|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell
Ja, hvorfor i herrens navn ikke? Det viktigste er da at vi HAR gode velferdstjenester, og at vi har sikre arbeidsplasser og gode muligheter for å ha begge foreldre i arbeid. Mener du virkelig at man skal drive barnehage som et høyere kall?
|
|
|
#182 |
|
Protonterapeut
|
I følge privatskoleloven er det ikke anledning til å ta ut overskuddet fra privatskoledrift, mens barnehageloven gir rett til full offentlig støtte OG anledning til å ta ut overskuddet. Det henger fanken ikke på greip.
|
|
|
#183 |
|
Shake it out!
|
Ok, bare for å avklare en ting sånn med en gang, før vi begynner å diskutere. Jeg er ikke ukritisk fan av USA, på noen som helst måte. Jeg dro bort her med en haug fordommer, og har stort sett fått bekreftet dem alle som en
Her er det fritt skolevalg (det jeg kjenner til), ja, og alle som bor i et skoledistrikt får plass. De bygger ut skoler og bygger nye skoler når det er fullt. Det er ikke snakk om å si nei til noen og henvise dem til en annen skole.
Signerer glitter. Barne- og ungdomstrinnet her er veldig bra, så blir det dårligere og dårligere (selv om det jo også er noen fantastisk bra universiteter her).
Stemmer. Og folk strekker seg langt for å la ungene gå på privatskoler. Vi bor i det beste skoledistriktet i byen vår, men vi har venner som velger å la ungen gå på privatskole. Fordi de ønsker at sønnen skal gå på en skole som underviser spansk på lik linje med engelsk. Valg av skole ut fra andre kriterier enn kvalitet på undervisningen.
|
|
|
#184 |
|
Shake it out!
|
...og jeg blir grinete og sur av at staten lager et system som gjør at må må sno seg mellom lover og regler for å tjene penger i det(te - siden jeg er i USA og ikke Norge nå) landet.
|
|
|
#185 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg er selvsagt mot at folk bryter regler, enten de er i det offentlige eller private. F.eks. har vår offentlige barnehage flere ganger gått med for lav bemanning, fordi de ikke får vikarer.
|
|
|
#186 |
|
Protonterapeut
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellSå lenge de putter offentlig tilskudd i lommen, så er jeg det.
|
|
|
#187 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriellVi kan være enige om at folk som snyter og svindler er Domme, og at vi aldri hadde hatt noe som ligner full barnehagedekning noe sted uten private barnehager?
|
![]() |
|
|