Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nanook, kjøpe hvor, erfaringer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 10:17   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Nanook, kjøpe hvor, erfaringer?

Jeg har en helt nydelig og helt ny TTH dress kjøpt i vinter liggende.
Men så har lillemann blitt stor i sommer og den kommer ikke til å passe.
Så ny vinterdress må i hus i str 104 (tror jeg..).

Jeg har sett litt rundt og liker ikke så godt de nye til TTH, utvalget
dems er ikke så stort lengre synes jeg.

Men lurer på Nanook, Molo eller Po.p. Siste utvei et Reima Tec+.

Har kontaktet en svensk butikk og spurt om dem sender til Norge, men blir den stoppet i tolla lønner det seg jo ikke.

Hvor kjøper man Nanook i Norge???

Noen som har erfaring med www.aktivebarn.no?

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 15:31   #2
jonpalm
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2007
jonpalm har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Nanook, kjøpe hvor, erfaringer?

De har bytt navn til Isbjorn of Sweden(http://isbjornofsweden.se/press.aspx) og de har dem på XXL: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=86224

jonpalm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 15:35   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt dress fra aktive barn, ikke Nanook, men en annen. God service, og god info. Har ingenting å utsette på dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 15:41   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nanook = isbjørn of sweden? Jeg så på dem på xxl og de så jo ok ut...

Gammel 02-10-09, 15:45   #5
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Stemmer, dem har byttet navn.
Fant det ut for litt siden at Nanook og Isbjørn
er samme dressen. Henger ikke helt med.
Men det står fortsatt Nanook på dressene.

Takk for tips om xxl!

Gammel 02-10-09, 15:45   #6
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nanook = isbjørn of sweden? Jeg så på dem på xxl og de så jo ok ut...

Bare ok?
Verdt pengene?

Gammel 02-10-09, 15:48   #7
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke hvor du bor, men de har dem ivhertfall på Junior barneklær. Mener det er en kjede. Finnes ihvertfall på Lørenskog og Jessheim. Tror også de har nettbutikk.

VArm og god dress. Den ble temmelig våt i fjor, men da var det ekstremt med slaps her og Lillegutt badet i slaps i timesvis. Kan ikke huske om det ble vått igjennom, isåfall kan det ikke ha vært mye siden jeg ikke husker.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 15:57   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Bare ok?
Verdt pengene?

Ja, altså, jeg synes ofte det er litt vanskelig å si bare ved å se på dresser. Den ser bra ut. Men det gjør jo også mange andre dresser, til og med den fra Europris.

Jeg har stort sett brukt reimatec + fordi jeg har funnet ut at den holder mål på det jevne, men jeg ser jo at flere har gode erfaringer med nanook.

Gammel 02-10-09, 16:00   #9
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vet ikke hvor du bor, men de har dem ivhertfall på Junior barneklær. Mener det er en kjede. Finnes ihvertfall på Lørenskog og Jessheim. Tror også de har nettbutikk.

VArm og god dress. Den ble temmelig våt i fjor, men da var det ekstremt med slaps her og Lillegutt badet i slaps i timesvis. Kan ikke huske om det ble vått igjennom, isåfall kan det ikke ha vært mye siden jeg ikke husker.

Bor i Larvik, ikke noen her i nærheten som selger så vidt jeg vet.
Høres ut som du har god erfaring iallfall.
Det er bra.

Gammel 02-10-09, 16:06   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Ja, altså, jeg synes ofte det er litt vanskelig å si bare ved å se på dresser. Den ser bra ut. Men det gjør jo også mange andre dresser, til og med den fra Europris.

Jeg har stort sett brukt reimatec + fordi jeg har funnet ut at den holder mål på det jevne, men jeg ser jo at flere har gode erfaringer med nanook.

Jeg skal med det første innrømme at jeg ikke er noen stor Reima elsker.
Brukte kun det når guttene var helt små, men nå blir bruken for hard.
Reima Tec+ har jeg ikke prøvd, og vet at den skal tåle mer men har blitt til at jeg har lagt min elsk på TTH og brukt det merket.

Nå synes jeg ikke TTH har noen som jeg har lyst på.

Det er ikke noe spes flott med Nanook dressen heller, men den
ser helt grei ut og skal jo være kjent for kvalitet.

Har vurdert merker som Molo (synes den eplegrønne er så fin), Po.p (litt kjedelig i fargene...), Color Kids (vanskelig å få kjøpt i Norge. Eller?).
Men har null erfaring med vintertøy fra de merkene. Bare hørt
en og annen snakket godt om dem.

Så ikke godt å si hva jeg ender opp med.

Gammel 02-10-09, 16:09   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg skal med det første innrømme at jeg ikke er noen stor Reima elsker.
Brukte kun det når guttene var helt små, men nå blir bruken for hard.
Reima Tec+ har jeg ikke prøvd, og vet at den skal tåle mer men har blitt til at jeg har lagt min elsk på TTH og brukt det merket.

Nå synes jeg ikke TTH har noen som jeg har lyst på.

Det er ikke noe spes flott med Nanook dressen heller, men den
ser helt grei ut og skal jo være kjent for kvalitet.

Har vurdert merker som Molo (synes den eplegrønne er så fin), Po.p (litt kjedelig i fargene...), Color Kids (vanskelig å få kjøpt i Norge. Eller?).
Men har null erfaring med vintertøy fra de merkene. Bare hørt
en og annen snakket godt om dem.

Så ikke godt å si hva jeg ender opp med.

Reimatec + tåler mye mer enn de vanlige reimaene som ikke tåler noe av barn som er i bevegelse, men de ser jo ikke så spreke ut de heller. Obs sin friends-dress kom bra ut i test og er billig, jeg hadde nesten vurdert den om jeg hadde trengt dress i år tror jeg. Minsten har fått en nudelig trolldress, men for han er myk og lett viktigere enn slitestyrke.

Men det jeg egentlig skulle svare på: Colorkids, de har i hvertfall mye jakker og bukser i det merket på intersport. Jeg har ikke sett etter dresser, så jeg vet ikke om de har eller ikke.

Gammel 02-10-09, 16:11   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nin, vår selvutnevnte utstyrsfreak, har vel endel erfaringer med Nanook.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 16:13   #13
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nin, vår selvutnevnte utstyrsfreak, har vel endel erfaringer med Nanook.

Bare venter på at hun skal logge på.

Gammel 02-10-09, 16:16   #14
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Reimatec + tåler mye mer enn de vanlige reimaene som ikke tåler noe av barn som er i bevegelse, men de ser jo ikke så spreke ut de heller. Obs sin friends-dress kom bra ut i test og er billig, jeg hadde nesten vurdert den om jeg hadde trengt dress i år tror jeg. Minsten har fått en nudelig trolldress, men for han er myk og lett viktigere enn slitestyrke.

Men det jeg egentlig skulle svare på: Colorkids, de har i hvertfall mye jakker og bukser i det merket på intersport. Jeg har ikke sett etter dresser, så jeg vet ikke om de har eller ikke.

Intersport ja.
Stemmer det.
Lurer på om jeg så litt på dem i fjord.
De skryter av en vannsøyle på 10000 blandt annet.
Men den er ikke så dyr. Ikke at det alltid har noe å si.
Som Coopdressen du nevner.
Litt skeptisk til F&B tester jeg da...

Gammel 02-10-09, 16:22   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

.
Litt skeptisk til F&B tester jeg da...

Jeg også. Det er derfor jeg ikke har prøvd den før. Jeg har tenkt som så at det er alltid en eller annen billigdress som vinner de testene, blant annet fordi pris er en ikke helt uvesentlig del av testen. Men det varierer fra år til år hvilken dress som vinner. Det jeg er sikker på, er at Reimatec + (og sikkert et par andre merker også) alltid gjør det rimelig bra i både sånne tester og hjemme hos meg, derfor har jeg gått for det. Men nå har den dressen gjort det bra flere ganger, og da tenker jeg det kanskje er verdt å prøve.

Gammel 02-10-09, 16:32   #16
Left
Passiv

Standard

Jeg vet, at om vi hadde behøvd dress til lillebror nå, så hadde det blitt denne:

En slitesterk, vanntett vinterdress fra finske JONATHAN med knallgrønn farge på overdelen kombinert med praktisk, gråbrun buksedel. Romslig i fasong og størrelse.
Egenskaper
Vanntett, vindtett og pustende kvalitet
Sømmene er teipet
Flere refleksdetaljer
Avtagbar hette
Silikon fotstropper
Vanntetthet: 10 000 mm vannsøyle
Puste-egenskap: 5000 g/m²/24h
Slitestyrke: Overdel: 50 000 omdreininger (Martindale sandpapir)
Buksedel: 90 000 omdreininger! (Martindale sandpapir)

Denne har jeg hatt til storebror, to stykker faktisk, og den er utrolig god. Lett, og slitesterk, og like tett som ReimaTec. Den koster dessuten flere hundre mindre - det er også et pluss.

Du får kjøpt den her:
http://litenoglekker.no/index.php?ma...roducts_id=133

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 16:34   #17
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Sjuggerpløm: Hvor er denne å få tak i? Nysgjerrig.
Har god erfaring med dine anbefalinger.

Gammel 02-10-09, 16:35   #18
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Der så jeg linken ja.
Tusen takk!

Gammel 02-10-09, 16:43   #19
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ropte dere?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 16:44   #20
Left
Passiv

Standard

Hun som solgte da jeg kjøpte for noen år siden, har sluttet, så har ikke visst hvor man får tak i den før i fjor, da jeg kontaktet selgeren som hadde sluttet. Hun ga meg en finsk adresse, men det ble det egentlig aldri noe greie på, så derfor ble jeg SÅ glad nå når jeg så at man kunne få kjøpt den her.

Jeg er nesten litt lei meg for at vi ikke trenger en dress til.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.