|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe
|
|
|
#22 |
|
Søt og rar
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeFlanellsklutene er ikke for store - de er akkurat passe igrunn. Krymper litt i vask, men kan legges dobbelt under hodet i seng/vogn, eller på skulderen etter mating.
|
|
|
#23 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe65x80 cm er vogndyne. Denne bruker vi enda... Men må vel snart gå over til den som er hakket større (100x120?
|
|
|
#24 |
|
Søt og rar
|
Det er ikke så mange størrelser i vanlige butikker, men Ikea opererer med egne størrelser for barn. Så hvis du kjøper dyne på Ikea må du kjøpe sengetrekk der også
|
|
|
#25 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg føyer meg til Primrose og ber deg ta en titt på det du får før du tar av lappen. det blir fort mye tøy! Min februarsnuppe bodde i ullstrømpebukse og ullbody de første ukene + dress i vogna. Og så lå hun på skinn i vogna og i sengen.
|
|
|
#26 |
|
I mål
|
Dersom du ønsker å kunne komme deg litt ut på egenhånd de første 6 månedene, bør du prøve relativt tidlig, og holde det vedlike. Du må først få ammingen ordentlig etablert, etterpå går det an å prøve. Det er viktig at du ikke prøver 2 ganger og konstaterer at det går for så å planlegge stor jentefest etter 3 måneder og så regne med at det også da skal gå uten at du har prøvd i mellomtiden. Det er mange som har brent seg på det.
Jeg erfarte faktisk at folk gir bort mye 62 og 68 jeg. De tenker "de får vel så mye smått". Og så er det akkurat det man ikke får. Det er iallfall ikke vits i med ull som passer i juli.
En del vaskekluter og en del gulpekluter. Det meste funker. Vi har brukt vaskekluter både sånne tynne med rosa kant og frotte fra Ikea. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg erkjenner at jeg kommer til å være fattiglus i februar.
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Vi la en tung bok på dyna nederst, men jeg innrømmer at jeg ikke har hørt om noen andre som har gjort det. Men jeg er også litt redd av meg |
|
|
|
|
|
#29 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeMesoft til bæsj er veldig praktisk.
|
|
|
#30 |
|
Curlingkone
|
Da må jeg vel se på det med flasker og pumpe ja.
|
|
|
#31 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig...
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJysk har rimelige og helt greie dyner, sengesett og madrasser |
|
|
|
|
|
#33 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeVi fikk utelukkende tøy i str. 62 og 68 både da Bøllen og Bråkebøtta ble født.
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeDu har mer enn nok. I starten har min høst-vinterbaby kun brukt to bodyer, to strømpiser og to sparkebukser i st. 62-68 (brettet opp i starten) fra Nøstebarn. Skinn i vogga, skinn i vogna, to strikkede tepper og en ullfleecedress til tur, et par luer, silkeull og ullfleece, bleier, stellekrem og amme-BH'er, ammeinnlegg, ullinnlegg utenpå. Ferdig.
|
|
|
#35 |
|
Epikur
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeApropos dyne: Man legger ungen i fotenden av sengen. Altså: de skal ha Føttene i Fotenden. Da sklir de ikke den under dynen. Også har man liten dyne på tvers eller bare ullteppe.
|
|
|
#36 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Jeg har ei seng du kan få som har vært lagret siden lillesøster brukte den. Den er meget pent brukt og ble kjøpt på den barnebutikken nær Solsiden (Husker ikke navnet i farten) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeMen altså: Du trenger ikke flasker i hus helt i starten med tanke på å øve altså. Så tidlig trenger du ikke å trene på å få flaskebarn (klart, ingen garanti for at amminga går som den optimalt sett skal)
|
|
|
#38 |
|
I mål
|
Det tror jeg ikke på altså. Jeg kjenner så mange som brant seg på at de tok i starten og så nektet. Noen tar alt og alltid, andre gjør ikke. Vi prøvde flere smokker feks. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeHer brukte vi aldri 50, snuppa var 53 da hun kom ut. Ellers er jeg enig med Niobe, alle kjøper 62. Man får gjerne mye når første barnet kommer, og mindre ved nr to og tre. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sliter med tastaturet
Du har ikke hatt storgulpere, skjønner jeg. |