Sv: Foreldre som røyker i bilen
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Man sier ingen ting og vasker klærne til babyen etterpå.
Det er ikke skadelig for et barn å bli holdt av noen som røyker (lukter røyk), selv om det lukter ekkelt. Du kan ikke hindre svigermor i å røyke, og så lenge hun ikke røyker innendørs eller røyker mens hun er sammen med babyen, så gjør hun allerede så mye som det er mulig å gjøre, uten å slutte helt.
Hvis hun er en normalt oppegående og omsorgsfull bestemor, vil barnet ditt tjene mye, mye mer på å ha et godt forhold til sin bestemor enn det vil tjene på at du beskytter det mot røyklukt i klærne.
Jeg sier ingen ting om at ungene lukter parfyme etter at de har vært sammen med en eldre slektning som de har et godt forhold til, men som liker å bruke akkurat litt for mye av den slags. Jeg ville ikke sagt noe om de kom hjem og luktet røyk heller, så lenge de ikke faktisk ble røykt på eller måtte oppholde seg i et rom det ble røyket i. Det er akkurat samme sak i mine øyne (og lukter omtrent like ekkelt).
Oi da!
Jeg sier ingenting om noen som lukter sterkt parfyme nei. Jeg kan jo si hvorfor med det samme hvis det er viktig for deg. Jeg har ingen i min bekjentskapskrets jeg har opplevd har luktet for mye parfyme rett og slett. Så det er ikke noe problem, og tråden handler heller ikke om parfyme.
Og jeg har vel ingen steder skrevet at jeg har et dårlig forhold til svigermoren min, for det har jeg ikke. Jeg tenkte faktisk ikke at jeg trengte å utdype mitt forhold til henne i forhold til at jeg ikke syns det er noe ok å utsette babyen for røyklukt.
Og hvor har jeg skrevet at det skal gå utover barnets forhold til svigermor?
Syns du legger litt mye i det jeg skriver rett og slett.