Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forumfjas

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-09, 17:02   #221
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Forumfjas

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Helt OK å spørre om råd både i blogg og M2, men jeg synes ikke det er greit dersom man henviser til bloggen i M2 dersom den er lukket og man ikke ønsker alle inn.

Hmmm. Jeg føler for å gå og sjekke selv jeg nå.
Men jo - det er et poeng.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, jeg vil jo anta at man får bedre råd av de som kjenner 100% av historien, enn de man får av de som bare kjenner 50% ?

Det får man. Men noen ganger vil man ikke dele alt til tross for at rådene da kunne vært mer spesifikke og av høyere kvalitet. Det blir en vurderingssak.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 17:02   #222
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en uting at man referer til lukkede blogger. Om folk med helt åpen blogg (eks. Tåtti) gjør det er OK for den kan alle se.

Uting og uting. I det minste litt merkelig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:45   #223
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er blitt litt utenfor fordi jeg er sløv med å be om tilgang til blogger

Jeg føler meg litt frekk om jeg må be om adgang til å lese det andre skriver.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 18:58   #224
Albertine
Passiv

Standard

Jeg ER frekk når jeg spør om adgang.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:09   #225
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt OK å spørre om råd både i blogg og M2, men jeg synes ikke det er greit dersom man henviser til bloggen i M2 dersom den er lukket og man ikke ønsker alle inn.

Jeg er enig.

Gammel 04-09-09, 19:12   #226
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg finner ikke om jeg har henvist til blogg i m2 jeg. Men om jeg har det så kvalifiserer m2 til blogg hos meg - medmindre det er noen jeg aldri har fått med meg før. Men det skal vel litt til.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:13   #227
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg savner fjas i forumet jeg. Siden jeg har vært nokså opptatt med mitt eget ikke helt oppegående hode i lang tid har jeg ikke vært særlig flink til å kommentere verken her ute i forum eller i de få bloggene jeg har tilgang til. (Og så måtte jeg teste, og har visst blitt kastet ut i kulden et par steder. Greit nok det.) Men jeg synes virkelig at man kan holde fjasingen til forumet i stedet. Jeg vil også være med.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:13   #228
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høhø, det er noen i M2 som ikke ville vært verdige til å bli fortalt om jeg feis engang.

Gammel 04-09-09, 19:21   #229
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Høhø, det er noen i M2 som ikke ville vært verdige til å bli fortalt om jeg feis engang.

Akkurat fisinga er ikke så nøye for meg heller kjenner jeg.

Men ellers liker jeg resten.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:23   #230
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det forrige innlegget mitt var selvfølgelig et dårlig kamuflert hint om at jeg har lyst på tilgang til flere blogger.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:24   #231
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Akkurat fisinga er ikke så nøye for meg heller kjenner jeg.

Men ellers liker jeg resten.

Akk, så ung og naiv.

Gammel 04-09-09, 19:36   #232
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg setter min fot der omtrent en gang i uka, så jeg gir beng nå. Men syntes likevel det er merkelig å "forlange" at folk skal kommentere for å kunne ha tilgang til den. Hvorfor det liksom? Må man mene noe om det som står da? Eller har man blogg for å få feedback?

Men om du ikke leser, ikke kommenterer og ikke mener noe - hvorfor i all verden skal noen gi deg tilgang da? Du sier jo inndirekte at bloggene ikke interesserer deg.

Mulig det. At man kan lære noe av det andre skriver i bloggene sine altså. Jeg føler uansett at jeg ikke har tid til å spørre om tilgang til ørtn blogger, lese gjennom de for å se om det er noe der av interesserfor meg, og så, har jeg lært i denne tråden, bør jeg helst kommentere noe også. Litt for stressende for meg. Det er jo rimelig mye å lese her inne også, noe av det er jo også lærerikt.

Det eneste spørsmålet jeg sitter igjen med er hvorfor folk velger å legge ut rimelig private ting på M2, for så å si "Jeg kan ikke si alt her altså, resten står jo i bloggen."
Hvorfor i huleste holdes ikke hele saken inne i bloggen da?

Jeg har aldri lest henvisning til blogger i M2.
I og med at du (som Joika) sier at bloggene verken interesserer deg eller at du har tid til dem, så er det kanskje derfor du ikke har tilgang? Jeg gir ikke noen tilgang til bloggen min som tydelig uttrykker at de verken leser, kommenterer eller interesserer seg for blogger. Hvorfor skulle jeg vel det?

Amen!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:17   #233
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah... noen, igjen. Lenge siden jeg har hørt om han nå.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har aldri lest henvisning til blogger i M2.
I og med at du (som Joika) sier at bloggene verken interesserer deg eller at du har tid til dem, så er det kanskje derfor du ikke har tilgang? Jeg gir ikke noen tilgang til bloggen min som tydelig uttrykker at de verken leser, kommenterer eller interesserer seg for blogger. Hvorfor skulle jeg vel det?

Nå har jeg jo heller ikke sutret over at jeg ikke har tilgang. Jeg har, som sagt, aldri spurt noen om tilgang til blogg, bortsett fra en gang, som jeg nevnte før i tråden. Derimot kunne det vært morsomt å be noen om tilgang, bare for å "se hva som skjer." :vurderer:

Gammel 04-09-09, 20:27   #234
Skvetten
Passiv

Standard

Ah... noen, igjen. Lenge siden jeg har hørt om han nå.

Nå har jeg jo heller ikke sutret over at jeg ikke har tilgang. Jeg har, som sagt, aldri spurt noen om tilgang til blogg, bortsett fra en gang, som jeg nevnte før i tråden. Derimot kunne det vært morsomt å be noen om tilgang, bare for å "se hva som skjer." :vurderer:

Vil du ha en personifisering her?

Det var min blogg det, som nå er såpass hermetisk lukket at det er et fåtall mennesker som er i den. Jepp, jeg har til og med kastet ut rine uten at jeg er lei meg for det. Selv har jeg også blitt kastet ut fra blogger og det er jeg ikke lei meg for. Om det har vært noen jeg vil følge så har jeg bare bedt om tilgang igjen, men så digger jeg bloggorama. :enkel:

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:43   #235
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere ganger gitt utrykk for at jeg ikke er fjasete. Jeg bruker imidlertid heller ikke forum som en sosial arena, og det er kanskje grunnen til at jeg ikke synes det er verken viktig eller morsomt? Jeg ser absolutt ikke noe galt i at diskusjoner som er i ferd med å ebbe ut "kuppes" for litt fjasing, men av og til kan det være at det er med på å avslutte diskusjonen _før_ den egentlig var ferdig for de som deltok.

Jeg leser ikke blogger (annet enn en som het Parradais, og var skrevet som en ironisk oppsumering av episodene i den norske versjonen av Paradise Hotel.. Jeg lo så tårene rant!) Ikke her inne og heller ikke på nettet. De måtte i så fall være uhyre godt skrevet eller skrekkelig morsomme, og hvis de er personlige hadde jeg nok følt at jeg drev med litt dyneløfting ved å bare lese uten å delta på noe vis (kalt å "kommentere", har jeg skjønt). Jeg bruker ikke FP nok til å mene så mye om ting er anderledes enn før, men nå vet jeg hvertfall hvorfor jeg p.t. ser så få innlegg av enkelte brukere jeg godt vet hvem er (forumwise).

Snart får jeg (kanskje?) tilgang til M2, og er litt nysgjerrig på hvordan det funker når man ikke leser blogger og sånn.

Sist redigert av Billa : 04-09-09 kl 20:46. Årsak: Unntak...
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 21:14   #236
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Vil du ha en personifisering her?

Det var min blogg det, som nå er såpass hermetisk lukket at det er et fåtall mennesker som er i den. Jepp, jeg har til og med kastet ut rine uten at jeg er lei meg for det. Selv har jeg også blitt kastet ut fra blogger og det er jeg ikke lei meg for. Om det har vært noen jeg vil følge så har jeg bare bedt om tilgang igjen, men så digger jeg bloggorama. :enkel:

Jeg mente Sitron altså, ikke deg, og fjaset, i aller høyeste grad. Og nei, jeg er ikke sur, sår eller lei meg fordi jeg er stengt ute fra bloggen din. Nevnte det fordi aC snakket om "silent readers" og regnet med at det var fordi jeg "stakk innom" så sjelden jeg ikke lenger hadde tilgang.
No hard feelings fra min side altså.

Gammel 04-09-09, 21:36   #237
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske det var mulig å få opp siste innlegg i blogger jeg abonnerer på på kontrollpanelet mitt, jeg. For det er der jeg ramler av lasset. Jeg glemmer å gå inn i bloggdelen for å sjekke de få bloggene jeg følger.

Til andre blogger på nett har jeg jo Bloglovin'. Men for blogger her er det verre.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 22:00   #238
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg mente Sitron altså, ikke deg, og fjaset, i aller høyeste grad. Og nei, jeg er ikke sur, sår eller lei meg fordi jeg er stengt ute fra bloggen din. Nevnte det fordi aC snakket om "silent readers" og regnet med at det var fordi jeg "stakk innom" så sjelden jeg ikke lenger hadde tilgang.
No hard feelings fra min side altså.

Hmm, du har jammen fått en liten soft spot, rine.

Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 23:42   #239
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg finner ikke om jeg har henvist til blogg i m2 jeg. Men om jeg har det så kvalifiserer m2 til blogg hos meg - medmindre det er noen jeg aldri har fått med meg før. Men det skal vel litt til.

Den skjønte jeg ikke. :dum:

Gammel 05-09-09, 07:09   #240
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den skjønte jeg ikke. :dum:

Ække så nøye, det var visst ikke meg likevel. Jeg tror alltid at hvis Noen får et hint så er det meg som er Noen jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.