|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du gjort en klassereise?
Jepp. Spesielt i Norge defineres klasse mye utifra kultur, nettopp fordi vi ikke har adel og den slags. Det er generelt lite av gamle penger i Norge.
![]() |
#2 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
I Norge passer egentlig "akademikerklasse" bedre enn noe annet, det er ofte det som er skillet. Og da tenker jeg ikke på at de som tilhører denne klassen er nødvendigvis akademikere altså.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Jeg syns egentlig de to - akademikerklasse og kulturklasse sklir litt over i hverandre, i tillegg har man nå fått de kulturbrukerne som bevisst bruker det Bourdieu ville kalt lavkultur. Man får en slags forhøyet og ikke-ironisk bruk av "lavkultur", men som er fullstendig anderledes måten mennesker som kun benytter seg av "lavkultur" gjør det. Skillet går ved hva du har som referansegrunnlag for å benytte deg av kulturen, altså hvor "utdannet" man er i kulturbruk.
![]() |
#5 |
Passiv
|
Jeg tror jeg er enig i dette. Må bare tenke litt på det først. |
![]() |
![]() |
|
|