Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Milfrid forklarer jo på en utmerket måte hvorfor hun stemmer Høyre og for meg er hun en klassisk Høyre velger. Hun snakker om skatt, og hun snakker om omfordeling ut fra at de som tjener mest betaler for mye skatt. Tror det er nettopp dette rine kanskje mener når hun snakker om sosial samvittighet og hvilke hensyn forskjellige velgere setter høyest. Hvor viktig er lavere skatt for de som tjener mye i forhold til de andre store tingene i samfunnet? En FrP velger her inne hinter om at hun er lei av å betale mye til de som ikke trenger det i utlandet. Det sier også mye om hva slags verdier man har. Norge bruker vel enda ikke 1% av BNP engang på u-hjelp. Alikevel er dette et stort punkt for FrP velgere. Jeg er også dypt uenig i måten Norge administerer og yter bistad men jeg klarer ikke å bli for opphisset over det så lenge det er en liten "fillepost" på budsjettet. Bistand og kulturpolitikk er ikke engang 1% av BNP. Men FrP får det ut som å høres ut til at vi skal få et annet Norge med en gang vi kan bruke "disse milliardene" vi nå bruker på tull til fattige og kulturhus i Norge til de eldre og syke her hjemme i Norge
Tilbake til Høyre. De vil faktisk kutte ganske mye i flere av de stønadene som finnes i dag. Hvorfor kan ikke de som sier de stemmer Høyre da si de er enige i det? Som Clemet sitt utspill denne uken om at norske kvinner syter for mye når de er gravide og har altfor høyt sykefravær. Dette er et typisk Høyre utspill. Man må vel stå inne for det faktum at man vil kutte i mange av disse velferdsgodene hvis man stemmer Høyre? De gjorde jo det sist de styrte og de sier ganske klart nå også at de vil det.
Så er det jo vås og sludder at rike folk betaler mest skatt i Norge. Det er den gjennomsnittlige middelklasse med lønn mellom 450 000 - 650 000 som betaler mest i skatt i det sosialdemokratiske Norge.
Mye vil ha mer. Indeed.