Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du blitt dømt etter utseende?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 20:22   #101
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du blitt dømt etter utseende?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg var på en form for bad taste temafest, og så endte vi opp på byn. Jeg gikk med blond parykk og tettsittende fake skinndrakt. Men fy fader så moro ...

Blonds have more fun.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 20:34   #102
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke som jeg har lagt merke til. ihverfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:00   #103
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg pleier å si at ved behov kan man få kalle meg mørk blond jeg.

Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:54   #104
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja! Ofte i jobbsammenheng.
Jeg deltar i en del større internasjonale møter med masse gubber, for å si det mildt, fra forskjellige land. Også meg fra Norge
I begynnelsen ble jeg både vist bort fra delegatplassen min med et dårlig skjult hånflir og "neimen kjære deg, sekretærene sitter jo der borte de, stakkars misforsto du"
Ansiktet hans da han skjønte at det faktisk var meg som var den norske representanten... Dog var jeg 31, hadde langt lyst hår og så nok temmelig ung og fersk ut. Nå etter å ha vært noen runder med meg vet de at de behøver ikke tulle med meg nei

Adm dir hos oss synes det er litt festlig han... Ved et par anledninger har han vært tilstede på et møte eller tilstelning eller noe, så kommer det en eller annen Stor Mann bort og skal lobbe og diskutere Store Penger og sånt. Sjefen lytter og hmm-er og ha-er. Også sier han med uskyldsblått blikk at "nei, du får nok snakke med hun som bestemmer, m^2 her. Jeg bare gjør som jeg får beskjed om jeg, ellers blir det BARE bråk".

En annen gang hadde jeg med en av industrimennene våre på et møte nedover, jeg hadde ikke møtt noen av de andre møtedeltagerne før siden jeg normalt sett dealer med de ett nivå eller to over. De satt nå hvertfall mannsterke 6-7 menn i varierende alder men eldre enn meg på andre siden av bordet. Vi håndhildste, og presentasjonene kom igang. Underveis ble det utbyttet kort, litt sånn mens noen pratet. Det var festlig å se hvordan fokuset til de som snakket og de som satt rundt bordet skle fra han som de trodde de skulle overbevise til meg da de så hvem av oss som hadde hvilken jobbtittel gitt (det var meg som satt på pengesekken og avgjørelsesrette, og jobbtittelen min gjorde det temmelig åpenbart.). Jeg bare tilbake.

En ting jeg virkelig merker er at damene som jobber i dette miljøet oftest som assistenter/sekretærer skyr meg, sannsynligvis fordi jeg har en slags typisk mannejobb? Og de har sin egen lille greie på gang, som ikke innebærer "oss" da.
Men det er når jeg jobber ute.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 23:48   #105
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

En ting jeg virkelig merker er at damene som jobber i dette miljøet oftest som assistenter/sekretærer skyr meg, sannsynligvis fordi jeg har en slags typisk mannejobb? Og de har sin egen lille greie på gang, som ikke innebærer "oss" da.
Men det er når jeg jobber ute.

Men kvinner er kvinner værst.
Hvem er det som blir støtt av offentlig amming?
Av valker som synes?
Av barn som er med på møter?
Osv osv osv.
Det er jo vi kvinner som bryr oss om sånt.

Jeg fikk en gang høre at eneste grunnen til at jeg fortsatte mitt verv ( frivillig sådann) etter at jeg fikk minifomen var for å flashe hvor velykket jeg var. At jeg mestret BÅDE å ha liten baby OG å være tillitsvalgt...
Gjett a, om det kom fra en kvinne

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 23:54   #106
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Av valker som synes?
Osv osv osv.

Jeg fikk en gang høre at eneste grunnen til at jeg fortsatte mitt verv ( frivillig sådann) etter at jeg fikk minifomen var for å flashe hvor velykket jeg var. At jeg mestret BÅDE å ha liten baby OG å være tillitsvalgt...
Gjett a, om det kom fra en kvinne

Get the fuck real.

Gammel 18-09-09, 23:57   #107
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er faktisk INGEN fremmede som har kommentert magen min enda, nå i uke 29 (i morgen). Jeg lurer på om det er fordi jeg er overvektig, at de rett og slett er nervøse for at jeg ikke er gravid? Jeg synes nå ikke det er tvil om at jeg faktisk har bolle i ovnen, og ikke bare spist for mange boller.....

Høh, jeg fikk den i uke 37 en gang. Hun hadde ikke turt å spørre før, for hun var jo ikke sikker.

Gammel 19-09-09, 00:01   #108
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja. Jeg opplevde en litt pretty-woman-ish episode for et par år siden. Jeg gikk inn i en av de butikkene jeg liker å se på/handle klær i (jeg har litt dyr smak innimellom) og opplevde å få null og niks hjelp. Det virket ikke som de var interessert i å selge meg noe over hodet. Noe som var litt rart og uvant, det virket som de gikk ut fra at jeg ikke hadde tenkt å kjøpe noe og da var det ikke noe poeng i å bruke tid på meg. Faktisk følte jeg meg litt fotfulgt også. Så jeg forlot åstedet.

Jeg kom jo på hva som måtte være forklaringa, jeg hadde ikke akkurat pynta meg for å si det sånn, i treningstøy på vei fra det ene til det andre. Jeg så nok ikke ut som en som bruker å kjøpe klær som koster litt. Jeg har opplevd et par ganger til også at betjeningen utstråler og nærmest sier åpent at "dette er ikke butikken for deg, lille venn, her koster det nemlig penger. Da mister jeg lysten på å handle der ja.

Jeg har alltid hatt store bryst, og som 20-åring hadde jeg fått penger til bursdagen. Ville kjøpe fin og passe bh, og gikk i en undertøysforretning. kikket litt, og damen sa rett ut "Jeg tror denne butikken er litt for dyr for deg".

Jaha. Har aldri kjøpt noe mer der.

Gammel 19-09-09, 00:23   #109
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva ER det med butikkansatte??

Gammel 19-09-09, 00:46   #110
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har mang en opplevelse med butikkansatte ja. Om det er på grunn av vekt, eller på grunn av bekledning er jeg ikke sikker på. De meste av butikkopplevelsene tror jeg har med bekledning å gjøre.

Men, ellers opplever jeg støtt og stadig at mitt intelektuelle nivå blir vurdert utfra vekten min. Man er jo dum når man har blitt feit.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 01:00   #111
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke akkurat om det var utseendet, men ei jeg studerte sammen med, og som jeg seinere ble veldig god venninne med, hadde som førsteinntrykk av meg at jeg var overlegen og arrogant. Sannheten var at jeg var ny på universitetet, og veldig usikker.

Så kom vi i prat. Og prate er jeg ganske god på.

Gammel 19-09-09, 01:01   #112
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Mange skriver at dere er overvektig og derfor har opplevd å bli dømt etter utseende. Hva går det ut på? På hvilken måte har dere opplevd dømmingen?

Gammel 19-09-09, 01:04   #113
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Mange skriver at dere er overvektig og derfor har opplevd å bli dømt etter utseende. Hva går det ut på? På hvilken måte har dere opplevd dømmingen?

Jeg har vel ikke opplevde det sånn direkte à la "Du er tjukk, så derfor sånn og sånn". Men svært mange oppfører seg veldig forskjellig overfor meg avhengig om jeg er i en veldig tjukk eller litt mindre tjukk fase. Jeg kjenner en person som bare inviterer meg hjem til seg når jeg er i en slankere fase. Det KAN jo være tilfeldig, men etter så mange år, så er mønsteret HELT tydelig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 01:09   #114
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang kom venninna mi (som er overvektig) inn på lunsjrommet der hun jobbet i England. En av sjefene hadde bursdag, og hadde med kake som alle sto og spiste. Da sa sjefen til venninna mi: "Oh, I would have offered, but you are probably on a diet".

Gammel 19-09-09, 01:11   #115
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

En gang kom venninna mi (som er overvektig) inn på lunsjrommet der hun jobbet i England. En av sjefene hadde bursdag, og hadde med kake som alle sto og spiste. Da sa sjefen til venninna mi: "Oh, I would have offered, but you are probably on a diet".

Tenk å være så heldig å ha en så snill sjef, som tar så mye hensyn.

Gammel 19-09-09, 01:12   #116
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Av valker som synes?
Osv osv osv.

Du kan umulig ha jobbet med menn på 50 + - ? De går premenstruelle kvinner en høy gang!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 01:13   #117
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det har blitt en stående vits blant oss hver gang en av oss spiser noe digg.

Gammel 19-09-09, 01:14   #118
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Høh, jeg fikk den i uke 37 en gang. Hun hadde ikke turt å spørre før, for hun var jo ikke sikker.

Jasså ja, så jeg har noen uker igjen, altså...

Gammel 19-09-09, 01:16   #119
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kommer ikke på noe særlig når det gjelder meg selv. Vel, jo...når jeg skulle på prøvetime til frisøren før bryllupet så antok hun at jeg var gravid, men jeg var dessverre bare feit. Hun ble mer flau enn meg når jeg fortalte at jeg ikke var gravid da.

Ellers har jeg en bror som er verdens snilleste, mest sjenerte gutt. Men etter at han ble samboer med en frisør så endret han litt stil og utseende (titt og ofte) og jeg glemmer aldri en tur opp Karl Johan sammen med ham. På tross av mitt kjedelige trauste utseende og at han trillet min sønn i barnevogn, så ble vi nørmest fotfulgt av en vekter helt fra Arkaden til Egertorget. Han var i alle butikker vi var i hvertfall. På den tiden hadde min bror blå hanekam og piercinger i alle bauger og kanter. Og en punkete klesstil. Og de blikkene han fikk og kommentarer fra folk som akkurat hadde passert oss glemmer jeg aldri! Gjett om skinnet kan bedra!

Gammel 19-09-09, 01:18   #120
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og jo, jeg var 6 mnd på vei (og meget overvektig) med førstemann. Jeg kom på biblioteket og spurte damen bak skranken hvor de hadde bøker om svangerskap og fødsel. Hun spratt opp og utbrøt, ja da må vi jammen forte oss gitt, du ser jo ut som om du skulle født i går! Jeg bare nikket og smilte og gadd ikke å fortelle at det var tre måneder igjen til termin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.