Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Chip/minnekort til DS

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-09, 19:43   #21
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chip/minnekort til DS

Har du lagt inn menyen?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:48   #22
Left
Passiv

Standard

Finne sidene til leverandør av kortet, og last ned programvaren du trenger der. Slet litt første gangen jeg også, med å få det til å virke.

Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:59   #23
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

menu.dat-filen ja?

Gammel 21-08-09, 22:12   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

menu.dat-filen ja?

Og når du da skruer den på så kommer menyen tom opp?

Gammel 22-08-09, 01:04   #25
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har prøvd film på DSTT? Funker det bra? (Skulle prøve med en film, men fila ble for stor, så jeg fikk feilmeldinger når jeg skulle overføre den.)

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 01:06   #26
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan noen fortelle hvor og hvordan de laster ned spillene? Jeg har prøvd en stund nå men DSi'en finner ikke spillene jeg har på minnebrikken.

Hvilken brikke/chip bruker du?

Gammel 22-08-09, 09:34   #27
Sola

Sola sin avatar

Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er bare et vanlig SDHC kort jeg har. Det passer jo i DSi'en. Men ingen meny dukker opp nei.

Gammel 22-08-09, 10:10   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg er så domm ar jeg ikke skjønner hvordan man får spillene inn i chipen. og dere kjøper en chip på nettet ja?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 10:12   #29
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Det er bare et vanlig SDHC kort jeg har. Det passer jo i DSi'en. Men ingen meny dukker opp nei.

Det tror jeg ikke hjelper for det har du stappet inn i siden sant?

Gammel 22-08-09, 10:15   #30
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og jeg er så domm ar jeg ikke skjønner hvordan man får spillene inn i chipen. og dere kjøper en chip på nettet ja?

man kjøper en slik: http://dealextreme.com/details.dx/sku.15613
og i den stapper man en slik: http://www.amentio.no/PartDetail.asp...692301;c:36126

Men før man stapper det inn i chipen, stapper man det i en adapter eller leser så man får tilgang til det på pcen, laster ned meny og spill og legger det på den og stapper den inn i chipen så har man det.

Gammel 22-08-09, 12:32   #31
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Søk på Moonshell, eller DS Homebrew. Ganske bra artikler hos Wikipedia.

(Og jeg kjøpte en DSTT til DS på QXL.)

Gammel 24-08-09, 09:55   #32
trond
Nybegynner

trond sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
trond har et hav av muligheter foran seg
Standard

Noen som har erfaring med nettbutikken www.kemboland.com ?
Tenkte vi skulle kjøpe ett av kortene til DS derfra. Ble tipset om denne butikken av naboen som hadde kjøpt derfra og var fornøyd men vil bare høre om andre har kjennskap til butikken.

trond er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:54   #33
Left
Passiv

Standard

Da må jeg nok skuffe deg. Det funker ikke.
Du må ha DSTTi eller noe tilsvarende.

Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 18:39   #34
Sola

Sola sin avatar

Standard

Møkka-elkjøp i såfall...

Gammel 26-08-09, 10:37   #35
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste kjøpte sin chip i "syden", da kostet den kr 400 og hun kunne velge seg ca 50 spill selv som ble lastet inn.

Gammel 26-08-09, 13:48   #36
Left
Passiv

Standard

Vi har Acecard til DSi. Om jeg ikke husker helt feil så kjøpte jeg det på www.digizimo.no

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:43   #37
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Minnekortet kommer i tillegg, eller kjøp en pakkeløsning: http://dealextreme.com/details.dx/sku.10402

Kjempegreier! Kan se ut som vi trenger to minnekort, ett for sønn og ett for far . Jeg er temmelig grønn på minnekort, passer dette til chipen? http://cdon.no/elektronikk/sandisk_microsd_2gb-4166635

Emneord
ds, nds

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.