Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - savner du mannen etter en uke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Savner du din mann etter en ukes fravær?
Ja, det kjennes skikkelig godt og jeg liker det slettes ikke 62 29,81%
Ja...til en viss grad, men jeg overlever fint 94 45,19%
Nei, det ville være å ta hardt i. Jeg savner han ikke. 19 9,13%
Nei, overhodet ikke. Jeg syns egentiden er deilig 25 12,02%
Jeg har ingen mann/er mann 8 3,85%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 16:29   #41
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - savner du mannen etter en uke?

Jeg synes egentid er deilig, så en uke av det ville jeg nok bare nytt. Også alene med barn (har bare ett). De første årene vi var sammen, var vi borte fra hverandre en mnd. av gangen, så en fattig uke er da ingenting.

Gammel 31-08-09, 16:40   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten ikke sant at vi ikke har vært så lenge borte fra hverandre siden vi ble gift; jeg var en uke hos foreldrene mine med Poden da han var baby, og i sommer endte jeg opp med fem dager "alene" hos foreldrene mine med Poden fordi mannen var syk. Men når jeg reiser bort selv, savner jeg mannen mindre enn når jeg er hjemme og han borte, så det var ikke helt sammenlignbart med HI-spørsmålet.

Gammel 31-08-09, 16:54   #43
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er bare deilig når både mann og barn er borte. Jeg ser bare frem til november, for da blir jeg mutters aleine i hele 2 uker mens de andre i heimen er i Syden.

Det skal selvsagt bli godt å få de hjem da når de har vært borte så lenge. Bare så det er sagt liksom.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 16:55   #44
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nei, egentlig ikke. Vi har vært fra hverandre mange ganger i opptil 2-3 uker, og det går veldig fint.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 16:58   #45
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg trives fint, også når jeg er borte fra mannen et par uker. Men etterpå går det gjerne opp for meg, at jeg ha savnet ham... for jeg er veldig glad i min Dibmann !

Gammel 31-08-09, 17:03   #46
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ja, til en viss grad, men at jeg overlever fint.

En uke borte fra mannen går som en vind når man har to unger. Jeg savner ham virkelig, det gjør jeg. Kommer meg feks aldri i seng på et fornuftig tidspunkt for det er liksom ingen grunn til å legge seg... Vi er også av typen som kozer mye i hverdagen, kyssing og klemming og holding i hender osv, så jeg savner nærheten. I tillegg til at jeg savner ham som samtalepartner. Det var muligens jeg som sa beste venn og elsker?

Mannen min reiser en del i jobben, så jeg er vant med at han er borte et par dager her og en liten uke der.

Gammel 31-08-09, 17:12   #47
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg griner ikke, men fy søren som jeg savner han! De kommer hjem i morgen etter en uke på Mallorca. Etter å ha vært alene på Gran Canaria nå i sommer og det at de er borte nå så har jeg funnet ut at 5 dager er nok for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 17:14   #48
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Jeg savner han, men savnet etter ungene er langt større. Overlever fint en uke uten mannen.

Det er helt motsatt for meg

Gammel 31-08-09, 17:26   #49
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gråter meg ikke i søvn, for ingen mann=ingen søvn og det er litt slitsomt egentlig.
Men vi henger i hop stort sett 24/7 så jeg har det med å gå i frø når han ikke er hjemme ja.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 17:27   #50
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Savner mann mer enn unger? Hva? Er mannen da "viktigere" enn ungene? Den sliter jeg med å forstå. For meg kommer ungene over ALT. Hadde savnet ungene mer enn mat og vann om jeg ble uten begge deler.

Gammel 31-08-09, 17:46   #51
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Savner mann mer enn unger? Hva? Er mannen da "viktigere" enn ungene? Den sliter jeg med å forstå. For meg kommer ungene over ALT. Hadde savnet ungene mer enn mat og vann om jeg ble uten begge deler.

Savner de ikke på samme måte. Mannen savner jeg med hele kroppen, mens ungene mer med hjertet. Mannen er ikke viktigere, jeg klarer ikke å forklare det. Men det er helt forskjellig savn og jeg merker det mer på kroppen at jeg savner han enn ungene.

Det er sikkert noe galt med meg.....

Gammel 31-08-09, 17:50   #52
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er sikkert noe galt med meg.....

Sprøyt. Jeg savner ikke ungene mine noe særlig når jeg er borte fra dem, jeg heller. Jeg nekter å se på meg selv som et dårlig menneske av den grunn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 17:53   #53
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sprøyt. Jeg savner ikke ungene mine noe særlig når jeg er borte fra dem, jeg heller. Jeg nekter å se på meg selv som et dårlig menneske av den grunn.

Phu, det var godt at jeg ikke var helt alene

Gammel 31-08-09, 18:10   #54
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg overlever, men savner han veldig. Nå er det sjelden han er borte mer enn 3 dager i strekk og da savner jeg hjelp med ungene, men også han. Savner noen å legge meg sammen med og en å snakke med på kveldene. Mannen er min beste venn og jeg føler meg tom uten han.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:40   #55
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Savner han,men jeg overlever.
Nå er det vel slik at når vi er borte fra hverandre over lengre tid er det jeg som reiser.....
Han gidder ikke være med meg nordover....synes det er kjedelig der.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:50   #56
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

I sommer var han og begge barna på tur i ni dager, jeg savnet dem ikke i det hele tatt. Men om bare mannen er borte, og jeg er alene med alt, da savner jeg han ja.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:52   #57
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Enig der ja!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 18:55   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lengste vi har vært borte fra hverandre (bortsett fra da han var i militæret) er en uke og da savnet jeg han. Jeg dro en uke til syden uten mann og barn, og savnet mannen, men ikke ungene.

Viktigere og viktigere, fru Blom. Jeg synes det er vanskelig å sette den ene over den andre, men jeg tror jeg føler litt på at ungene en gang skal ut av redet og da blir det oss to alene. Jeg nyter å tilbringe tid alene med mannen og så lenge jeg vet at ungene er trygg og har det bra, så er ikke savnet særlig stort, nei.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:12   #59
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tomt og rart i huset når gubben er ute og reiser, så sånn sett savner jeg ham, men jeg overlever uten problemer.

Gammel 31-08-09, 19:16   #60
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er vanskelig å sette den ene over den andre, men jeg tror jeg føler litt på at ungene en gang skal ut av redet og da blir det oss to alene.

Jeg tror jeg føler litt på det samme, bare at jeg savner ungene mest. De skal jo ut av redet en dag, de blir så utrolig fort store så jeg føler litt at jeg har dem på lånt tid. Mannen derimot skal jeg jo bo sammen med resten av livet, og størsteparten av tiden vil det være bare oss to, så jeg føler vi har allverdens tid sammen.

Jeg ville klart meg fint uten mannen en uke eller to. Litt ville jeg sikkert savnet ham, men langt i fra slik at jeg lå søvnløs med tårevåt pute.
Ungene derimot savner jeg dypt og inderlig hvis jeg er borte fra dem mer enn en langhelg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:24.