Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til kalendergaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 14:44   #21
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ideer til adventskalender

Gutten som skal ha kalenderen er straks 3 år gammel.

Gammel 25-10-07, 14:51   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vesla mi er ett år eldre (fylte nettopp 4), og jeg skal straks gå til innkjøp av kalendergaver. Lurer på hva jeg skal kjøpe jeg også, men har funnet et par ting:

*Fargebad (farger badevannet lilla, rødt, blått, gult, grønt eller oransje)
*Knitrebad (gjør badevannet "kokende", på den måten at det knitrer)
*Pakke med hårspenner og strikker, det er forbruksvare så det holder her i huset!
*Lørdagsgodt i lørdagslukene
*Kinobilletter til en barnefilm
*Maleskrin
*Småbiler og/eller noe Cars-greier (hun er BESATT av Cars og biler generelt)

Gammel 25-10-07, 14:51   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna hos oss får julekort en dag, så setter vi oss ned og skriver sammen.

Kakeformer?
Smykke?
Crocspynt? (hvis de har crocs selvsagt )

Gammel 25-10-07, 14:59   #24
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

En dag hvor dere baker noe sammen.
At han får velge hva dere skal ha til middag

Ting han trenger, som egentlig ikke alltid er kjempemoro å få. Men siden det er pakke så er det moro likevel

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:03   #25
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Datteren mi ner 3 og får:

• En del tegneting. Stempeltusjer,vanlige tusjer.Tegneblokk
  • Sakser som klipper mønster
  • Masse ark med farger (kjøpt på IKEA)
  • Pepperkakehusbygging
  • Panduro julepynt som vi skal lage sammen
  • Dvd
  • Bøker
  • Puslespill
  • Tur i svømmehallen
  • Sin egen julepynt den 23 som skal henges på treet (får en hvert år)
  • Prinsesselego.....

Sist redigert av Jinx : 26-10-07 kl 11:05.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 15:09   #26
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde supersuksess med en kombinasjon av gaver og aktiviteter i kalenderen, som forøvrig var til alle. En hver dag til Eivind og en til en av oss voksne (annenhver dag til hver av oss)

Vi hadde f. eks. :skal vi se - tenke hardt:

- pepperkakebaking
- kinobillett
- tur til etellerannetsted
- ballonger
- dyr til samlingen hans
- biler (husker jeg kjøpte en 5-pack med biler til ca ti kroner. Det dekker 5 dager, det)
- lego (her delte vi opp i 3, husker jeg)
- velge middag
- se film etter barne-TV

Gammel 25-10-07, 15:11   #27
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

• Tur i svømmehallen
  • Sin egen juleppynt den 23 som skal henges på treet (får en hvert år)

Det var gode tips. :stjeler:

Gammel 25-10-07, 15:32   #28
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I år tror jeg det blir bilbane i i adventskalenderen til storebror. Pluss noen andre ting. Til lillesøster har jeg planlagt noe til leke kjøkkenet hennes.

Gammel 27-10-07, 20:09   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til kalendergaver

Min lille får duplo bondegård i kalenderen i år. Deler den opp i mange pakker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:36   #30
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag snublet jeg tilfeldigvis over noen geniale kalendergaver i lekebutikken. Jeg kjøpte to slike kluter som er pakket hardt, hardt sammen til en liten kloss, når de kommer i vann folder de seg ut og blir en klut. En med Heffalumpen og en med Tigergutt. I tillegg kjøpte jeg et sånt armbånd man setter crocspynt i og 4 forskjellige knapper til å ha i det. Jeg hadde ikke planlagt å begynne på kalendergaven ennå, men nå har jeg iallefall noen i boks. Og det er ting jeg vet jenta mi kommer til å like.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 20:53   #31
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kjøpte Lego-kalender i dag, jeg. Den slo så godt an i fjor, og Legoklosser og -mennesker trenger man jo alltid flere av. Og når den koster 180 kroner, skal det godt gjøres å få det billigere med en hjemmelaget kalender (ikke at prisen spiller all verdens rolle, men). .

Når ungene baller på seg, spiller både økonomi og initiativ inn. Takk for tips!

Deler du den opp og legger i småpakker?

Når jeg blir stor skal alle ha sin hjemmebroderte kalender med aktivitetspakker hver dag.

Gammel 27-10-07, 21:36   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Deler du den opp og legger i småpakker?

Nei, da synes jeg litt av poenget er borte. Vi lar den være akkurat som den er. Fra i fjor mener jeg å huske at det gjerne var et bilde eller en liten bruksanvisning på den enkelte luken.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Når jeg blir stor skal alle ha sin hjemmebroderte kalender med aktivitetspakker hver dag.

Gammel 27-10-07, 21:41   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes aktivitetskalender er kjempekjekt og ikke noe ekstra styr (og jeg blir lett stressa).

De har forresten kjempefine kalendre på Kremmerhuset!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 21:42   #34
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kalendre - kalendere? :spikker og undrer:

Gammel 27-10-07, 22:40   #35
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Kalendre - kalendere? :spikker og undrer:

Kalendere

Du ha ikke bilde, vel?

Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:08   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Kalendere

Du ha ikke bilde, vel?

Nei, jeg har bare sett det live. De er kremhvite, av et slags fløyelsstoff, med store lommer med sølvhjerter, tror jeg det var. Enkle og fine.

Gammel 27-10-07, 23:09   #37
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Kalender-tips: Lage adventsappelsin med nellikspiker.

Gammel 27-10-07, 23:18   #38
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa er 2,5 år, og skal få dette i kalenderen:

• "Adventslys" med 24 tall som vi skal brenne ved middagsbordet hver dag. Denne ideen har jeg fått av mamma, vi fikk alltid det hvert år, så det hører med.
  • Musikkpakke fra Bokklubben. Inneholder 6 instrumenter = 6 gaver. Kjøpt med gavekort så klart!
  • Noen bøker, lydbøker og DVDer kjøpt med gavekort i Bokklubben
  • Juletrepynt
  • Tur i svømmehallen
  • Lite kjevle til baking
  • Pepperkakeformer når vi skal bake pepperkaker
  • Lucia-kjole (hjemmelaget)
  • Tåteflaske til dokka
  • Noe vi kan lage julegaver av
  • Lommespeil - så slipper hun å stjele mitt
  • Doktorkoffert på julaften, så hun har litt å pusle med på dagen
Takket være Bokklubben er endel av dette fikset allerede!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:29   #39
Arktis
Har kontroll

Arktis sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Er vel snart tid for å begynne å tenke på sånt igjen, jeg begynner hvertfall tidlig, syns det blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år. Akkurat når adventskalenderen skal lages ønsker jeg at jeg hadde jente Noe av det jeg har kjøpt til i år/tidligere år er: -flaxlodd
-boxere
-sokker
-hansker
-dvder
-digibøker
-t-skjorter m/ spesielle trykk
-puslespill(3D)
Trenger ikke bli så dyrt hvis man er tidlig ute, og er glad i å lete på nett

Gammel 13-09-09, 22:34   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arktis, her.

Er vel snart tid for å begynne å tenke på sånt igjen,

Ehh … Nei!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.