Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Oppsett nytt akvarium 60 l

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 23:31   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppsett nytt akvarium 60l

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja jeg skal uansett ikke ha et "overbefolket" kar. Få, og friske fine fisker.
Hvilke fisker er hardføre, og passer sammen med de fleste da?

Se på fiskebasen på akvaforum, der får du gode råd i forhold til hvilke fisk som passer sammen.
Jeg har en 50 liter nå som er veldig, veldig bra. Den har fantastisk plantevekst og fisk som stortrives. Her har jeg cda 30 bitte,bittesmå reker som algespisere, ett par kampfisk og en stor stim neontetra (20 stk) Mitt kampfiskpar er mer enn normalt rolige og lite aggressive, denne sammensetningen går langt fra bra for alle !

Jeg har hatt blå dverggurami flere ganger, men dette er ikke av de aller letteste nybegynnerfiskene. Jeg har hatt mer hell med marmorgurami, men dette er en alt for sto fisk til en 60 liter, jeg har hatt dem i 250 liter.

Om jeg skal gi råd om noen konkrete fisketyper må det være de lette artene som molly, guippi, tetra, sverddrager og platy. Alle disse fiskene finnes i flere fargevarianter og undertyper. Felles for dem er at det er fisker som du må ha minst 3 stk. av.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.