Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ringdal om Erna Solberg

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-09, 22:40   #61
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ringdal om Erna Solberg

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ehm, du har vel misforstått noe hvis du tror budskapet hans var å kritisere utseendet hennes.

Han sa at ingen ville tro hun hadde kontroll på noe som helst hvis hun ikke en gang hadde kontroll på vekten? Hvis ikke det er kritikk av utseendet så vet jeg ikke hva du tenker på. Å tillegge henne personlige egenskaper eller mangel på sådanne fordi hun ikke passer inn i ei A4-form er da alldeles hårreisende.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 22:51   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Han sa at ingen ville tro hun hadde kontroll på noe som helst hvis hun ikke en gang hadde kontroll på vekten? Hvis ikke det er kritikk av utseendet så vet jeg ikke hva du tenker på. Å tillegge henne personlige egenskaper eller mangel på sådanne fordi hun ikke passer inn i ei A4-form er da alldeles hårreisende.

Han sier at det er hva mange tenker, ikke at han mener det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 23:20   #63
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påstanden hans er jo ikke at hun mangler troverdighet fordi hun er "stygg", men fordi hun er "selvforskyldt stygg (og usunn)". Det er det selvforskyldte han syns man skal skamme seg over, tror jeg. Eller, som han syns folk oppfatter som "svakt" og med dårlig dømmekraft. Han påstår også at dette i større grad er tilfelle for kvinner enn for menn, men jeg er ikke sikker på om det er sant. Se på Pølse-Hansen, jeg syns hans troverdighet hemmes på samme måte som Ernas. Han fremstilles som er bonsk og gladtjukk fråtser.

Gammel 02-09-09, 07:42   #64
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Se på Pølse-Hansen, jeg syns hans troverdighet hemmes på samme måte som Ernas. Han fremstilles som er bonsk og gladtjukk fråtser.

Jeg synes hans troverdighet er på et helt annet nivå enn Erna Solbergs. Det har ikke med pondusen hans å gjøre men slike idiot greier som han presterer å gjøre. Ringe for å forsikre seg om at venner får bedre behandling osv.

Jeg synes overhode ikke de to er i samme klasse. Men så synes jeg ikke Ernas størrelse er noe problem i seg selv nå. Men jeg tror det har gitt henne store utfordringer på veien, som hun har kommet over. Jeg synes det står respekt av det.

At Erna den siste tiden har klart å gå såpass mye ned i vekt, med sitt program. Det er jeg veldig imponert over.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 10:38   #65
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg synes hans troverdighet er på et helt annet nivå enn Erna Solbergs. Det har ikke med pondusen hans å gjøre men slike idiot greier som han presterer å gjøre. Ringe for å forsikre seg om at venner får bedre behandling osv.

Jeg synes overhode ikke de to er i samme klasse. Men så synes jeg ikke Ernas størrelse er noe problem i seg selv nå. Men jeg tror det har gitt henne store utfordringer på veien, som hun har kommet over. Jeg synes det står respekt av det.

At Erna den siste tiden har klart å gå såpass mye ned i vekt, med sitt program. Det er jeg veldig imponert over.

Dette er jeg veldig enig i, men det er ikke til å stikke under en stol at Pølse-Hansen ikke opplever sin vekt som en hmesko på samme måte som om han hadde vært kvinne. Det er jo mer akseptert at en mann skal kunne ha overvekt og være profilert. Når det komme til kvinner blir det et hinder om man ikke står midt på treet vektmessig og utseendemessig desverre.

Jeg synes Erna er en flott kvinne som det står respekt av. Vil tro at hun kanskje er et forbilde for en del kvinner med overvekt fordi hun er en profilert person som viser sin frodighet.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:21   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns du blander kortene, Maz. Diskusjonen her handler ikke om Erna ER lite dyktig eller til å stole på eller hva det, pga vekten. Men om det er tilfelle at opinionen i avgjørende grad lar seg prege av det, og påvirkes når de stemmer. Om min påstand er at pølse-Hansens vekt skader ham (rent mediemessig, altså) like mye som Ernas vekt skader henne. Det er ikke bra for en politiker å bli fremstilt som en sånn gladtjukk tjommi.

Gammel 02-09-09, 11:24   #67
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

På skolen til eldstejenta (videregående skole) er det debatt i dag og forskjellige politikere er til stede. Høyrepolitikeren kom litt for sent og åpner med å si "Beklager at jeg er sen, men jeg satt på med Erna Solberg og hun bare MÅTTE innom McDonald's". Var det morsomt? Jenta mi sendte meg en melding og fortalte det nettopp, hun syntes det var litt... spesielt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:26   #68
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

På skolen til eldstejenta (videregående skole) er det debatt i dag og forskjellige politikere er til stede. Høyrepolitikeren kom litt for sent og åpner med å si "Beklager at jeg er sen, men jeg satt på med Erna Solberg og hun bare MÅTTE innom McDonald's". Var det morsomt? Jenta mi sendte meg en melding og fortalte det nettopp, hun syntes det var litt... spesielt.

Det er bare motbydelig.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:28   #69
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er bare motbydelig.

Ja, ikke sant? Og fryktelig respektløst!

When tomorrow comes
Gammel 02-09-09, 11:32   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

What?

Gammel 02-09-09, 11:34   #71
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, ikke sant? Og fryktelig respektløst!

Det sier noe om hvordan hun blir oppfattet, jeg er ganske så sikker på at den samme kommentaren ikke hadde kommet dersom hun hadde vært mann. Uansett er det lite greit å komme med slike kommentarer, det sier veldig mye om avsenderen også.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:39   #72
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Det sier noe om hvordan hun blir oppfattet, jeg er ganske så sikker på at den samme kommentaren ikke hadde kommet dersom hun hadde vært mann. Uansett er det lite greit å komme med slike kommentarer, det sier veldig mye om avsenderen også.

Enig. Det var vel et billig forsøk på å kapre noen ungdommer.

When tomorrow comes
Gammel 02-09-09, 11:48   #73
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Smakløs kommentar!

Jeg har forøvrig alltid hatt sansen for Erna Solberg, og aldri tenkt at vekten skulle svekke min oppfatning av henne som politiker.
I disse kroppsfokuserte tider synes jeg, når jeg tenker over det, tvert i mot , at det står stor respekt av at hun har nådd så lang på tross av mange menneskers fordommer mot overvektige.

Gammel 02-09-09, 11:51   #74
Skvetten
Passiv

Standard

Enig. Det var vel et billig forsøk på å kapre noen ungdommer.

Desvere er det nok mange som tenker slik om overvektige, det er virkelig trist men sant.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:55   #75
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I dag får Inga Marte Torkildsen hele førstesiden av Dagbladet:

Er det bare meg eller ble dette innmari morsomt nå som det har gått en dag og forsiden har skiftet.

Når det gjelder Erna, utseende, overvektige kvinner og troverdighet så har jeg noen erfaringer. Basert på at jeg har vært en enorm kvinne for ca femti kilo siden. De som har møtt meg i dagens utgave kan jo da bare tenke seg, all den tid jeg fremdeles ikke akkurat forsvinner i terrenget.

Erfaringsmessig så er fedme et problem i forhold til å tas seriøst. Menn har ikke dette problemet. En fet mann er en mann som også er fet. En fet kvinne er en kvinne som ikke har kontroll på det viktigste i livet sitt, som ikke respekterer seg selv og som ikke engang har omsorgsevne nok til å ta egen helse på alvor.
Det er slik jeg erfarer at det vurderes. Fakta som at det er umulig for 95 % av overvektige å gå varig ned i vekt preller elegant av på den holdningen der.

Jeg vil slå et kraftslag for at vi kaster den holdningen ut. Rett ut. Jeg vil ha rett til å kjempe for det jeg tror på og mener uansett om jeg har et vektproblem, et økonomiproblem, et problem med å holde blomstene mine i live, sinnssykdom i slekta, høl i tenna eller hva som helst.

Jeg forlanger faktisk å tas på alvor i det jeg sier og jobber for - uavhengig av størrelse. Og jeg har vært iskaldt krystallklar i alle mine år som overvektig at INGEN vitser om vekta mi. Da tar jeg igjen.

Kommentaren til drittstøvelen fra Høyre om Erna mener jeg fortjener at han hives ut av partiet.

At reklamemannen tar opp holdninger vi har til overvektige kvinner er helt greit. Men at han bruker Erna som eksempel midt i valgkampen var ikke det minste greit. Han kunne brukt Gro. Eller Hagen. Vel er han ikke kvinne, men han har slitt med en betydelig vekt han og.

Erna har all rett til og all krav på respekt for å kjempe for det hun tror på. Hun er ikke kjendis for kjendisstatusen sin skyld, men fordi hun altså tror sterkt nok på noe til å fronte det. Men meningene sine - ikke med vekten. Man kan FINT gå i ethvert møte, holde enhver tale og gjøre en fantastisk jobb som politiker og også ha et vektproblem.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:59   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Erna har all rett til og all krav på respekt for å kjempe for det hun tror på. Hun er ikke kjendis for kjendisstatusen sin skyld, men fordi hun altså tror sterkt nok på noe til å fronte det. Men meningene sine - ikke med vekten. Man kan FINT gå i ethvert møte, holde enhver tale og gjøre en fantastisk jobb som politiker og også ha et vektproblem.

En annen ting er at det blir absurd når tabloidene bruker forsiden sin på en vakker ungmø, slank sådan en som skal forsvare den overvektige. I mine øyne nører man da oppunder de eksisterende holdningene.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:07   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

En annen ting er at det blir absurd når tabloidene bruker forsiden sin på en vakker ungmø, slank sådan en som skal forsvare den overvektige. I mine øyne nører man da oppunder de eksisterende holdningene.

Jeg synes ikke det jeg. Inga Marte har tatt oppgjør på oppgjør med synet på kvinner og skjønnhetsidealer i flere år. Det blir igrunnen feil om hun skal være nødt til å legge på seg eller slutte å vaske håret for å få lov til det også.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:18   #78
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg synes ikke det jeg. Inga Marte har tatt oppgjør på oppgjør med synet på kvinner og skjønnhetsidealer i flere år. Det blir igrunnen feil om hun skal være nødt til å legge på seg eller slutte å vaske håret for å få lov til det også.

Det er jeg enig i, hun er flott og det synes jeg er fint altså. Det jeg synes blir makabert er at avisene heller enn å ta opp debatten på et litt mer generellt og nøytralt grunnlag kjører henne på forsiden som den som skal forsvare Erna. Det liker jeg dårlig.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:21   #79
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er jeg enig i, hun er flott og det synes jeg er fint altså. Det jeg synes blir makabert er at avisene heller enn å ta opp debatten på et litt mer generellt og nøytralt grunnlag kjører henne på forsiden som den som skal forsvare Erna. Det liker jeg dårlig.

Det er forsåvidt riktig. Personfokuset på Erna ble jo ikke mindre.

Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:26   #80
Skvetten
Passiv

Standard

Det er forsåvidt riktig. Personfokuset på Erna ble jo ikke mindre.

Jeg synes det ble langt høyere fordi de valgte en flott ung kvinne som den kvinnen som skulle fronte at holdningene må endres.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.