|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Hertuginne
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Der synes jeg smilefjes satte fingeren på hvorfor i hvert fall jeg reagerte ganske sterkt på rine sin uttalelse. Faktisk så sterkt at jeg måtte gi henne en
|
|
|
#163 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterNei, den tror jeg ikke er halal, Kif. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterFikk ikke lov å grønnprikke deg, Kif, men jammen hadde jeg lyst !
|
|
|
#166 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener det skyldes at folk drar personlige ting inn i tråden og føler at jeg snakker om dem. Selvfølgelig er det ikke nødvendig å "gni det inn" at det er nødvendig med nettverk, men når så mange reagerte på det første utsagnet mitt, ble jeg faktisk nødt til å skrive det flere ganger. Jeg gidder ikke ta forbehold om at noen kan føle seg støtt over det jeg skriver. I mine øyne blir det rart å bli så såra og vonbroten over at andre (ukjente mennesker) uttaler seg om en generell sak. Jeg har f.eks slitt som pokker med ammingen, begge gangene. Mye gråt og tenners gnissel før jeg måtte gi opp hele greia forholdsvis tidlig. Selvfølgelig var det kjipt å sitte på helsestasjonen og se alle de andre amme i vei, høre alle prate om hvor viktig det er å amme, lese i avisen at barn som blir ammet blir smartere, mindre syke osv. Poenget er at så lenge jeg vet at jeg har gjort alt som står i min makt for å prøve å få til den beste løsningen for barna mine, så bør jeg ikke ha dårlig samvittighet. Alle vet at det er viktig å amme, alle vet at det er viktig med et nettverk (og man bør strekke seg langt for å få begge deler til) men av og til går det bare ikke.
Jeg har ikke for vane å karakterisere andre på den måten, det tror jeg du vet, men jeg gidder ikke alltid å legge fingrene imellom med Sitron alltid. Hun er generelt krass og ubehagelig med meg (og mage andre). Vet at noen synes det er et "sjarmerende image", men jeg synes ikke det.
Jeg har ikke sagt at folk som ikke har et nettverk har slappe holdninger, tror ingen har sagt det i denne tråden. Jeg har sagt at man bør strekke seg langt. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Passiv
|
Det var dine holdninger det ble referert til - ikke de som manglet nettverk sine. |
|
|
|
#169 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterNå var dette også en tråd om en personlig erfaring i utgangspunktet hvor det var klart flagget at et nettverk som innbefatter barnevakt ikke var noen selvsagt tilgjengelig ting. Jeg skjønner at du mener at det er dumt å dra personlige erfaringer inn i en tråd med en generell diskusjon, men det kan bli minst like galt, om ikke verre, å dra generelle holdninger inn i en tråd som i utgangspunktet var basert på en personlig erfaring fra en bestemt. |
|
|
|
#170 |
|
Bedreviter
|
Det forklarer en hel del, i grunnen.
Og du ville syntes det var helt ok om folk sa til deg at alle kan klare å amme hvis de virkelig går inn for det, eller at de som sliter med ammingen neppe har prøvd hardt nok, og at man ikke kan ha noen videre forståelse av hvor viktig amming er når man velger å gi opp eller begrense ammingen?
Å, kom igjen! Det var ord for ord det du selv skrev. Hvis du syns dette var teit, er det fordi teksten var teit i utgangspunktet. |
|
|
|
|
|
#171 |
|
maler
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterRine: når det etter mange innlegg hvor det skrives om at det ikke er bare-bare å få barnevakt for å gå på foreldremøte kommer et innlegg som poengterer at det er den enkeltes ansvar å skaffe seg et nettverk når man har barn, synes jeg ikke det er så rart om noen tolker deg dithen at de som blir hjemme fra foreldremøte fordi de ikke får barnevakt ikke har vært gode nok på nettverksbyggingen. Og dermed føler seg tråkket på tærne.
|
|
|
#172 |
|
flisespikker
|
Det kan godt hende rine slett ikke ville tatt seg nær av noe slikt. Det er veldig stor forskjell på hvor personlig folk tar ting som i utgangspunktet er generelt formulert, og det å bruke "hva ville du følt, hvis ..."-forklaringen fungerer egentlig bare dersom den man bruker den på virker omtrent på samme måte som en selv.
|
|
|
#173 |
|
Bare sær
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter...og der klarte jeg å grønnprikke Skilpadda to ganger. Ser ut som det er mulig hvis man bare gjør det tett nok - maskinen hang litt her, så jeg visste ikke om det første klikket var registrert, og klikket en gang til.
|
|
|
#174 |
|
Passiv
|
Dette var da veldig konstruktivt og lite egnet til å holde fart i en krangel synes jeg? |
|
|
|
#175 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterCOOL!!! Jeg klarte FIRE. SP - sjekker du om de kom frem? |
|
|
|
#178 |
|
flisespikker
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg fikk to fra allium, men bare én fra smilefjes. Tror hun bare skryter for å smiske.
|
|
|
#179 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterØy - jeg sendte to til etter de fire og jo. Noen har TATT DEM! |
|
|
|
#180 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nepotisme.
|
![]() |