Sv: En tråd om Venstre
Jeg forsvarer det ikke da. Jeg er jo mot det. Jeg kunne aldri stemt på Krf, og jeg skulle ønske vi ikke hadde et slikt parti. Samtidig må jeg innrømme at pragmatismen gjør at jeg kan leve med at noen jeg stemmer på samarbeider med Krf; jeg er jo faktisk enig i en del av de tingene Krf konkret ønsker å gjøre, selv om jeg er jevnt over er hylende uenige i deres begrunnelser for å ville gjøre dem. Men det er klart, dere har et poeng; det er under 30 år siden utdanningsminster Kjell Magne Bondevik prøvde å ødelegge naturfagundervisningen i norsk skole og dermed å undergrave alt samfunnet vårt trenger for å overleve, og på egen hånd ville de vel vært like ille for land og folk som Frp. Men jeg stoler faktisk på at Høyre, Venstre og opposisjonen på venstresiden greier å demme opp for de virkelig skadelige tingene Krf ønsker for samfunnet selv om vi skulle være så uheldige at de kommer i regjering igjen. Og jeg vil heller ha en regjering av Høyre, Venstre og Krf igjen enn den vi har nå, og sannsynligvis heller enn en ren Arbeiderpartiregjering også, men det er naturligvis forutsatt at Krf ikke får noe gjennomslag for de virkelig fæle tingene de ønsker seg.
Ben "always takes a shower after voting" Murphy
|