Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt dømt etter utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 12:13   #10
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt dømt etter utseende?

Åja! I mange situasjoner og miljøer faktisk.

En gang i en(den gang) fasjonabel dameforretning; jeg hadde forelsket meg i en kjole som hang på utstillingdukken i vinduet. Samboeren min og jeg gikk inn i butikken og ble ikke verdiget et blikk. Han gikk tilslutt bort til en av damene som sto ved disken og spurte om hjelp, og fikk bare til svar at den var for dyr for oss.
Han hadde dongeribukse og Moncler dunjakke og litt langt lyst hår, jeg hadde lys Levisbukse og Arrangenser og langt lyst hår.
Vi gikk fort ut, mens han fortalte hva han mente om disse damene, og at de ikke fikk pengene hans ...

Som delegat på et stort Landsmøte fikk jeg beskjed om at jeg var vakker når jeg var sint! Han fikk passet sitt påskrevet fra talerstolen! Jeg ble senere på samme Landsmøtet valgt inn i Forbundstyret ...

Jeg drev i noen år egen forretning, og "naboen" i forretningsbygget fortalte meg i rene ordelag at han ikke trodde at det var så mye vett i meg fordi jeg hadde lyst hår og var jente. Han gikk måtte legge ned og endte opp som avisbud.

Og noen av dinosaurusene i den lokale LO-avdelingen som alltid kommenterte mine innlegg med; "lille venn, det skal ikke du bry det vakre hodet ditt med". Et par av disse fikk svar på tiltale med(under fire øyne); synes du det er greit dersom jeg tiltaler deg med gamle gris fordi du er gammel? Jeg hører på hva du sier, uansett hvem du er , hvor gammel du er og hvordan du ser ut. Jeg ber om at du gjør det samme med meg. Så kan vi diskutere! Vi hadde mange års hyggelig og konstruktivt samarbeid etter det.

Og det er ganske festlig å oppdage at da jeg farget håret mørkere unngikk alt dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.