Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 11:57   #101
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Skolen sier jo her at flere tiltak har vært forsøkt:

" Vi har prøvd flere tiltak og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det skulle bli lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk. ".

Hvilke tiltak da, mon tro?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:57   #102
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Etter lukta å dømme på guttedoen på SFO, burde sitting vært påbudt for lenge siden.
Det lukter værre enn et offentlig pissoar en søndagsmorgen.
Hjemme står guttungen og tisser og vi er ikke nevneverdig plaget av tiss utenfor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:58   #103
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, vi hadde en sånn liten krakk foran doen da guttene var små, og jeg opplevde aldri at noen datt ned fra den og slo seg. Kan ikke egentlig se for meg at det kan bli så veldig stygt fall fra en 15 cm høy krakk uansett, men hva vet vel jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:58   #104
Skvetten
Passiv

Standard

Greit å kritisere, men veldig lite konstruktivt. For en nisse.

Men å kalle noen nisse er konstruktivt? :naiv og særdeles domm blondine tydeligvis:

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:00   #105
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt fnisete av krenkelse og manneforakt-kommentarene. Er tissing virkelig så viktig for menn, at det å stå er en dominerende del av deres mandighet?

Vi er såpass private at vi ikke er på badet når det andre er på do, slik at turn-on/turn-off ikke er en issue når det kommer til dovaner akkurat. Jeg aner ikke hva sambo gjør, faktisk. Menn må jo nødvendigvis sitte når de bæsjer, så problem med at tissen kommer borti dokanten skjønner jeg ikke helt? Kan man ikke bare dytte litt på den da?

Jeg har ingen sterke meninger om å stå eller å sitte, men blir det veldig grisete så syns jeg at man må ta konsekvensen av dette og innføre sitting. Spesielt når andre tiltak har vært prøvd. Små gutter må bæsje på skolen av og til de også, og da er det vel ikke OK for dem heller, å sette seg i tiss? Små barn må jo ofte holde seg fast i doskåla også.

Å bruke do er jo noe vi lærer barna våre uansett, så jeg skjønner ikke at det ene er verre å lære bort enn det andre. Glitterbarnet sitter for det meste, og står av og til. Vi har innført at han skal sitte når han tisser på morgenen (så trøtt at han vingler) og på kvelden (for å tømme blære skikkelig), utover det så bestemmer han selv. Og da sitter han som regel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:03   #106
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg blir litt fnisete av krenkelse og manneforakt-kommentarene. Er tissing virkelig så viktig for menn, at det å stå er en dominerende del av deres mandighet?

Kan skjønne det! Man har da Lang Og Stor TissTM, og rekker helt frem til skåla.

Gammel 30-09-09, 12:03   #107
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Litt intimt spørsmål, kanskje - men kan jeg spørre hvorfor?

Jeg er lat. Også slipper jeg å konsentrere meg for å treffe.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:06   #108
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg er lat. Også slipper jeg å konsentrere meg for å treffe.

Fair enough.

Gammel 30-09-09, 12:07   #109
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Men å kalle noen nisse er konstruktivt? :naiv og særdeles domm blondine tydeligvis:

Nå hører jo ikke han jeg skriver her, da. Håper jeg. Jeg hadde jo ikke sagt det i samtale med han.

Hva bygger han på at det er forakt for gutter at de må sitte å tisse?
Det kan jo være at han har noe å komme med

Claire: Hva skolen har gjordt? Derom forteller historien ingenting. Men vi må stole på at de faktisk har prøvd å få bukt med problemet, all den tid det står der. Opplæring/bevisstgjøring? Si at de må tørke det som kommer utenfor? Det blir bare synsing, jeg vet ikke.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:08   #110
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ok, vi hadde en sånn liten krakk foran doen da guttene var små, og jeg opplevde aldri at noen datt ned fra den og slo seg. Kan ikke egentlig se for meg at det kan bli så veldig stygt fall fra en 15 cm høy krakk uansett, men hva vet vel jeg.

Hjelm? :konstruktiv:

Gammel 30-09-09, 12:10   #111
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Men da kan forsåvidt spørsmålet stilles til dere som vet at mannen til enhver tid sitter og tisser - står dere og ser på?

Spørsmålet kom vel fordi du sa det var turn off Så lenge man ikke ser på, er det vel verken det ene eller det andre. Tissing er ikke en del av mine seksuelle preferanser. Men nei; jeg ser ikke på. Men jeg spurte ham en gang i verden, når temaet ble diskutert på et eller annet nettsted, og han svarte. Jeg har ingen grunn til å tro at han skrøt på seg sittende tissing for å gjøre seg interessant eller noe...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:10   #112
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fair enough.

Men complete turn-off?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:10   #113
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare ikke vi damer blir tvunget til å stå og tisse, så.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:11   #114
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Claire: Hva skolen har gjordt? Derom forteller historien ingenting..

Nei, det er nettopp det.
Men man ønsker vel å formidle at man ikke har sittetissing som nummer 1 på tiltakslista.

Gammel 30-09-09, 12:12   #115
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarer kun på HI, har ikke lest tråden.
Ja, jeg synes gutter kan henstilles til å sitte når de tisser. Herligfred, det har vel ingenting med TVANG å gjøre vel? Regler er gode å ha så fremt de er fornuftige, og jeg anser dette som en fornuftig regel.

Gammel 30-09-09, 12:13   #116
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Men complete turn-off?

Du kan med andre ord føle deg helt trygg.

Nei, klart jeg kan gjøre et unntak. Man er da ikke helt firkantet.

Gammel 30-09-09, 12:14   #117
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Bare ikke vi damer blir tvunget til å stå og tisse, så.

Gammel 30-09-09, 12:17   #118
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Vi har sånn krakk foran vasken som brukes mye, dvs ved håndvask, og jeg ville ikke likt at de skulle stå der med beina bundet (som de blir av nedtrekt bukse), i alle fall ikke uten å passe på. Men det er nå meg.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:19   #119
Skvetten
Passiv

Standard

Nå hører jo ikke han jeg skriver her, da. Håper jeg. Jeg hadde jo ikke sagt det i samtale med han.

Du bare legger det lett tilgjengelig på nettet. Det er jo langt bedre.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:22   #120
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg mistenker at sittingen hans har med vanen med å gjøre dobesøk til en pause fra familiekjas - og det er liksom ikke noe særlig å lese avisen mens man står og tisser.

Har også en sittemann og her er forklaringen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.