Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gi febernedsettende bare for feberen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 16:01   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Helt enig.

Når guttungen min var innlagt med feber fikk han ikke febernedsettende.
De holdt heller et godt øye med han og gjorde slik du gjør.
Virus og baktierier trives ikke ved høy temperaturer-

Så høy temperatur er gunstig i forhold til virus og bakterier, men klart at man blir satt ut, sliten og mør i kroppen.
Vi tar ikke selv heller.

Jeg var syk i romjula med feber på over 40 grader.
Da den kom opp i 40.9 og jeg fikk redusert syn og hørsel og så ut som en drita full kjærring på golvet da tok jeg paracet.
Svettet det av meg og allt var fint, fikk dusjet og spist en god posjon med mat.
Så kom feberen tilbake og jeg kjente på kroppen når jeg trengte paracet igjen, ikke hva måleren viste..

Nå syns jeg det høres ut som at du ikke anbefaler å ta febernedsettene før man er så sjuk at man sjangler og ser dobbelt. Er det liksom da man er tøff? Sterkt argument å komme med - særlig når vi nå som vi snakker om et lite, slapt barn.

Og som jeg forstod i det andre innlegget ditt (leste det litt fort) om da gutten din hadde langvarig feber uten kjent årsak, er jeg enig i at man ikke skal pøse på med Paracet. Da var han også innlagt og under observasjon av leger og sykepleier.

Jeg ville helt klart gitt Paracet til mitt barn når det var så medtatt og preget av feberen, og når feberen er over 39. Immunforsvaret klarer å jobbe til tross for at feberen synker litt. Det viktigste er at barnet har det bedre, og er det symptomer i tillegg så er som regel de til stede tiltross for at man får feberen litt ned. Og nå snakker jeg om barn som ikke ha vært langvarig syke. Og er man i tvil: ring lege eller legevakta og forhør deg.

Det som er viktig, er at man ikke gir for mye/for ofte febernedsettende.
Se tabellen på pakningen (eller som lil'c har satt inn her).

Også, sist men ikke minst: Det kommer mye an på alderen til barnet. Har man med en baby å gjøre, så tåler de mindre feber enn en 4-åring.
Håper jenta di er bedre i morgen, Polyanna.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:24.