|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 17,73% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
69 | 31,36% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
93 | 42,27% |
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
10 | 4,55% |
Annet. |
8 | 3,64% |
Dustepåll! |
1 | 0,45% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?
Jeg sier ikke at jeg ikke ville mottatt støtten selv om jeg strengt tatt ikke trengte den. Men om jeg var sterkt imot ordningen og strengt tatt ikke trengte den så ville jeg følt meg som en dobbeltmoralist.
Dette er vel to vidt forskjellige ting er det ikke?
![]() |
#162 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Søkte for storebror da han fyllte 1 år for det var ikke barnehageplass å få. Gikk hjemme i 8 måneder til han fikk plass.
![]() |
#163 |
Bedreviter
|
:unnlater å kommentere tall ut av det blå: Sist redigert av Teofelia : 19-09-09 kl 02:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg skal ikke si at jeg er jublende enig med Maimor, altså, men jeg skjønner jo poenget hennes. Logikken her,*peker opp* er forresten heller ikke strålende: Hvis kontantstøttepengene går til forsvarets distriktsorganisasjoner, VM i skiskyting og undersjøiske tuneller, kan det jo hende at andre penger går til flere barnehager eller bedre utbygd helsetilbud. Å bruke dette argumentet, blir for meg litt det samme som å si at man ikke gidder å gi til veldedige organisasjoner fordi det kan hende at pengene går til en eller annen diktator i Afrika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Bedreviter
|
Jeg er selvsagt klar over det, rine, men det jeg prøvde å illustrere over er at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom at flere penger i statskassa som følge av lavere kontantstøtteutbetaling = flere penger til barnehageutbygging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Halloen!
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Tofelia: Jeg er enig med deg, altså. Jeg oppfattet det som om Maimor snakket om innbitte, fanatiske motstandere av kontantatøtten, og at det var litt dobbeltmoralistisk å motta den i slike tilfeller. Det kan jeg på en måte forstå at hun synes, selv om man ikke kan forlange av noen av de skal la være å motta støtteordninger de har rett på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Ekvilist
|
Selvsagt er det to forskjellige ting, men det illustrerer mye av det samme etter min mening. (Kristin Halvorsen f.eks ble av Frp og H bedt om å frasi seg lønna si, siden hun synes stortingspolitikere har for høy lønn.) Hvorfor himler du?
![]() |
#168 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Hensikten med kontantstøtten, som Krf har gjort til sin hjertesak, var: |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Bedreviter
|
Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan si det: Jeg driter i hva KrF i utgangspunktet tenkte å oppnå med kontantstøtten. Deres forslag gikk ikke gjennom, for det var ikke spiselig nok for de andre partiene. Det forslaget som gikk igjennom sier at man får kontantstøtte for å ikke benytte barnehageplass. Disse pengene kan man enten benytte til å få mer tid til ungene selv, eller man kan bruke dem på alternativ barnepass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Halloen!
Den ene måten sikrer deg mer goodwill hos "the guy upstairs." |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Ringskrømt
|
Ja, det var riktignok Norges Kvinne- og familieforbund som bragte forslaget på banen, men Krf har viderført den som sin hjertesak. Jeg har ikke sagt at det ene er mer riktig enn det andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Ja, vi mottok kontantstøtte fra vesla var 1 år til hun begynte i bhg 2 måneder før hun fylte 3 år. Vi hadde bestemødre på begge sider tilgjengelige, samt at jeg ikke jobbet fulltid, og så derfor ikke nødvendigheten i å ha henne i bhg før hun fyllte 3 år. Overgangen til bhg gikk veldig bra, og hun var moden for alderen, samt at hun hadde et bedre ordforråd enn mange andre på samme alder.
![]() |
#173 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Ja, har ikke full bhgplass så vi får fortsatt en liten sum.
![]() |
#174 |
Fortynnet
|
Lenge siden jeg har lest noe saa arrogant som dette. Det er jo helt bak maal aa i det hele tatt gi seg til aa spekulere paa hva slags unoedvendig luksus vi kan ha brukt de 1400 kronene i maaneden paa. Luksurioese ferier og diamanter var det ihvertfall ikke, saa vidt jeg kan huske. Gidder virkelig ikke gaa i detalj om dette, men du vet fint lite om hva slags oekonomi og prioriteringer vaar familie hadde og har. Og som sagt, kontantstoetten fungerer ikke ut fra en selvpaalagt behovsproeving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt kontantstøtte, men rakk heldigvis aldri å motta en krone. Jeg er sterkt imot ordningen.
![]() |
![]() |
#176 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Ja, men da må staten hoste opp barnehageplasser til alle, synes jeg, og ikke minst slutte å sitte der og lyve om at full dekning er oppnådd når det er bullshit.
![]() |
|
|