|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Passiv
|
Sv: Overgrepsbilder av barnJeg ser verdi som to ting ja. Alle har noen grunnleggende rettigheter i egenskap av å rett og slett være mennesker. Den er udiskutabel. Og jeg mener denne rettigheten går over rettighetene jeg mener alle livsformer har. |
|
|
|
#262 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Overgrepsbilder av barn
Det krever derimot at deres objektive menneskeverd kommer enda tydligere frem. De har i kraft av sine handlinger mistet sin subjektive verdi for andre mennesker. Fritzl er nevnt, han har nok mistet sin subjektive verdi for hele verden. Desto viktigere at han fremdeles har sin objektive verdi i kraft å være et menneske i behold. Hvis han groteske handlinger skulle gjengjeldes (noe som måtte være den verste straff) ville det allikevel ikke gjøre hans datter (og barnebarn/barn) rett.
|
|
|
#263 |
|
Passiv
|
Enig. |
|
|
|
#264 |
|
can-jur
|
Sv: Overgrepsbilder av barnSe her ja. Nå er det bare harmoni og lykke
|
|
|
|
#265 |
|
flisespikker
|
Hvem var det som ga inntrykk av det, synes du? Jorda, som planet, greier seg vel like bra med eller uten mennesker (eller med eller uten dyr i det hele tatt, for den del). Om det finnes mennesker eller ikke, er vel egentlig bare av interesse for mennesker - men siden jeg er menneske, synes jeg det er viktig.
|
|
|
#266 |
|
Bedreviter
|
Det er jo veldig vanskelig å svare på, all den tid økosystem er utrolig komplekse og det er vanskelig å forutse effekten av selv små endringer. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Mest systemet vil jo alltid finne en likevekt på sikt. Tar du bort menneske blir det kaos en bitteliten stund (sett i det store perspektiv) før det igjen er orden. Jeg tror nok også at det vil være en mer harmonisk likevekt i et økosystem uten en spiller som er så totalt overlegen de andre som det mennesket er.
|
|
|
#269 |
|
Bedreviter
|
Det tror jeg også, men siden Floksa spurte om det ville bety noe om mennesker *poff* forsvant, så svarte jeg på det. |
|
|
|
|
|
#270 |
|
This is normal!
|
Sv: Overgrepsbilder av barnBoken "The World Without Us" prøver å gi et svar. Hvis vi blir *poff* borte, vil det bli et forbigående problem at kjernekraftverk som smelter ned rundt omkring, men det går seg til igjen etter hvert. Ellers - fra omtale i Aftenposten:
Jeg er også tilhenger av en jord med mennesker.
|
|
|
|
#271 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Overgrepsbilder av barnJeg anbefaler Girlfriend in a coma av Douglas Coupland.
|
|
|
#272 |
|
can-jur
|
Sv: Overgrepsbilder av barnmm..
|
|
|
|
#273 |
|
Ringskrømt
|
Hvorfor står det ingenting om sjokolade her? Hva skjer med sjokoladen?! |
|
|
|
|
|
#274 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Overgrepsbilder av barnDen spiser dyrene. Bare ikke hundene, for de kan bli syke av den.
|
|
|
#275 |
|
Passiv
|
Sv: Overgrepsbilder av barnSjokoladen spiser Skvetten. : Deltar: |
|
![]() |
|
|