Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-09, 03:50   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Nå er det jo flertallet på Stortinget som bestemmer og ikke prosentsatsene, men hvilke tanker gir dette deg?

Dummet Venstre seg egentlig ut?

Opp til diskusjon!

Jeg får ikke stemme da jeg ikke er norsk statsborger, men jeg skulle ha stemt blått og da er det jo egentlig bare to partier å velge mellom.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 04:44   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Heia Høyre, som tross alt gjorde et brakvalg

Jeg tror Venstre tapte på å si at de ikke ville samarbeide med FrP om det smalt, for da ble de plutselig uaktuelle for alle dem som ønsket regjeringsskifte. Jeg ser at de selv hadde en annen forklaring, og at deres stemmer gikk til Ap. Men regnestykket går jo ikke opp, all den tid AP ikke økte så drastisk og SV også gikk ned. Så jeg tror de mistet stemmer både til høyre og til venstre. Dessverre. Jeg skulle gjerne hatt et større Venstre

FrP tror jeg tapte på at de gikk ut og sa at om det ble regjeringsskifte uten at de fikk være med, ja da var de plutselig mot alt de egentlig var for, for de skulle ikke hjelpe en regjering de ikke var med i. Barnslig!

Og når det først ikke ble regjeringsskifte, så er jeg glad for at SV ble mindre

Gammel 15-09-09, 06:44   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sponheim er en martyr! Han ofret seg for landets beste. Fortjener honnør for det. Dumt at han gir seg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 06:47   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Enig med rine.
Jeg føler respekt for Sponheim og det at han står for det han mener. Han har vist anstendighet fremfor å selge sjela for makt og han har reddet hele landet fra Siv som statsminister. Det er veldig bra. Jeg synes ikke Venstre dummet seg ut i det hele tatt og jeg er veldig overrasket over resultatet.

Ikke at jeg stemmer på dem, men jeg hadde trodd det skulle gått bedre.

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 06:50   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sponheim er en stor mann i mine øyne etter dette valget.

Gammel 15-09-09, 06:52   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Enig med rine.
Jeg føler respekt for Sponheim og det at han står for det han mener. Han har vist anstendighet fremfor å selge sjela for makt og han har reddet hele landet fra Siv som statsminister. Det er veldig bra. Jeg synes ikke Venstre dummet seg ut i det hele tatt og jeg er veldig overrasket over resultatet.

Ikke at jeg stemmer på dem, men jeg hadde trodd det skulle gått bedre.

Jeg tenker at mange nok har tenkt som meg- at en stemme til Venstre er bortkastet. (Vet at mange ikke mener det, men jeg følte det slik i årets valg, det var såpass jevnt.) Hadde Venstre samarbeidet med de rød-grønne, ville jeg ha vurdert sterkt å stemme på dem. Jeg liker Sponheim, at han er vestlending er også et pluss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 07:07   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1) Jeg er lettet over at H, V, Krf og FrP ikke er et regjeringsalternativ
2) Ved neste stortingsvalg må jeg ta stilling til om jeg "tør" å gi stemmen min til et parti som ligger under sperregrensa (Rødt)

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 07:21   #8
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror som Sponheim sa i natt, at mange V velgere stemte Ap i år. Det var et valg for eller i mot FrP for veldig mange velgere. Jeg har enormt stor respekt for V velgere som bidro til at vi i dag ikke sitter med en borgerlig rejering med et så stort Frp **grøss og gru**

Gammel 15-09-09, 07:40   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tror som Sponheim sa i natt, at mange V velgere stemte Ap i år.

Jepp, jeg så ikke noen annen mulighet, egentlig!

Sist redigert av Skremmern : 15-09-09 kl 09:15.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 07:53   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tenker at mange nok har tenkt som meg- at en stemme til Venstre er bortkastet. (Vet at mange ikke mener det, men jeg følte det slik i årets valg, det var såpass jevnt.) Hadde Venstre samarbeidet med de rød-grønne, ville jeg ha vurdert sterkt å stemme på dem. Jeg liker Sponheim, at han er vestlending er også et pluss.

Men det kan du da ikke mene fremdeles? Det sto om 2000 stemmer for å vippe hele den politiske balansen! Aldri har da hver eneste Venstrestemme vært viktigere.

Jeg synes det er veldig interessant at vi har et borgerlig flertall prosentuelt sett. Venstre gjorde det eksepsjonelt dårlig i de nordlige fylkene, og den urettferdige vektingen har altså bikket styresettet for hele Norge.

Dette valget har uvanlig mange tapere. SV har gjort et katastrofevalg, Venstre er nede for telling (det eneste håpet er at en ny leder reiser fugl Føniks), H og FrP har for så vidt gjort det bra, men de får ingen innflytelse mot en flertallsregjering. Det er ingen poeng for andreplass i år. Sp har beholdt sine egne velgere, men har posisjonert seg som et lite særparti. KrF må se på at grunnfjellet sitt gladelig bytter bort bistand og hjertevarme mot fremmedfrykt.

Min eneste trøst er at vi vel får en mer sentrumsorientert regjering med et så sterkt Ap - og at det er et tidsspørsmål før den ryker på Lofoten. Til gjengjeld er sentrumsalternativet da helt uaktuelt, det blir uten tvil H+FrP. Jeg skulle virkelig ønske at dere som valgte bort V av taktiske grunner hadde vært litt mer langsiktig taktisk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:02   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjipt at det gikk slik med Venstre i år. Jeg hadde en drøm om at Venstre skulle gjøre storeslem i år, og vise Høyre at de taper på FrP-frieriet sitt. Dengang ei. Velvel.

Jeg håper ikke Scarlett har rett i at regjeringen ryker på Lofoten (jeg håper derimot sterkt at vi faktisk får leting der oppe), og er fornøyd med at AP vant. Jeg synes også det er spennende å skulle få en såpass stabil regjering, og er spent på hvordan det blir videre nå som Kristin Halvorsen har fått såpass mye erfaring og tyngde. Nå vil vi kanskje i større grad kjenne hjertesakene til de rødgrønne på kroppen. Kanskje tvungen deling av permisjon? Bort med kontantstøtten? EU-avstemming? (SV ble jo tross alt mindre ... )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:05   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del lurer på hvordan det funker nå - omrokkeres hele regjeringen nå og alle får andre ministerposter eller er Kristin fortsatt finansminister?

Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:06   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at om Sponheim har sagt ja til å samarbeide med Frp, så har han nok mistet mange stemmer da også. Da kanskje de mer trofaste venstrevelgerne. Sponheim skal ha for at han forlater Venstre med sin integritet i behold.

Forøvig er jeg helt på nett med Fadese denne gang. Også i år stemte jeg taktisk og ikke partiet Rødt. Pysebauche.

Gammel 15-09-09, 08:09   #14
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overrasket over lav valgdeltagelsen var i år. Skuffende dårlig!

Selvfølgelig teller hver stemme. I år var definitivt ikke året å si at en stemme til Venste er bortkastet. De veldig få stemmene Venstre manglet på sperregrensen hadde utgjort a major difference.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:14   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del lurer på hvordan det funker nå - omrokkeres hele regjeringen nå og alle får andre ministerposter eller er Kristin fortsatt finansminister?

Jeg vedder hatten min på at Kristin fortsetter som finansminister. Det tror jeg alle er villige til å svelge. Krysser fingrene for Jonas også.

Gammel 15-09-09, 08:18   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen beholder i utgangspunktet plassene sine, Stoltenberg utpeker alle på nytt. Jeg er også enig i at Halvorsen sannsynligvis får finansministerposten.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:19   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Er det forresten noen som har formeninger om hvem som vil være sannsynlig etterfølger etter Sponheim?

Gammel 15-09-09, 08:21   #18
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det kommer til å bli endring i antall statsråder fra Sp og SV med bakgrunn i valgresultatene.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:21   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Er det forresten noen som har formeninger om hvem som vil være sannsynlig etterfølger etter Sponheim?

Trine Skei Grande vart vel utpeikt som ein naturleg etterfølgjar i går.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 08:21   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vet ikke helt om de har noen nå. Jeg ser ikke for meg Trine Skei Grande som den store leder som kan gjenreise partiet. Ola Elvestuen kanskje? Tja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.