Sv: Forumfjas
Altså, nå har dere fjaset bort hele tråden før jeg rekker å komme med mine meninger. og 
Jeg synes det er flott at ting utvikler seg og ikke blir værende som det var den gang da, for det som var den gang da hadde også sine utfordringer og uenigheter. Men det er jo merkbart at etter at fjasingen ble flyttet til bloggene forsvant også flere av de beste debattantene inn i bloggene i større grad og diskusjoner døde før de burde, fordi vi manglet en herlig blanding av diskusjon, blærette belæring og fjasing, som vi hadde i større grad før.
Det er en vanskelig balansegang å finne ut hvor mye fjas et forum tåler. Det var jo fryktelig mye fjas her inne en periode, og omtrent hver eneste tråd ble fjaset bort før den i det hele tatt hadde startet. Dette ble det reagert på og så hoppet man kjapt over i den andre grøfta og flyttet alt inn i bloggene. Ikke spesielt vellykket det heller.
Og ang. nek som kommer rekende på en VG-linkfjøl så synes jeg de fleste har forsvunnet herifra rimelig kjapt etter at de møtte seriøs og god motstand fra noen av forumets fine folk. Og det fåtall som har blitt værende har fått en ganske bratt lærekurve når det gjelder debatteknikk, og møter også sterk og saklig medbør når de kommer med svadaargumentasjon. Det synes jeg er helt supert.
Og det er en annen ting med dette forumet som får meg til å ville være her så mye, og det er den enorme kollektive kunnskapen som sitter i veggene her. Man kan spørre om det mest utrolige og så får man som oftest svar. Det mest ekstreme tilfellet i det siste var vel vedkommende som kom med noen generelle beskrivelser av en svensk serie på åttitallet og det tok ikke lange tiden før svaret var på plass. Jeg tror vi har lett for å glemme hvor bra vi egentlig har det her inne, jeg.