parler francais uniquement, bien sur! :famler:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:18   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Dette er i hovedsak franskmenn som nok er mer interessert i mine mannlige kolleger. Og ingen fordommer eller noe sånt altså, det bare er det. Man skal jobbe med høykultur, må vite.

I så fall kan du jo komme langt med lokal "faghag" kunnskap. http://www.webtraveller.no/Default.aspx?ID=4

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:52   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg regner med aC har sagt at hun kan fransk, så det vil være litt snålt å be jobben betale?

Hæ? Hæ? Hæ? Har jeg rett? Hæ?

Næh, jeg ble bare tilbudt denne jobben etter noen øl, og da er jo franskuttalen min usedvanlig god.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 15:56   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier alltid at jeg kan alt, også regner jeg med jeg får tid til å lære det om jeg skulle ha behov for det. Litt sånn som Joey i Friends.

Gammel 27-08-09, 15:59   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, tusen takk for gode tips. Og en spesiell takk til torsken for en beroligende prikk.

Gammel 27-08-09, 18:32   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, jeg ble bare tilbudt denne jobben etter noen øl, og da er jo franskuttalen min usedvanlig god.

Hva er så problemet? Da får du jo bare sørge for å bøtte ned noe øl før du går på jobb - et voila!

Gammel 27-08-09, 19:47   #30
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ouais, assurément! må jo seff med.

Gammel 27-08-09, 20:27   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ouais, assurément! må jo seff med.

Yeah, sure. Du og torsken tenker helt likt. Merkelig fokus dere har.

Gammel 27-08-09, 20:29   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Kan noen oversette Mausers greie?

Jeg kan virkelig ingenting fransk...

Gammel 27-08-09, 20:38   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Han skrev "yeah, sure", Bæret. ...og de ordene er en usedvanlig effektiv ice breaker på jobb, som vi vet.

Gammel 27-08-09, 20:43   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Han skrev "yeah, sure", Bæret. ...og de ordene er en usedvanlig effektiv ice breaker på jobb, som vi vet.

Gammel 27-08-09, 22:20   #35
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan jo sjekke disse sidene:
http://www.polarfle.com/
http://www.bonjourdefrance.com/
http://www.tv5.org/TV5Site/enseigner..._apprendre.php
http://www.bbc.co.uk/languages/french/

Spesielt TV5monde.org og den til BBC er fine og kan anbefales.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:04   #36
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan alle glosene for "ha deg vekk", "dra til h ..." "" etc. Hvis det er interessant.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:04   #37
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

bææææhh
Uttales mens du deretter lager litt trutmunn/andemunn og løfter litt på skuldre og armer

Kan brukes i enhver situasjon hvor du ikke skjønner bæret/ikke har noe du skulle ha sagt
Deretter snur du bare og går.

Fungerer utmerket

Du kan slenge på en oui eller non etterpå hvis du har en idé om retningen det hele bærer.

Bæææh-oui
bæææh-non

(det er egentlig mais oui eller mais non du sier da)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 23:07   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dere tror jeg er helt tett, dere.

Gammel 27-08-09, 23:07   #39
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

je m´en fiche - det driter jeg i. Kanskje kjekt å kunne...?
(uttales omtrent sjømann fish)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 15:40   #40
Rita-l-74
Passiv

Standard

Det finnes en språklærings-app som heter et eller annet med Lingo - den er bra! Ellers har Ungdomsakademiet undervisning (privatlærer) på alle nivå! Og jeg vet de underviser i fransk, for en kollegas sønn gikk opp 2 karakterer i fransk muntlig i 10. klasse, ette 2 måneders ekstraundervisning Imponerende!

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.