Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tråd om Venstre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 15:21   #21
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En tråd om Venstre

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Enkeltmennesket, ikke staten, i sentrum

Er dette et Høyreslagord? I så fall er det et merkelig valg. Det er vel ingen partier som har staten i sentrum? Noen legger mer vekt på fellesskapet en enkeltmennesket, noe jeg synes er en fin ting (og dette er med og plasserer meg til venstre for Venstre).

Jeg synes forresten Venstre er kjønnsdiskriminerende. "Hver mann sin høne" liksom? Hva med oss kvinner da? Hva får vi? Eggene?

Gammel 04-09-09, 15:24   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Er dette et Høyreslagord? I så fall er det et merkelig valg. Det er vel ingen partier som har staten i sentrum? Noen legger mer vekt på fellesskapet en enkeltmennesket, noe jeg synes er en fin ting (og dette er med og plasserer meg til venstre for Venstre).

Jo mer til venstre du kommer, jo mer statlig styring ønskes jo. Kommunismen blir jo den ekstreme arten.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 15:24   #23
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, men hva er argumentene for å IKKE stemme Venstre?

De finnes ikke.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 15:24   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer ikke venstre, men synes allikevel at det kan være en god ide, (dvs de er et meget godt andrevalg for min del)

De er grønne, de har omsorg for svake grupper, men på en måte som samtidig setter indivitets frihet i sentrum.

Synes Venstre har mye godt for seg, bare så synd de er litt for små - for de har mange verdier som særlig vår generasjon og enda yngre mennesker står for, de tenker på framtida. Men kanskje denne tråden kan være med å bidra til at de blir en større motvekt mot 'ulven' på borgerlig side. Håper det. Alle monner drar vet dere.

Gammel 04-09-09, 15:27   #25
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg driver også å vurderer Venstre, og etter som jeg har fått med meg så er de for en del ting som jeg setter veldig høyt, ytringsfrihet for eksempel og personvern og står for en større grad av individets frihet enn hva SV gjør. Samtidig som at de har en viss grad av sosial samvittighet . Men dette er bare hva jeg har fått inntrykk av altså.

Samme her.
Liker også satsingen på miljø og næringspolitikken deres.
Uten god næringspolitikk blir det etterhvert lite penger å bruke på velferd gitt ...
Blir stemme til Venstre ved dette valget også for meg.

Gammel 04-09-09, 15:35   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer ikke Venstre fordi de driver og hopper i høyet med KrF og H.

Gammel 04-09-09, 15:36   #27
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jo mer til venstre du kommer, jo mer statlig styring ønskes jo. Kommunismen blir jo den ekstreme arten.

Men det ønskes ikke statilg styring fordi det er en Fin Ting i seg selv. Det er et verktøy som skal brukes til beste for fellesskapet.

Kommunismen setter heller ikke staten i sentrum. Tvert imot er idealet et statsløst samfunn.

Gammel 04-09-09, 15:37   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner jeg detaljert info om kulturpolitikken til Venstre?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 15:39   #29
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Men det ønskes ikke statilg styring fordi det er en Fin Ting i seg selv. Det er et verktøy som skal brukes til beste for fellesskapet.

Kommunismen setter heller ikke staten i sentrum. Tvert imot er idealet et statsløst samfunn.

Dette er jo det det strides om. Ikke alle er enig i dette, at det verktøyet blir brukt til det beste, eller at dette er den beste måten å styre landet på.

Ergo - det kan være lurt å stemme f.eks. Venstre om en ønsker større individuell frihet.

Sitron - om du ikke ønsker at V skal hoppe i høyet med Krf (forsåvidt helt enig) og Høyre (ikke enig med deg) så er nok ikke Venstre partiet for deg. Klart de allierer seg med som står på samme side av skillet i politikken. Da får du kanskje vurdere å stemme SV!

Gammel 04-09-09, 15:40   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet hva jeg skal stemme, så jeg trenger nok ikke forslag.

Gammel 04-09-09, 15:42   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Jeg skjønte jo det da, men det er jo opplagt at man ikke stemmer på et parti om en er i mot alle andre partier som de kan samarbeide med. Var bare det jeg ville illustrere.

Gammel 04-09-09, 15:43   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de planlegger samarbeid med Krf er de helt utelukket for min del, samme hvordan kulturpolitikk de har.

Gammel 04-09-09, 15:45   #33
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, nettopp. KrF og FrP og enhver som ønsker tilknytning til dem, er utelukket.

Gammel 04-09-09, 15:48   #34
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette er jo det det strides om. Ikke alle er enig i dette, at det verktøyet blir brukt til det beste, eller at dette er den beste måten å styre landet på.

Kommentarene mine var til et Høyreslagord som jeg syntes var litt pussig.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ergo - det kan være lurt å stemme f.eks. Venstre om en ønsker større individuell frihet.

Å si at man skal stemme f.eks. Venstre om en ønsker større individuell frihet, blir litt som å si at man skal stemme Senterpartiet hvis man er glad i bønder eller KrF hvis man liker å synge bordvers. Så banal er ikke politikken, etter min mening.

Gammel 04-09-09, 15:49   #35
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Venstre er et parti det er lett å like, men som sliter litt med å få velgere likevel. De er litt sånn som de supergreie gutta som har massevis av jentevenner, men som aldri får seg kjæreste.

For ordens skyld; har snust litt på Venstre selv, men de utgår på grunn av partiene de ønsker å samarbeide med.

Gammel 04-09-09, 16:03   #36
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvor finner jeg detaljert info om kulturpolitikken til Venstre?

www.venstre.no
www.liberal.no

Gammel 04-09-09, 16:05   #37
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Jammen, hvis de får nok stemmer så trenger de jo ikke å samarbeide med noen ... *enkel*

Gammel 04-09-09, 16:05   #38
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

www.venstre.no
www.liberal.no

Jeg har selvfølgelig oppsøkt partiets hjemmeside, som for øvrig var av den ekstremt rotete og uoversiktlige sorten, og finner bare svada, ingenting om hvordan de skal oppnå det de vil. Jeg vil ha detaljer.

Gammel 04-09-09, 16:26   #39
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Kommentarene mine var til et Høyreslagord som jeg syntes var litt pussig.

Å si at man skal stemme f.eks. Venstre om en ønsker større individuell frihet, blir litt som å si at man skal stemme Senterpartiet hvis man er glad i bønder eller KrF hvis man liker å synge bordvers. Så banal er ikke politikken, etter min mening.

Individuell frihet er en mye mer 'altomgripende' ting enn å stemme Krf pga kontantstøtte spør du meg.

Det handler om verdier, hvordan en vil at samfunnet skal styres. Det tror jeg vi er helt enige om at det er på det grunnlaget en stemmer, det er nok bare hva vi kommer fram til som er forskjellig. Og det synes jeg er helt OK.

Gammel 04-09-09, 16:28   #40
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

For min del så tåler jeg heller ikke KRF. Men jeg ikke la være å sympatisere med (H og) V av den grunn. For selv om jeg er sterk motstander av KRF så står særlig SV og SP enda lenger vekk fra mitt ståsted, så en må velge mellom noen onder her. Det er lite sansynlig at Venstre kommer i regjering alene for å si det sånn...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.