Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ikke bruke barnets fornavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-09, 10:47   #41
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ikke bruke barnets fornavn

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du sier noe. Det er ikke for sent å legge til flere mellomnavn når ungen er nesten 7, vel?

Sikkert ikke! Ellers så er det jo en del som fikser det selv i voksen alder. Vi alle har jo hørt om Espen Thoresen Hværsaagod Takkskalduha og så kjenner jeg en Frode Kommode ...

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:47   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Det er jo å gi ungen et navn kun til bruk i kjeftesammenheng. Da kunne man nesten like gjerne bare slengt på "Per-drittunge" eller "PerDuSomAldriBrukerØreneDine,SiMegErDeBareTilPynt ".

Vi har i grunnen gitt poden for mange navn. Det nytter nemlig ikke å kjefte-smelle med alle 4 navnene (2 fornavn + 2 etternavn). Det er for langt, så trøkket fordufter på veien.

Vi bruker stadig begge navnene. Både når vi er snille og greie med hverandre og når vi krangler.

Gammel 03-09-09, 10:48   #43
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså: i kameratgjengen til min sjels elskede er det kun EN (!) av ti-tolv stykker som blir kalt det han faktisk er døpt. Resten har alle typiske bergenske kallenavn, der Jan blir Jannaren, Geir blir Gæddi, Gunnar blir Gunnis, Ståle blir Stausen osv. Er det sårt? Eller er det bare en vanlig utvikling i språket, en dynamikk i en gjeng, en typisk ting for et område/bydel? Kan man bli lei seg over at ungen får et kallenavn?

Gammel 03-09-09, 10:52   #44
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Som noen nevner her så blir rekkefølgen en annen, og man kan jo ende opp med å ikke vedkjenne seg navnet overhode. Det kjenner jeg også flere som har valgt.

For å gjenta dette med rekkefølgen: hvis man har pekt seg ut ett navn man vil bruke til daglig, men også har ett navn man vil ha med pga oppkalling, tradisjoner, til pynt i passet, eller hva som helst, så er det vel helt forståelig at man bare bruker det ene navnet til daglig? Og hvis rekkefølgen av navnene høres helt corny ut hvis daglig-navnet settes først, så er det vel en helt grei sak å dermed bruke navn nr 2 i dagligtalen? Hvorfor er dette mer sårt enn å ikke bruke begge navn når det er navn nr 1 som brukes til daglig? Hvis min svigermor skulle brukt alle tre fornavnene sine til daglig, hadde vi jammen meg slitt med kommunikasjonen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:54   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men altså: i kameratgjengen til min sjels elskede er det kun EN (!) av ti-tolv stykker som blir kalt det han faktisk er døpt. Resten har alle typiske bergenske kallenavn, der Jan blir Jannaren, Geir blir Gæddi, Gunnar blir Gunnis, Ståle blir Stausen osv. Er det sårt? Eller er det bare en vanlig utvikling i språket, en dynamikk i en gjeng, en typisk ting for et område/bydel? Kan man bli lei seg over at ungen får et kallenavn?

Ja, det finnes sikkert folk som blir lei seg over at barnet deres ikke blir hetende det de hadde ønsket at h*n skulle hete - enten det nå er fordi personen selv ikke liker navnet sitt, eller fordi et tilfeldig kallenavn tar over. Navn er noe mange har sterke følelser for, og om man f.eks. har sett frem til å kalle barnet det samme som ens kjære grandtante het, eller å bruke den fantastiske navnekombinasjonen man i sin tid involverte halve FP for å komme frem til, så blir jeg ikke overrasket (selv om jeg kanskje himler litt, rent mentalt) om man blir skuffet over at jenta ender opp som noe helt annet. (For ikke å snakke om at en mer eller mindre kjær grandtante kan bli snurt eller skuffet over at barnet velger bort det staselige navnet hun har insistert på at må bringes videre. )

Gammel 03-09-09, 10:57   #46
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vår minste har 2 navn, men vi bruker bare det ene. Navn nr. 1 (som er det vi bruker) er et typisk "topp 10" navn, og vi regner med at når hun blir eldre, blir det minst 3 i klassen som har samme navn. Vi syntes derfor det var greit med et mellomnavn (som er oppkalling), så i stedet for å hete Lea M. Lea T og Lea S, kan hun heller få være Lea Mari. (Oppdiktet eksempel.) Det har ingenting med at navn nr. 2 ikke er godt nok og jeg synes ikke det er sårt eller trist eller noe som helst. Bare praktisk.

Det blir noe annet. Dere har nok valgt samme løsning som oss, som også har 2 topp 10'ere. Jeg synes også barnas navn er flotte (fordi de er våre barn og vårt valg). Hadde jeg derimot valgt å kalle opp oldemor Randi av en eller annen grunn, så hadde jeg vel i min verden enten gjort det til et brukt fornavn, eller et valgfritt mellomnavn. Randi Elise Midtbø, eller Elise Randi Midtbø. Ville jeg selv brukt Elise, så hadde det blitt Elise først. At Randi Elise ser bedre ut på papiret i den rekkefølgen, men ikke skal brukes i den rekkefølgen, høres veldig kunstig ut. Man kaller opp noen, men liker egentlig ikke navnet så godt at det skal brukes.

Slik jeg leser tråden så ville de færreste lagt opp til en slik løsning, men mange irriterer seg over at jeg i det hele tatt stiller spørsmål ved en slik løsning. Greit nok. Det er veldig typisk på FP, der man ofte får tråder der man i større grad fokuserer på at folk tar opp noe, snarere enn hva man faktisk tenker om saken. Jeg forutså jo også det innledningsvis. Men all honnør til de som tar seg tid til å reflektere litt over dette og svare på en real måte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 10:59   #47
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik jeg leser tråden så ville de færreste lagt opp til en slik løsning, men mange irriterer seg over at jeg i det hele tatt stiller spørsmål ved en slik løsning. Greit nok.

Jeg tror heller det er mer undring over at du synes det er litt sårt.

Gammel 03-09-09, 11:00   #48
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg irriterer meg ikke, OK bare litt over at jeg ikke får fram budskapet mitt. Men litt overrasket kan man godt si at mange her ble, ja. Men det er jo ditt hode, og dine undringer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:01   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slik jeg leser tråden så ville de færreste lagt opp til en slik løsning, men mange irriterer seg over at jeg i det hele tatt stiller spørsmål ved en slik løsning. Greit nok.

Jeg synes ikke det er det minste irriterende at du spør hvorfor noen velger å ha det navnet som skal brukes som nummer 2, men jeg ble veldig overrasket da du ga uttrykk for at du syntes dette var/kunne være sårt og leit. Og når folk blir veldig overrasket, blir det gjerne mer diskusjon, som lett kan føre til at man tror folk er mer irriterte enn de egentlig er. (Pluss at mange fort havner litt i forsvar dersom de føler at deres valg blir sett på som trist og merkelig, da.)

Gammel 03-09-09, 11:01   #50
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg irriterer meg slett ikke Dronningen, det var helt klart en undring over at det opplevdes som litt sårt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:05   #51
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg irriterer meg slett ikke Dronningen, det var helt klart en undring over at det opplevdes som litt sårt.

Men det er jo klart, at så mange undrer seg over ens følelser kan jo også være litt sårt.

Gammel 03-09-09, 11:06   #52
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det blir noe annet. Dere har nok valgt samme løsning som oss, som også har 2 topp 10'ere. Jeg synes også barnas navn er flotte (fordi de er våre barn og vårt valg). Hadde jeg derimot valgt å kalle opp oldemor Randi av en eller annen grunn, så hadde jeg vel i min verden enten gjort det til et brukt fornavn, eller et valgfritt mellomnavn. Randi Elise Midtbø, eller Elise Randi Midtbø. Ville jeg selv brukt Elise, så hadde det blitt Elise først. At Randi Elise ser bedre ut på papiret i den rekkefølgen, men ikke skal brukes i den rekkefølgen, høres veldig kunstig ut. Man kaller opp noen, men liker egentlig ikke navnet så godt at det skal brukes.

Slik jeg leser tråden så ville de færreste lagt opp til en slik løsning, men mange irriterer seg over at jeg i det hele tatt stiller spørsmål ved en slik løsning. Greit nok. Det er veldig typisk på FP, der man ofte får tråder der man i større grad fokuserer på at folk tar opp noe, snarere enn hva man faktisk tenker om saken. Jeg forutså jo også det innledningsvis. Men all honnør til de som tar seg tid til å reflektere litt over dette og svare på en real måte.

Men gjelder dette dine egne barn,- at familie\venner ikke bruker navnene slik dere ønsker? Eller snakker du generelt om andres barn, og blir indignert på deres vegne?

Hvis det gjelder dine egne barn, så har du vel full rett til å sette agendaen for hvordan navnet skal brukes, og korrigere familien osv...

Jeg kan også bli irritert over at navnene til barna mine brukes på en annen måte enn det vi ønsker, men da har jeg korrigert, og så har det rettet seg igjen.

Gammel 03-09-09, 11:06   #53
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes det er litt rart å aldri bruke begge fornavn om en har, men ikke sårt eller så veldig rart fordi jeg selv av og til bruker begge mine, av og til bare første... Og som flere sier, en gjør som en vil.
Mine barn har to fornavn, som brukes hele tiden. (bortsett fra at eldste bruker bare andre navnet på mellomste av og til, vet ikke hvorfor). Og for oss er det helt feil om noen bruker bare den ene, er liksom ikke vårt barn da..
Om mine barn vil bruke begge, bare første eller bare andre navnet når de blir eldre får de bestemme selv. Fint å ha den muligheten.

Gammel 03-09-09, 11:08   #54
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Eller snakker du generelt om andres barn, og blir indignert på deres vegne?

Indignert blir jeg ikke. Jeg sier ikke noe en gang. Konstaterer bare at sånn er det, og bruker det navnet som det informeres om. Men ser ofte at det er navn som typer på oppkalling først og så et "vanlig" navn etterpå.

Gammel 03-09-09, 11:11   #55
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Da kunne noen mistenkt oss for å være sunnmøringer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:11   #56
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

For å snu på det da. Hvorfor kan noen oppleve det sånn som meg da? Hva kan ligge bak?

Det er vel forsåvidt du selv den nærmeste til å si noe om. Men siden du spør: Jeg antar, ut fra det du sier, at du ville synes det var veldig sårt dersom noen skulle synes ditt barns navn ikke var "bra nok", og at du kanskje tenker deg at det er en slik "ikke bra nok"-tenkning som ligger bak det å f.eks. bare bruke navn nummer to. Og så virker det ganske åpenbart, ut fra andre ting du sier, som om du er et følelsesmenneske i nesten ekstrem grad, og at du veldig lett "tar på deg" følelser som du tror eller forestiller deg at andre kan ha, og jeg synes det høres veldig slitsomt ut å være så tynnhudet i forhold til (ofte) helt hypotetiske problemstillinger.

Gammel 03-09-09, 11:15   #57
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er vel forsåvidt du selv den nærmeste til å si noe om. Men siden du spør: Jeg antar, ut fra det du sier, at du ville synes det var veldig sårt dersom noen skulle synes ditt barns navn ikke var "bra nok", og at du kanskje tenker deg at det er en slik "ikke bra nok"-tenkning som ligger bak det å f.eks. bare bruke navn nummer to. Og så virker det ganske åpenbart, ut fra andre ting du sier, som om du er et følelsesmenneske i nesten ekstrem grad, og at du veldig lett "tar på deg" følelser som du tror eller forestiller deg at andre kan ha, og jeg synes det høres veldig slitsomt ut å være så tynnhudet i forhold til (ofte) helt hypotetiske problemstillinger.

Ja det kan være slitsomt.

Jeg tok bort innlegget over, for jeg var usikker på om noen ville svare hånlig, men du tar deg jo tid til å svare ordentlig.

Ja det ligger nok mye bak, som kommer fram på ulike måter som voksen. Når man ofte har følt at man ikke var bra nok og har måttet forsvare seg, så blir man nok mer på vakt enn andre, som tar alt med tilsynelatende stoisk ro.

Jeg søker ofte andres tanker her inne, og jeg lærer (faktisk) av andre, når bare de tar seg tid til å svare ordentlig. I møte med mine motsetninger derimot, der fornuften står sterkere enn hos meg, er det vanskeligere. For der oppleves det ofte som om følelsene mine er selvvalgte og ment for å provosere.

Gammel 03-09-09, 11:16   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg tok bort innlegget over, for jeg var usikker på om noen ville svare hånlig, men du tar deg jo tid til å svare ordentlig.

Jeg så ikke at du hadde slettet. Vil du at jeg skal fjerne svaret mitt, så gjør jeg det.

Gammel 03-09-09, 11:16   #59
Left
Passiv

Standard

Jeg har to navn, men bruker bare det første. Fornavnet mitt er langt og relativt tungt, så det hadde blitt overload med begge.
Brødrene mine har også to navn, og i stor grad brukes ett eller to alt ettersom.
Begge sønnene mine har også to navn, og med eldstemann blir ofte det siste brukt ute, mens vi i familie bruker begge. På minstemann er det omvendt, der er det ofte det første navnet som blir brukt ute, mens familie bruker begge.
Jeg synes ikke dette er noen stor sak, med mindre barnet selv insisterer på at begge skal brukes.
Så lenge jeg vet at folk snakker til meg, så bryr jeg meg katta i hva jeg blir kalt egentlig. Navnet mitt uttales veldig ofte feil, så skulle jeg tatt meg nær av det, så hadde jeg fått det travelt.

Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:23   #60
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker fornavn nummer to. Mine foreldre begynte å bruke fornavn en og to, men det ble for langt og etterhvert ble det bare nummer to.

Helt i orden for meg og alle rundt meg.
Men, når noen roper opp mitt første navn og etternavn tenker jeg av og til: Å, er det andre her med mitt etternavn?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:50.