|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
er her
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Kjøper du en skikkelig dyr Miele maskin har de 15 års reklamasjonsrett har de ikke det da.
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)
Jeg vet ikke hva som er definisjonen på en skikkelig dyr Miele, men jeg vurderte en Miele til 12 000 for to uker siden, og da fikk jeg beskjed om at det var fem års garanti og at man etter fem år fikk 500 kroner i avslag på reparasjoner hvis noe skulle skje med maskinen. (Det er mulig det gjaldt for et begrenset antall år, det fikk jeg ikke med meg.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
er her
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Min søster kjøpte en til rundt 15000, mener hun sa noe om det, men det kan godt være at jeg husker feil og at det var 5 år.
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
Ja, jeg gikk aldri så langt til høyre i rekken av maskiner, så jeg skal ikke uttale meg om det gikk et skille etter den siste maskinen jeg så på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
Hentet fra Miele.no, garantibestemmelser for husholdningskjøp.
![]() |
#26 |
Bedreviter
|
Jøss, da tror jeg jammen Miele-selgeren løy meg rett opp i ansiktet, for han sa klart og tydelig at garantien var fem år (og innrømmet at det ikke hadde noen særlig betydning all den tid kjøpsloven ivaretar det meste som kan skje med en vaskemaskin)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Jeg fikk eget garantikort da jeg kjøpte Miele vaskemaskin.
![]() |
#28 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Vi oppdaget for øvrig når vi flyttet ut den andre vaskemaskinen, hvorfor den nok ikke fungerte helt som den skulle. Det var masse løse deler der.
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
Jeg er på ingen måte uenig i at Miele lager gode vaskemaskiner. Poenget mitt er at andre produsenter som lager maskiner i samme prisklasse, lager like gode maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)For å si det pent;
![]() |
#32 |
Bedreviter
|
Men siden vi i Norge altså har fem års reklamasjonsrett, så vet du altså med sikkerhet at du har maskin i minst fem år. Det er ikke nødvendigvis noe dårlig kjøp å kjøpe den absolutt billigste maskinen, altså, hvis du synes det er greit å kjøpe maskin hvert femte år og ikke trenger ullprogram, forvask eller mer enn 1000 opm sentrifuge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Protonterapeut
|
Okei, mitt eksempel dårlig - ditt mye bedre.
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Vi fikk ny maskin gjennom en reklamasjonssak når vår AEG plutselig slutta å virke tidligere i sommer. Pga diverse omstendigheter endte det opp med en Miele-maskin. Dette er en av de dyrere Mielemaskinene (ny pris er vel rundt 15.000). Vi fikk den uten å betale noe mellomlegg. Jeg må si at jeg var MYE mer fornøyd med min gamle AEG enn med Miele-maskina. Greit nok at Miele skal holde lenge, men maskina har allerede nå mindre kapasitet enn mange andre, lavere sentrifugehastighet, færre programmer å velge i osv osv. Miele er på mange måter sinker når det gjelder ny teknologi osv fordi de hele tiden skal sikre lang holdbarhet. De har mindre tromler fordi større trommelkapasitet og høyere sentrifugehastighet også gir større slitasje osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken?
akkurat den der har jeg også, hatt et et lite år, og er kjempefornøyd. Har 8kg trommel på min, og det er fantastisk det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Det er godt å høre Fintdethei!
![]() |
#38 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken?
Hmm. Da vi kjøpte vaskemaskinfor et drøyt år siden ble vi anbefalt Miele av selgeren, spesielt om vi hadde barn og vasket mye. Han anbefalte heller en billigere Miele (7000) enn en dyrere av annet merke. Han påsto det ikke var holdbarheten det sto på når det gjaldt priseforskjellene, men på ekstraprogrammer, type vugge osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ny vaskemaskin, men hvilken? (Har kjøpt)Ser nå at du har kjøpt. Godt du er fornøyd! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|