|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
saftig
|
Sv: Hemmelig hva du stemmer?
Jeg er helt uenig i at utseendet eller "enkeltstående ting" sier noe særlig om personligheten og verdiene til et menneske. En stemme til et gitt parti sier derimot veldig mye! Det sier jo noe om hvilke verdier dette mennesket anser som viktige. Det forutsetter selvsagt at man har satt seg litt inn i hva dette partiet står for, og det regner jeg at voksne, oppegående mennesker har gjort.
|
|
|
#82 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Veldig enig med Safran. Hvilket parti man stemmer på, sier mye om en person. Det er sikkert ikke bra å dømme, men jeg gjør det av og til likevel. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tøff
|
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Om du dømmer en annen person etter utseende er du ikke helt på nett (ha-ha) spør du meg, om du dømmer på grunnlag av politiske preferanser blir det i alle fall hold i det.
|
|
|
#85 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Klart politisk ståsted sier mer om en person enn utseende. Det var en dum sammenligning som egentlig ikke var ment som en sammenligning, men mer som et uttrykk for at jeg tar avstand fra å dømme folk generelt, uansett årsak.
|
|
|
#86 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hemmelig hva du stemmer?
Så hvis du traff person som gjerne ville gitt sin stemme til Vigrids parti, så tenker du ikke noe som helst om den personen? Det å ikke dømme uansett årsak, høres veldig spesielt ut for meg. Jeg tror rett og slett ikke det er teknisk mulig.
|
|
|
#87 |
|
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Her er en liste med gode grunner til å stemme på SV, så AP ikke blir blått: http://www.dagsavisen.no/innenriks/v...icle434959.ece
|
|
|
#88 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg kan godt si hva jeg stemmer, hadde jeg bare vært 100% sikker sjøl ... |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Jeg svarer om noen spør, men det gjelder ikke elevene mine. Jeg synes ikke det hadde vært riktig for meg som lærer å flagge min politiske overbevisning på jobb. Jeg vet ikke om kollegaer som gjør det heller.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hemmelig hva du stemmer?Skulle gjerne stemt Maribo-partiet jeg...men det finnes ikke det heller...
|
![]() |
|
|