Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Markerer dere valgdagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 20:26   #41
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Markerer dere valgdagen?

Vi har alltid forhåndsstemt og sett valgsendinger. Favoritten har vært Helljesen på speed, men han er kanskje pensjonert nå?

I år skal vi stemme vanlig (fordi vi ikke har rukket å forhåndsstemme). Jeg likte så godt Teofelia sin versjon, så her blir det familieutflukt. Han vet fra før at det er mor og pappa som bestemmer hjemme og i dag har vi snakket om at han skal være med når mor og pappa skal være med på å bestemme hvem som skal bestemme i Norge.

Gammel 02-09-09, 20:48   #42
hadi
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2006
hadi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi pleier å ta barna med til stemmelokalet, og jeg sitter uanstendig seint oppe for å følge med på valgsendingene. I år har jeg planer om å gå på valgvake, og regner med å bli så lenge som mulig. Tirsdagen regner jeg med å tilbringe halvveis i ørska mens jeg angrer på at jeg ikke ga meg tidligere på mandag.

hadi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 20:59   #43
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste to stortingsvalgdagene har vi vært i Italia, og vi er litt triste for å bryte den "tradisjonen" i år. Det er deilig å slippe å få med seg partienes krampetrekninger. Men vi er interessert i politikk begge to, og følger spent med på valgsendingene. Har gjerne litt god mat og vin, og sitter oppe til resultatene er noenlunde klare.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:53   #44
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi feirer nasjonaldagen 17. mai.

Og på nasjonaldagen feirer vi grunnloven vår. Den er heldigvis oppdatert noe siden 1814. Ellers er jeg enig i at å stemme er en stor ting som gjøres med en viss andektighet. Men noe stor feiring av demokratiet vårt blir det liksom ikke, all den tid følelser knyttet til selve valgresultatet er litt mer overskyggende akkurat da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 11:56   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feiring og feiring, fru Blom.

Jeg setter umåtelig stor pris på demokratiet. Jeg stemmer alltid ved valg og gjør det med stor andektighet.

Vi har god middag den dagen og ingredienser til å lage noe snacks sent på kvelden (quesedillas, nachos eller noe annet digg). Det er aldri noen diskusjon om hva vi skal se på tv'n den kvelden.

Gammel 03-09-09, 12:00   #46
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, en "kaller-du-meg-en-dårlig-demokrat(iker?)"-diskusjon?
Jeg som hadde tenkt å unngå hele greien ved å forhåndsstemme. Aller helst ville jeg stemt på Internett.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 06:14   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Demokrati, schmemokrati.
Det hender egentlig ikke så sjelden jeg føler veldig for å skifte ut hele greia med opplyst enevelde isteden.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:19   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vanligvis drar jeg på valgvake, men det blir det ikke i år, grunnet barnevaktmangel, men et glass vin foran tv-en blir det nok. Mannen jobber kvelden og natta.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:24   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg var liten tror jeg vi hadde litt ekstra god middag, og var pene i tøyet på valgdagen, men det kan jo ha noe med at familien var politisk aktive.

Jeg syns for øvrig det var en god idé å feire fritt valg, og tror vi skal innføre det. Vi kommer til å stemme først, deretter ta Glitterbarnet med på innskriving på skolen, så vi har jo dobbelt opp å feire!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:26   #50
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 07-09-09, 10:32   #51
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har klart å få kollegaer til å tro at det er fridag på valgdagen .

Ellers er det å ta med barna for å stemme, deretter litt kveldskos med vin foran valgsendingene på tv'n!

Godt valg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.